Pagina 1 van 12

Bashan 200s-7---->>> rebel 250cc

BerichtGeplaatst: 20 mei 2013 13:44
door barry14
Ik heb Vrijdag een Bashan gekocht,Afbeelding reed ermee naar huis, ineens bleef hij hoog in de toeren lopen.
Dus ik heb hem uitgezet, en zag ineens allemaal benzine onder het blok, ja een goed begin, ik stond op de vluchtstrook, dus ik dacht ik rij even een stukkie verder naar een pompstation, ja starten wou niet meer, inmiddels accu leeg.
Om een lang verhaal kort te maken, mijn vrienden(motoragent en rijkswaterstaat) hahahaha jawel, hebben mij netjes naar het tankstation gebracht, aanhanger geregeld en de quad naar huis gebracht.
De tankvlotter was lek, dus maar gelast, lekkage over.
Hee het tankje van de koelvloeistof staat ook beneden peil, ach koelvloeistof erin en opgelost, waaaaaaat, het loopt er net zo snel weer uit,
tis Zondag dus ik wil nog wel even rijden, dus even naar het tankstation stop and leak halen, ja ik ben creatief (of vreselijk dom), motor gestart, warm laten draaien, spul erin, en poef er barst 1 van de koelslangen.
Alles onder de koelvloeistof, nou ik denk ik strip de hele quad, en ik bouw hem helemaal opnieuw op.
Ik werk direct alle roest weg, en vervang alle onderdelen die aan vervanging toe zijn.
Ik heb inmiddels ook al gezien dat het spruitstuk is gescheurd, de luchtfilter vervangen moet worden, kan ik ook gelijk het blok reinigen, want de koelvloeistof werd mij toch een drab.

Afbeelding
Inmiddels staat hij er zo bij, dus ik kan beginnen, ik ben benieuwd.

Re: Bashan 200s-7

BerichtGeplaatst: 20 mei 2013 13:51
door bashanboy
leuk projectje begin je daar!
je hebt gelijk dat je nu alles meteen goed wilt doen!

als je nog onderdelen nodig hebt hoor ik het wel ;)

Re: Bashan 200s-7

BerichtGeplaatst: 20 mei 2013 14:03
door friesequad
dan weet je ook gelijk of alles goed is :thumbup:

succes :thumbup:

Re: Bashan 200s-7

BerichtGeplaatst: 20 mei 2013 14:11
door barry14
Ja inderdaad, dan heb ik er ook gelijk weer aardigheid in, want dat was inmiddels al tot op het nulpunt gedaald hahahahaha.

Re: Bashan 200s-7

BerichtGeplaatst: 20 mei 2013 14:19
door dimpower
ben je zeker dat je blok goed is?niet dat ik je moed nog dieper in de grond wil boren maar als je koelslangen openspringen en je al een lek had,zit je misschien met overdruk in je blok.koppakking kan lek zijn.nu je toch alles uiteen haald kan je die beter ook controleren en eventueel meteen ook je kleppen regelen.als je hem dan terug ineen steekt weet je dat dat tenminste niet in de eerste kms terug open moet.

Re: Bashan 200s-7

BerichtGeplaatst: 20 mei 2013 14:32
door barry14
Bedankt voor de tip Dimpower, daar had ik nog niet aan gedacht, ik ben ook maar een leek, ik heb in iedergeval wel een vriend die automonteur is geweest, dus ik kan wel terecht voor technische hulp, en anders heb ik het ChinaQuad forum nog :thumbup:

Re: Bashan 200s-7

BerichtGeplaatst: 20 mei 2013 14:41
door bashanboy
dat is idd geen slechte gedachte dimmy, want je kvs slangen horen niet kapot te klappen iig!

Re: Bashan 200s-7

BerichtGeplaatst: 20 mei 2013 16:44
door dimpower
bashanboy schreef:dat is idd geen slechte gedachte dimmy, want je kvs slangen horen niet kapot te klappen iig!

Yep dacht ik toch ook.

Re: Bashan 200s-7

BerichtGeplaatst: 20 mei 2013 20:38
door Firehuntah
Leuk project, succes ermee! :)

Inderdaad wel een goed idee om hem helemaal uit elkaar te halen en meteen alles te vervangen wat vervangen moet worden. Daarna kun je dan ook echt plezier ermee hebben in plaats van om de zoveel km weer een nieuw probleem.

Re: Bashan 200s-7

BerichtGeplaatst: 22 mei 2013 20:44
door barry14
De afgelopen drie dagen druk bezig geweest.
Blok gedemonteerd.
Afbeelding
Ontroest
Afbeelding
En opnieuw in de primer gezet, nou ja opnieuw, volgens mij zal er helemaal geen primer onder de lak.
Afbeelding Ik ben er inmiddels ook achter gekomen dat alle rubber kapot was bij de draagarmen, dus daar ook maar nieuwe voor bestellen, mijn lijst wordt steeds langer hahahahaha