CARBURATEUR

Re: CARBURATEUR

Berichtdoor x187 » 05 apr 2012 17:29

DxJ schreef:gaskabel over hoef je niet aan te twijfelen

Nou... Meestal als je gaskabel knapt dan sluit je gasschuif, welke nu wijd open staat... Als je kabel ergens tussen knelt dan kan zowel je gas helemaal open blijven staan en je je weerstand op de hendel verliezen...

Probeer eens aan de bovenkant van je carburateur aan de kabel te trekken... Niet hard maar gewoon ff voelen of hij loskomt...
x187
350cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor x187 » 05 apr 2012 17:31

Wat overigens ook kan maar wel minder waarschijnlijk is, is dat je gasnaald niet de naaldzitting terug in is gegaan maar ernaast blijft steken... Ook dan heb je dezelfde symptomen... Kan je een foto maken van de naald en naaldzitting?
x187
350cc

Berichtdoor freakout31 » 05 apr 2012 18:36

als ik boven aan de kabel trek is die vrij, ik kan het trekken zonder weerstand, je ziet hem dan onder bij je gasnaald zie je de kabel heen en weer bewegen. denk dat hier bedoeld met aan de bovenkant trekken:
Afbeelding

dat zwarte ding,omhulsel waar je kabel doorheen loopt en er beneden aan de zijkant uit komt komt alleen niet makkelijk los, met een waterpomp tang heen en weer gewrikt, niet met geweld ofzo en daarna had ik hem wel los, het lijkt mij dat de gaskabel die mee moet nemen? of is dat niet zo? want hier zit wel je naald aan. dit ding bedoel ik dus:
Afbeelding

als dat ding los hoort te zitten en makkelijk hoort te bewegen, dat is nu niet het geval, als dit het geval wel hoort te zijn, hoe kan ik dit dan oplossen?

en hier nog een foto van de naald op de zitting, heb even gekeken zit er wel mooi op:
Afbeelding
freakout31
250cc

Berichtdoor Remq » 05 apr 2012 19:27

Als je je naald uit de cabr. Haalt doet hij het dan wel goed ..

Zo ja dan zit je schuif verkeerd om zit dingentje in de cabr. Is iets
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Remq
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor freakout31 » 05 apr 2012 19:33

als ik hem eruit haal en ik beweeg de gashendel of trek aan het touwtje dan trek die dat zwarte ding wel aan..

als ik hem erin zet, blijft dat zwarte ding, gasschuif? hangen en moet ik hem er stevig induwen, doordat deze blijft hangen en ik het dekseltje erop zet wordt de veer ingedrukt waardoor de gaskabel eronder uit komt en je hem dus ziet..

wat is het probleem?:S ik denk dat zwarte ding omdat die zo stroef loopt, maar hoe kan ik dit oplossen? kruipolie of normale motorolie een druppeltje erop en uit smeren?
freakout31
250cc

Berichtdoor Peanut » 05 apr 2012 19:38

Dat ronde ding (gasschuif) pas er als het goed is op een manier in.
tot zover ik weet moet de scheve kant naar achteren wijzen.
Aan een kant zit een gleuf van boven naar beneden. En als het goed is zit er een uitsparinkje (puntje) in de carb waar die in die gleuf moet vallen.

Hij hoort inderdaad af te sluiten, maar wel licht moeten kunnen schuiven. Moet hem er met bijv je pink er zo uit moeten kunnen pakken.

Goed kijken waar hij blijft haken of de meeste weerstand ondervindt.
Desnoods met superfijn schuurpapiertje een beetje bijwerken totdat hij wel heen en weer te bewegen is.

:thumbup:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Berichtdoor freakout31 » 05 apr 2012 19:44

danku! morgen weer verder denk ik, wordt nu erg donker! morgen vertel ik verder(als t meezit)
freakout31
250cc

Berichtdoor DexterXL » 05 apr 2012 20:03

Zo je foto te bekijken....lijkt mij erop dat de kabel in orde is, alleen je gasbus
blijft hangen/vastzitten....
Controleer de bus op krassen oid, kijk ook even in je carb. dat hoort allemaal
glad en krasvrij te zijn, hele fijne krassen kan geen kwaad, maar grofe duiden
op troep er tussen...das foute boel :idea:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor Patriickm » 05 apr 2012 20:36

Hij past er inderdaad maar op 1 manier in, met de schuine kant naar de kant van je stationairschroef! Precies ertegenover zit dan idd een kleine uitsparing! Het is even pielen, maar hij moet er gewoon in glijden, niet gaan drukken, dan druk je hem kapot! Misschien een klein beetje olie op de gasschuif doen, dan ie wat makkelijker glijd!
GROEN! :mrgreen:
Patriickm
350cc

Berichtdoor admin » 05 apr 2012 21:39

Patriickm schreef: Misschien een klein beetje olie op de gasschuif doen, dan ie wat makkelijker glijd!

Ik zou er geen olie opgooien, komt al snel in je lucht/brandstofmengsel. Ik heb verschillende van deze sheng wey carbs liggen en de gasschuif glijdt bij al deze gasfabriekjes zonder tegenwerking op en neer. Gewoon met een droge doek alles goed schoon maken en controleren op eventuele oneffenheden.
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Carburateur/ Brandstof en luchtproblemen