JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Arwin » 22 mei 2014 22:32

Hele stomme vraag mischien maar
is er geen toerenteller leverbaar die bij jouw controler hoort ?
een dynamo toerenteller werkt op een sinus spanning (sluit hem eens aan op een fietsdynamo een stopcontactsinus zal we te heftig zijn gok ik :D )
een oude auto teller werkt op een ontstekingspuls (zit dan aangesloten tussen bobine en contactpunten)
of later op de stuurdraad van de dis bobine.

nog nieuwer werkt via canbus en zal zowieso niet werken bij jou
motorfietsen met zijwieltjes zijn stoer
Arwin
300cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Firehuntah » 22 mei 2014 23:11

Hmm dat zal dan wel het probleem zijn denk ik. Misschien heb ik dan toch gewoon eentje nodig die normaal op de ontsteking zit. Fabrikant van de controller zegt in ieder geval dat de meeste toerentellers wel werken. Neem dus aan dat ik er 2 heb uitgekozen die toevallig niet geschikt zijn.

Ze leveren zelf geen eigen toerenteller, functie zit alleen maar in de controller om na een elektrische ombouw de standaard toerenteller te laten werken. Kan ook niet veel info vinden hoe dit nu precies werkt.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Arwin » 22 mei 2014 23:26

Voor het gemak zou je eigenlijk met een scoop het uitgaande signaal moeten meten
dan weet je exact wat er uit komt en ook wat je nodig hebt
motorfietsen met zijwieltjes zijn stoer
Arwin
300cc

Berichtdoor Peter.M » 23 mei 2014 04:20

Zo :?: :?: Dat zal allemaal wel waar zijn .Echt wel zakenwaar ik dus de ballen van snap :roll: :? :-)))
The more i know about people
The more i love my dog.
Peter.M
350cc

Berichtdoor Z@@lo » 23 mei 2014 16:38

:stupid:
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Z@@lo
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 23 mei 2014 23:46

Heb contact gehad met de fabrikant van de controller en deze zegt dat tellers die normaal op de dynamo worden aangesloten inderdaad soms onbetrouwbaar zijn of dus niet kunnen werken. Elke standaard aftermarket toerenteller voor auto's zou normaal moeten werken. Heb nu voor 10 euro zo'n chinese digitale toerenteller gekocht op Ebay. Dit is er een die zoals de meeste normaal op de ontsteking komt te zitten, deze werkt gewoon met een zelfde soort signaal als de controller ook geeft. Als deze niet werkt dan weet ik het ook niet meer, dan maar geen toerenteller. ;) Maarja voor 10 euro is het wel te proberen, komt alleen uit Hong Kong dus moet even geduld hebben.

Heb ook eens een lijstje gemaakt wat nog precies gedaan moet worden. Maakt het voor mezelf wat makkelijker, heb een beetje een overzicht en kan nu alles een voor een doen en afstrepen. Maar is toch nog een hele lijst. :mrgreen: Bedoeling is om dit allemaal binnen 2-3 maanden gedaan te krijgen, hoop echt dat het gaat lukken. Ik zal het eens posten, dan zien jullie ook hoeveel werk het nog is. ;)

- Kleine accu behuizing aanpassen om deze passend te krijgen onder de stuurkap

- Hoekprofielen op maat zagen

- Hoekprofielen laten lassen

- Bevestigingspunten op hoekprofielen en frame (voor behuizingen en lader) laten lassen

- Beschermkap van de motor aanpassen zodat de contactpunten niet meer aan te raken zijn.

- Ondertussen moeten de aluminium delen allemaal klaar zijn

- Alle gekleurde delen laten zandstralen

- Frame, behuizingen en alle losse delen laten spuiten

- Compleet opnieuw opbouwen van de quad met nieuwe lagers en POM bussen

- Ondertussen alle accu's een voor een op precies hetzelfde niveau laden

- Accu's, BMS, lader, DC-DC omvormer, controller en motor compleet aansluiten

- 12V systeem dat nodig is voor de aandrijving maken en aansluiten

- Testrit op half vermogen en testen van het laadproces.

- Aanpassingen maken indien nodig en daarna nogmaals een testrit op half vermogen

- Testrit op vol vermogen

- De rest van het 12V systeem maken en aansluiten en eventueel nog wat kleine aanpassingen

- De quad verder afbouwen met alle kappen en verlichting erop

- Met de quad naar de RDW voor de keuring

- Indien goedgekeurd (wat ik eigenlijk toch wel verwacht) is het project in principe klaar, anders weer wat aanpassingen maken en opnieuw naar de RDW voor een herkeuring
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 28 mei 2014 23:02

Weer eens goed nieuws vandaag, de steunen voor de topkoffer en achterverlichting zijn klaar. Is echt weer mooi geworden. :mrgreen: Blijf het geweldig vinden hoe iets vanuit een tekening ook echt zo gemaakt kan worden. Hier alle delen bij elkaar.

Afbeelding

Het monteren ging een beetje moeizaam, niet door de steunen maar natuurlijk weer eens door het Chinese laswerk. ;) Heb weer heel wat ringetjes moeten gebruiken om de steunen een beetje recht en passend te krijgen. Maarja is niet zo erg, denk alleen dat ik nu wel wat langere bouten nodig heb aangezien de moeren maar net erop zitten.

Afbeelding

Uiteindelijk zaten ze dan toch netjes vast op het frame. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

En met de kap past het ook maar net, zo was het ook bedoeld maar was toch wel spannend of het net wel of net niet zou passen. :D

Afbeelding

Afbeelding

Verlichting en bevestigingsplaat voor de topkoffer erop. Ik dacht dat ik misschien het achterlicht wat moest aanpassen zodat deze iets lager kon zitten maar is niet nodig, past precies met zo ongeveer 0,5 mm speling. ;)

Afbeelding

En dan nog met de topkoffer erop. Ziet er toch wel netjes uit, zit niet te hoog en niet te laag. En ook niet te ver naar achter wat meestal wel het geval is met topkoffers. Staat ook erg stevig erop, als ik de topkoffer wil bewegen gaat het hele frame mee. De steunen zijn dus zeker ook stevig genoeg. :)

Afbeelding

Afbeelding

Heb ondertussen ook nog even een oude voeding van een computer omgebouwd naar een 200W 12V omvormer. Kan ik nu goed gebruiken om af en toe even wat dingen te testen. Veel handiger dan de hele tijd die kleine 12V accu opladen en dan na 5 min weer leeg is. :mrgreen:

Afbeelding

Ben ook al bezig met die kleine behuizing aan te passen, maar dat laat ik waarschijnlijk morgen wel zien als die klaar is. Komend weekend maar eens beginnen met die stalen hoekprofielen op maat te maken. ;)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Patriickm » 29 mei 2014 00:04

:clap:
GROEN! :mrgreen:
Patriickm
350cc

Berichtdoor Peanut » 29 mei 2014 13:39