Remy: EGL Madmax

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 09 jun 2013 20:06

Vandaag toch maar eens begonnen met de radiateur. Want dat "warmte probleem" zit me niet lekker. Hier op het Brabantse platteland is zonder bescherming rijden niet te doen, de beschadigingen komen van 100 km zonder rooster rijden.

Afbeelding

Zoals je ziet heb ik de boven en onderkant van de radiateur voorzien van een strip en daaroverheen een rubbermatje van 5mm dik. Dan ligt het rooster rondom vlak en enigszins trillingsvrij. De ruimte tussen het rooster en de radiateur is meer dan 1 cm.

Afbeelding

Inmiddels al begonnen met mijn dremel om het motiefje uit het rooster te slijpen, alleen was mijn accu een beetje leeg, dus meer dan 5 sleuven heb ik nog niet kunnen doen.

Op mijn lijstje stonden ook nog een nieuwe voorbumper. Deze wordt waarschijnlijk dezelfde die Peter heeft van ALG (maar dan in het zilver). Alleen kan ik hier lastig mijn dagrijverlichting op monteren. Dus hier heb ik ook iets op verzonnen.

Afbeelding

Deze witte buis is even voor het proberen. Maar volgens mij moet het prima gaan om op de bestaande draagarm bouten aan de voorzijde een extra buis vast te maken.

Afbeelding

Ik had alleen een stukje draadeind liggen, maar als ik tussen de buis en draagarm een bout plaats zodat de draagarm goed vast zit, moet op het verlengde daarvan de buis te monteren zijn.
Remy
400cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor pmhvanes » 09 jun 2013 20:55

Wat je ook,kunt doen is wat ik heb gedaan met de lampjes,op het punt waar de bumpersteun aan de bovenkant wordt vasgemaakt aan de strip een langere bout gebruiken en twee strippen haaks buigen en aan weerskant vastschroeven,en daar de drl aan vast schroeven,zit keivast en kun je mooi achter de bumper monteren,tussen de buizen door laten schijnen
Drive it like you stole it
pmhvanes
350cc

Berichtdoor friesequad » 10 jun 2013 05:12

waarom niet op de draag armen ?
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor Remy » 10 jun 2013 16:50

friesequad schreef:waarom niet op de draag armen ?

Dan veert de verlichting mee en staan ze schuin ten opzichte van de horizon. Ik vind het mooier als ze op een vast punt zitten en waterpas.

Vandaag eens bij de bouwmarkt gekeken of ze een buis of koker hadden die ik kon gebruiken. Eigenlijk moet ik bekennen dat het op niets uitliep. Ik heb maar 50cm nodig en wat het dichtste in de buurt kwam was 40x20mm aluminium rechthoekig van 1 meter. Uiteindelijk eens op de beugeltjes afdeling gekeken en daar 2 hoekbeugels van 20cm meegenomen.

Afbeelding

Afbeelding

1 stuk afgeslepen en nu bevestigd op onderste beugel van de bumper. (Thanks Peter voor het idee). Ik moet zeggen voor 2x Euro 2,50 is dit een prima constructie.

Inmiddels zit de dremel weer in de lader, maar heb ik al 16 sleufjes uitgedremeld. Er gaan er ongeveer 11 per acculading. (Ik heb nog wat avondjes te gaan dus).
Remy
400cc

Berichtdoor friesequad » 10 jun 2013 17:30

staat leuk

maar uuuh gaat dat niet trillen als een gek !? :think:
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 10 jun 2013 17:38

friesequad schreef:staat leuk

maar uuuh gaat dat niet trillen als een gek !? :think:

Kan hij altijd nog verhelpen door onderlangs een strip te plaatsen die van de ene naar de andere beugel toeloopt.

Mooie plaats voor extra verlichting.
:thumbup:
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor friesequad » 10 jun 2013 18:02

:stupid: dat is waar...
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor pmhvanes » 10 jun 2013 19:24

Ik heb ze ook zo ik heb er een rubber ring tussen gedaan trillen zal wel mee vallen
pmhvanes
350cc

Berichtdoor pmhvanes » 10 jun 2013 19:31

je kunt ze ook nog omdraaien,dus de linkse rechts en visa versa,dat heb ik naderhand nog gedaan,dan zitten ze wat hoger
pmhvanes
350cc

Berichtdoor Remy » 10 jun 2013 19:32

Het zijn vrij dikke beugels. Eerst maar eens uitproberen en anders kan ik altijd nog een extra strip langs onderen monteren. Net de lampjes terug aangesloten.

Afbeelding

En ook nog even verder gegaan met het rooster. Geduld is een schone zaak, maar het begint al ergens op te lijken. Ongeveer 1/3 gereed.

Afbeelding
Remy
400cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten