JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 30 jun 2014 22:26

Quad nog wat verder uit elkaar gehaald. :roll:

Afbeelding

Ben er ook achter nu waarom het steeds kraakte als ik op de quad ging zitten. In China hebben ze de achterveer bovenaan veel te vast gezet en er zat ook niks van vet in. Komt dus wel goed als ik weer alles terug in elkaar ga zetten.

Het remsysteem heb ik helemaal eraf kunnen halen zonder ook maar een remleiding los te hoeven koppelen. :)

Afbeelding

Morgen weer wat nieuws (hopelijk). :mrgreen: En dan ook weer verder met alles uit elkaar halen. Ben eigenlijk wel benieuwd wat ik aantref in de draagarmen voor en het lagerhuis achter.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Patriickm » 30 jun 2014 22:36

:crazy: Rare chinezen ook altijd!

Maar weer goed bezig!:D Ben echt benieuwd wat hij gaat doen als hij helemaal in elkaar zit! :clap:
GROEN! :mrgreen:
Patriickm
350cc

Berichtdoor Firehuntah » 01 jul 2014 22:10

Bedankt. :) Ik ben er zelf ook nog steeds erg benieuwd naar ja. :lol: Kan niet wachten tot de eerste echte testrit.

Maar vandaag weer even wat anders. De platen voor de tellers en laad inlet zijn klaar. :mrgreen: Voor de tellerplaat past alles perfect en ziet er wel netjes uit met alle tellers en schakelaars erin. Alleen de plaat voor de laad inlet heeft een kleine aanpassing nodig (door mijn eigen fout) dus daar kan ik nog niets van laten zien hoe het erin zit.

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik vandaag alle kabels binnen gekregen voor de hele kabelboom te kunnen maken. Veel stukken van 1 meter met allemaal verschillende kleuren. Moet alleen nog alle stekkers enzo kopen maar weet nog niet hoeveel ik precies nodig heb hiervan.

Afbeelding

Komende dagen nog even verder met de quad uit elkaar halen en maken van bevestigingspunten die nog gelast moeten worden.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor JohnG » 01 jul 2014 22:57

Erg netjes! Leuk project om te volgen!j
http://www.iPhoneBoss.nl voor je eigen unieke iPhone case. Met eigen foto of ontwerp!
JohnG
250cc

Berichtdoor Peanut » 03 jul 2014 10:08

:geek: Tja,.. ik zeg niets meer..... :thumbup:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 03 jul 2014 17:52

heel goed bezig.eens deze af is kan een "A-merk" er niet eens meer aan tippen. :thumbup: :thumbup:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 03 jul 2014 22:57

Weer bedankt. :mrgreen: Als die klaar is zal die waarschijnlijk wel wat beter zijn dan een a-merk ja. ;) Maar hoe die er nu bij staat.. ik denk het nog niet. :lol:

Afbeelding

Quad is helemaal uit elkaar nu. Best wel leuk want heb nu echt elk onderdeel wat erop zit kunnen zien. Vooral bij de draagarmen voor was ik erg benieuwd wat erin zou zitten en het zijn toch die rubber bussen waar volgens mij ook heel erg weinig vet in zit. De ringen zijn al een beetje ingevreten dus je kan goed zien dat dit gewoon niet goed werkt. Snap best dat hier heel snel speling op kan komen. Deze rubber bussen zullen dan ook meteen vervangen worden door POM bussen zodra ik weer alles ga opbouwen.

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag ook even die plaat voor de laad inlet terug gebracht, zal waarschijnlijk volgende week pas aangepast kunnen worden, hadden het druk daar.
Komend weekend alle bevestigingspunten klaar maken voor alle behuizingen op het frame te kunnen bevestigen en hopelijk dan al volgende week laten lassen. :)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 03 jul 2014 23:06

Hahahha gewoon die fram op slot in je je schuur :lol: :lol: :lol: :lol:
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 06 jul 2014 09:52

Tja ik wil niet dat die weg loopt, je weet maar nooit. :roll:

Plaat voor de laad inlet is toch al aangepast en heb ik gisteren kunnen afhalen. De laad inlet past nu perfect en de plaat past ook heel netjes in de kap. Alle aluminium delen zijn nu dus klaar. :) Moet alleen nog een paar gaten in de kap maken.

Afbeelding

Heb ook nog wat nieuwe onderdelen gekregen. Nieuwe stuurschakelaar aangezien ik die wat erop zat een beetje had gesloopt. :shh: Is ook een veel betere kwaliteit, de schakelaars voelen allemaal veel beter aan (niet alsof het bijna uit elkaar valt :roll:). Ook 2 nieuwe bevestigen voor de spiegels aangezien ik hier ook eentje van had gesloopt. :shh: En nog een killswitch met koord. Niet echt nodig, alleen voor de RDW blij te houden bij de keuring. Maar is ook wel wat veiliger als ik eens de quad op een niet bedoelde manier zou verlaten, dan wordt tenminste de hoogspanning uitgeschakeld. ;)

Afbeelding

Ook heb ik de rubber bussen al uit de draagarmen gehaald. En bij deze raad ik meteen iedereen die deze bussen erin heeft zitten aan om dit te doen want deze chinese werken totaal niet zoals bedoeld. Het rubber is veel te stug ofzo, hierdoor scharnieren ze niet in de rubber maar wel die buitenste bus. Die draait dus in de draagarm zelf zonder vet of iets ertussen, staal op staal. Zal dus heel snel speling op komen. Ik zal hier ook even een how-to voor maken, heb heel wat foto's tussendoor gemaakt.

Afbeelding

En dit zijn dus nog compleet nieuwe bussen, zou je niet zeggen toch? :crazy:

Afbeelding

Zodra alles weer opnieuw wordt opgebouwd zullen hier POM bussen in komen, heb de maten hiervoor al opgemeten.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Danny084 » 07 jul 2014 12:21

Was wel even lezen al die pagina's ,maar wat een project man Respect en zal dit project zeker blijven volgen.

Succes verder.
www.07events.nl
Danny084
100cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten