Vanavond even een stukje wezen rijden. Helaas de ketting eraf maar rijd fantastisch met die scooter bandjes. Heerlijk soepel sturen en prima wegligging.
Tsjaa, als je vind dat je echt te vaak volgas gaat en dus vermogen te kort komt, dan is een stap groter zeker aan te raden..... Maar als je nog steeds schrikt zodra het vermogen in komt, dan nog even meer ervaring op blijven doen.
Het is namelijk gebleken dat te snel naar te veel vermogen tov de ervaring, dat dat gevaarlijke situaties of zelfs ongelukken veroorzaakt.
Zelf heb ik de meeste ervaring op een 125cc 2-takt crosser en was zeer snel op 200cc en 250cc uit gekeken, vandaar nu een 300cc (in opbouw) met als het goed is een vermogens verassing
tja ik ben vaan 200cc naar 250cc en daarna naar 300cc gegaan. de kracht went... maar met mijn 300cc heb ik wel eens een paar risico situatie's meegemaakt omdat je steeds harder gaat rijden.
dus ja ik geef dex gelijk. een sprintscooter is geen quad, het gaat niet om de trekkracht maar om de wegligging. te veel gas in een bocht geven en dat soort geintjes.
Nou....als je een 125cc 2-takt crosser gewend bent, dan weet je ook dat een 4-takt vele malen mooier te doseren op het gas is. Dus komt het vermogen veel minder agressief in als een 2-takt