2 weken geleden ofzo een goedkope zaagtafel gekocht. En zo'n grr-ripper ding voor veilig mee te zagen als de beschermkap eraf is.

Zoals verwacht was het niet echt geweldig voor zo weinig geld. Dus afgelopen 2 weken maar bezig geweest om wat aanpassingen te maken zodat het nu wel een goed bruikbare en veilige zaagtafel is.

Ik zie het nu dus pas als een aanwinst.

Zo staat het er nu bij.

Inklapbare tafel voor makkelijker grote platen te kunnen zagen, gleuven van de zaagtafel ook doorgetrokken hierop.
Betere parallelgeleider gemaakt van ijzeren balken aangezien er teveel speling zat in de originele.
Verstekgeleider gewoon een houten balk op geplaatst. Zo'n smal plaatje wat er standaard op zit heb je niks aan voor grotere platen.
Plaat rondom het zaagblad van stevig en vrij dik hout gemaakt. Die van plastic wat erbij zat boog de hele tijd door als je eroverheen ging, erg gevaarlijk dus. Zoiezo was de opening voor het zaagblad te groot waardoor kleine stukjes erin konden vallen en je geen nette zaagsnedes krijgt. Bij de houten gewoon net zo groot als het zaagblad zelf, werkt dus veel beter. Kan alleen het zaagblad niet kantelen maar dat ben ik toch niet van plan te gebruiken.
Wil alleen nog zo'n blad maken wat ik door die gleuven over de tafel kan schuiven, zou nog beter moeten werken dan zo'n verstekgeleider en kan dan tenminste perfect 90 graden zagen.
Ben van plan al die kunstof platen voor de behuizingen van de accu's hiermee netjes recht en op maat te gaan zagen. Zag me dit niet echt met een handzaag doen.

Zoiezo altijd handig voor in de toekomst, maak wel vaker iets van hout.