Pagina 1 van 43

shineray agm stixe 400(?)

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 20:15
door fretje-pitbull
kheb dus sedert vandaag m'n agm geweest ophalen (417km op teller, 1maand ous)
thuisgekomen ermee direct nieuwe bouten voor de motorophanging (er zat 1 van de 4 er nog in) er is een bout afgekraakt in de cilinderkop waar de uitlaat aan moet, tevens is de demper uitgeklopt
kheb er net mee gereden en hij is erg nerveus op z'n stuur, hij stuurt bij een miniem stuur beweging direct veel
zou dit de uitlijning zijn van de wielen?

kben nu bezig aant zoeken hoe ik het lapje eruit krijg voor xenon erin te bouwen vanaf dit gelukt is trek ik nieuwe foto's

Re: shineray agm 250 stixe

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 20:23
door Chucky
Als ik zo de foto bekijk ziet het er naar uit dat de wielen goed uitgelijnd staan, maargoed zo ziet het uit op foto dan he.
Al eens eerder een quad gereden, want het rijd/stuurt uiteraard heel anders dan een motor, brommer of scooter.
Owja dat idee had ik trouwens ook toen ik de 1e keer op mn Shineray reed, toen heb ik eens wat lucht in de banden gedaan en een wereld van verschil. D8 eerst ook aan uitlijnen/ballanceren toen deed ik eens wat lucht in de bandjes en problem solved. Maar weet uiteraard niet hoe erg het bij jou is.
Gewoon eens bandendruk controleren, voorzichtig aan wat rondjes in je wijk maken en dan opnieuw oordelen :P
In iedergeval succ6 ermee. En nogmaals erg mooie quad!

Re: shineray agm 250 stixe

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 21:36
door fretje-pitbull
bedankt jij ook ;)
de bandendruk is 1.2bar op de 4 wielen
wel heb ik net gezien dat de bovenste (rechtse) fuseekogel ongeveer 5mm meer uitgedraait staat of de linkse kga deze gelijk zetten en zien wat het geeft ik heb voor m'n 3moto's met een smc ram 250 gereden (kheb wel al ondervonden dat hij niet snel op z'n zijwielen te krijgen is)
zou jij weten hoe het onderste lampje eruit moet? of moeten de kappen ervoor af?
en is het tevens normaal als je je gas loslaat dat hij veel poeft in de uitlaat?

Re: shineray agm 250 stixe

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 22:31
door Chucky
Als ik me niet vergis moet de kap eraf idd.
het ploffen in de uitlaat heb ik ook soms, kan zijn dat ie wat rijp is afgesteld of dat je de chocke misschien nog aan hebt.

Re: shineray agm 250 stixe

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 23:04
door fretje-pitbull
voila xenon en blauw standlichtje
1ste foto is me groot licht tesamen met m'n xenon :twisted:
nu nog plaatsje vinden voor die bak van die xenon...

Re: shineray agm 250 stixe

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 23:21
door bashanboy
gelijk mooie aanpassing :clap:

Re: shineray agm 250 stixe

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 23:25
door fretje-pitbull
het scheelt enorm h

Re: shineray agm 250 stixe

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 23:37
door bashanboy
ja dat kan gewoon zolang je alles maar weer goed ontlucht. en voor mag je remhendel niet te zwak zijn ;)

Re: shineray agm 250 stixe

BerichtGeplaatst: 28 feb 2010 00:04
door fretje-pitbull
nee het is een 16mm nissin rempomp van m'n laatste supermotard geweest
kheb nog de achterste ook van nissin maar kweet nog niet of ik deze wel ga verwissellen
kheb nog nooit een quad z'n remmen ontlucht (de voorste bedoel ik) is dat hetzelfde zoals bv een auto? met dat het van 1 splitst naar 2remleidingen
iets anders; als ik op de quad duw zodat de veren induwen, is het normaal dat ze traag naar boven komen als ik de quad terug los laat? :?

Re: shineray agm 250 stixe

BerichtGeplaatst: 28 feb 2010 10:44
door Chucky
Nice die xenon! Scheelt inderdaad heeeel veel. Als je het eenmaal hebt wilt je nietmeer anders :P , tenminste dat idee heb ik met mn auto.