JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor scania-driver » 01 feb 2015 10:54

idd, ik weet niet of die aan zn voorscherm vast zitten.
Afbeelding
scania-driver
450cc

Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Firehuntah » 01 feb 2015 11:34

Bij de JLA gaan de kappen helemaal over de tank heen, dus je ziet geen verschil met of zonder tank. ;) Alleen aan de bovenkant waar de tankdop zit maar daar komt dus de laad inlet te zitten.

Filmpje duurt helaas toch wat langer, programma wat ik gebruik ervoor is nogal moeilijk aan het doen. :evil: Maar komt goed, jullie krijgen het zoiezo wel te zien vandaag. :mrgreen:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor spides89 » 01 feb 2015 11:55

Heb mijn pakkie shaq al bijna leeg gerookt....wil niet zeuren.....maar gang is alles ! :mrgreen:
spides89
300cc

Berichtdoor Firehuntah » 01 feb 2015 18:21

Gisteren dus eindelijk na iets meer dan 2 jaar eraan te hebben gewerkt de eerste echte testrit kunnen maken. Het was echt een geweldige ervaring. Ondanks ik begon met nog heel weinig vermogen had ik toch al meteen veel plezier ermee. Heb niet hier in de buurt getest maar op het terrein waar mijn zus werkt en een klein stukje weg. Moest dus eerst de quad hier thuis op de aanhanger krijgen. Het ging allemaal goed maar ik ga wel wat aanpassingen maken aan de oprijplaten want echt veilig vond ik het niet. Maar na een half uur stond de quad vast erop en kon ik vertrekken.

Afbeelding

En gelukkig ook goed aangekomen op het terrein waar ik kon testen.

Afbeelding

Niet lang daarna de quad eraf gereden en begonnen met op half vermogen te testen. Achteraf gezien weet ik eigenlijk niet of dit wel echt half vermogen was, krijg het idee dat dit maar 1/8 vermogen was. Zag namelijk op de teller niet meer dan 50 A terwijl 200 A mogelijk zou moeten zijn op half vermogen. Maar het was toch al heel leuk en een goede manier om de quad een beetje te leren kennen.

Daarna de controller nog een aantal keer opnieuw ingesteld voor het volle vermogen te krijgen. De acceleratie voelde wel wat sneller maar toch zag ik op de teller nog niet veel anders dan met half vermogen. Helaas is tijdens deze paar tests de DC-DC omvormer gesneuveld wat nog een spannend moment opleverde. Ik ging namelijk net door de bocht toen ineens alles uitviel, de achterwielen slipte toen een beetje. :)

Gelukkig kon ik toch nog verder daarna want had nog een extra 12 V accu bij me. Deze gewoon in de topkoffer gezet en aangesloten, paste maar net. Daarna werkte de quad ook weer perfect. Maar toch voelde en zag ik nog niet het vermogen dat ik eigenlijk wel zou moeten krijgen. Topsnelheid lag op dat moment ook maar rond de 45 km/u en de motor zat ook maar op iets minder dan de helft van het maximaal aantal toeren. Wist dus zeker dat er iets niet klopte. Heb zelfs nog met telefoon op de quad met gps de snelheid getest en mijn zus met de scooter ernaast gereden. Maar de snelheid klopte dus toch.

Voor de zekerheid toch nog maar weer eens naar de instellingen van de controller gekeken. Even een ding veranderd en nog eens geprobeerd. Meteen toen ik weg reed voelde ik al dat het goed zat, ineens had ik heel veel meer vermogen. De controller stond dus gewoon de hele tijd al verkeerd ingesteld waardoor het vermogen niet naar de motor ging maar werd ingehouden. Zag nu ook meteen op de teller dat ik boven de 100 A kwam. Daarna diezelfde instelling dus nog wat lager gezet en toen kwam ik ineens aan de 250 A. Wat een vermogen ineens, echt niet normaal. Ik zat nu gewoon de hele tijd met een dikke grijns op mijn gezicht te rijden. Ook weer een stukje op de weg geprobeerd en de quad bleef maar trekken. Moest alleen steeds bij zo'n 60 km/u op de rem aangezien de weg niet langer was. Maar ik weet zeker dat de 85-90 km/u wel haalbaar is met de huidige overbrenging. En ik zat nog niet eens op het volle vermogen dus de acceleratie zal ook alleen nog maar sneller worden zodra ik de juiste instelling heb gevonden.

Daarna nog even 2 snelle rondjes op het terrein gemaakt maar toen was het toch goed geweest voor de eerste testrit. De quad heeft ook echt veel grip vind ik ondanks dat de grond daar toch wat vochtig was, rijdt ook echt heerlijk. Vond het ook echt spannend omdat het eigenlijk de eerste keer op een quad en ook de eerste keer op/in een elektrisch voertuig is. Maar ik vind het allebei geweldig en kan echt niet wachten tot ik legaal de weg op mag ermee. :D Heb alleen wel goed kunnen merken dat de banden niet zo geweldig zijn, hier gaan dus binnenkort goede kwaliteitsbanden op komen.

Maar na dit hele verhaal willen jullie natuurlijk nog maar een ding zien en dat is de video. ;) Hier is die dan. Op het begin misschien een beetje saai maar op het eind zie je echt goed het verschil in vermogen. Je hoort het zelfs ook nog terwijl er toch niet zo heel veel geluid van af komt. :D

Link

Mijn zus heeft ook nog wat gefilmd, zal ik straks nog wel laten zien.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 01 feb 2015 19:11

:clap: :clap: :clap: het is je eindelijk gelukt.het laatste stukje film vind ik geweldig.hij klinkt net hetzelfde als de huidige F1 wagens :lol: :lol: :lol: er zit ook zo'n fluittoon in als je voorbijrijdt.ben benieuwd hoe hij op vol vermogen zal rijden.en daarna hoe de autonomie zal zijn.
de grijns op je gezicht krijg je er vandaag zeker niet meer af :mrgreen:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor scania-driver » 01 feb 2015 19:49

Mooi hoor, ziet er al veel belovend uit.
Afbeelding
scania-driver
450cc

Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Berichtdoor Z@@lo » 01 feb 2015 20:04

eindelijk na 97 pagina's is er historie geschreven

hij rijd :mrgreen:

aan het begin van het filmpje was ik enigzinds teleurgesteld..... maar het einde maakte alles goed ;)

hop hop kappen er op en naar de rdw met die electro skelter ;)
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Z@@lo
Moderator
Moderator

Berichtdoor 4 wieltjes » 01 feb 2015 20:45

Lekker bezig Rob en gefeliciteerd met het resultaat.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor rien » 01 feb 2015 21:48

knap stukje werk
nu rdw !!!

gr rien
rien
250cc

Berichtdoor Firehuntah » 01 feb 2015 22:09

Dankjewel allemaal! :mrgreen: Ben er ook echt heel blij mee dat het zo goed is gegaan. Op het begin nadat ik de controller zogenaamd op vol vermogen had gezet viel het mij ook nogal tegen. Maar ik kon op de teller gewoon zien dat dit toch niet echt het volle vermogen was. Had alleen niet meteen door wat er mis zou kunnen zijn, maar gelukkig toch wel nog gevonden. Nadat het vermogen er eindelijk was ging het eigenlijk al beter dan ik had verwacht bij zo'n eerste testrit. ;) Vind het zoiezo nog beetje moeilijk om de snelheid in te schatten op de quad, dacht echt dat ik op het begin al hard ging maar was dus blijkbaar maar 45 km/u. :mrgreen: Maargoed na die 60 km/u wat ik maar kon halen op dat stukje wil ik toch echt meer binnenkort. :twisted: Vind het echt geweldig. :)

De kappen kunnen nog niet erop helaas. Er is tijdens de testrit nog een probleempje ontstaan wat ik nog moet verhelpen. De teller geeft de spanning van het accupakket niet meer aan, staat soms 0 V, soms weer 1 of 2 V. Klopt dus niet echt meer. Moet dus nog even kijken waar dat precies aan ligt. Maar heb ook zo nog wel wat werk. Om alle oranje kabels komen nog spiraalslangen voor extra bescherming. En de temperatuursensor van de motor heb ik nog niet aan het werken. Ook wel zo belangrijk. :) Maar ik verwacht wel dat ik eind februari of begin maart ergens naar de RDW kan gaan. Heb er in ieder geval genoeg vertrouwen in na de testrit, de quad voelt erg goed en betrouwbaar aan.

Hier is trouwens nog het filmpje wat mijn zus heeft gemaakt. Grootste gedeelte is op laag vermogen, alleen de laatste minuut op hoger vermogen. Maarja dat is ongeveer hetzelfde beeld aangezien m'n zus op dezelfde plek stond als mijn eigen camera. :mrgreen: Valt me wel op dat ik nogal vreemd op de quad zit soms, maarja zal wel na verloop van tijd beter gaan als ik een beetje gewend ben aan quad rijden. :P

Link
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten