JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor BBQBarman » 31 maart 2014 21:27

Ik zou zeggen schiet is op duurt allemaal te lang de zomers raken op
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor dimpower » 31 maart 2014 21:49

:lol: :lol: :stupid: :stupid:
He Rob,dit jaar moet je toch meeting kunnen meerijden met je eigen jla.als ik een swap kan doen in nog geen maand tijd(met mijn drukke agenda)moet de jouwe nu toch wel af krijgen tegen eind juni he :twisted:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 31 maart 2014 21:55

Nja ik ben helaas niet zo snel als jullie twee. :mrgreen: Maar voor de meeting in Chaam dit jaar moet toch echt wel lukken lijkt me. Zo heel veel werk is het eigenlijk niet meer om hem rijdend te krijgen. Zodra de behuizingen klaar zijn en op het frame bevestigd zijn kan ik met de bekabeling beginnen dusja. :roll: Owja en nog even laten spuiten. :mrgreen: Maargoed ik weet nooit hoe lang iets gaat duren, doe het allemaal voor de eerste keer en waarschijnlijk gaat het toch wel weer langer duren dan ik denk. :lol:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Peter.M » 01 apr 2014 04:12

Aha , eindelijk terug nieuws :thumbup: :thumbup:
The more i know about people
The more i love my dog.
Peter.M
350cc

Berichtdoor Firehuntah » 05 apr 2014 21:34

Vandaag wat nieuws gekregen, een topkoffer. :D En om de quad nog maar wat meer internationaal te maken heb ik er nu een snufje Italiaans bij gedaan. ;)

Afbeelding

Ze hadden ook een met rode reflector maar vind dit beter passen bij het achterlicht. Misschien ooit nog eens wat leds erin zetten voor extra remlicht.

Deze plaat zit erbij voor de koffer te kunnen bevestigen. Zal eerst weer even wat moeten tekenen en dan steunen laten maken voor deze plaat en het achterlicht + knipperlichten op te bevestigen.

Afbeelding

Nu zul je je zeker afvragen waarom ik al met accessoires bezig ben terwijl de quad nog niet eens rijdend is. Maar het wordt niet alleen een topkoffer voor bagage. Ik zit namelijk met deze 2 contactors voor vooruit en achteruit te kunnen rijden maar had geen idee hoe ik deze het beste zou kunnen plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik kon natuurlijk wel weer een extra behuizing bouwen maar dit zou denk ik niet mooi uitzien aangezien het toch best een groot onderdeel is en dus ver uitsteekt. Het plan is nu om dit gewoon in de topkoffer te plaatsen, heb dan meteen een behuizing waar geen vocht en vuil door naar binnen kan en ook nog eens extra opbergruimte. ;) Kan misschien ook nog de 12V accu en wat andere elektronica hierin plaatsen, hoef ik tenminste geen plaats te zoeken in het frame. Beetje het idee van 4W dus (hoop dat hij geen patent erop heeft :lol:).

Ook wil ik nog kijken of ik de kentekenplaat onderaan kan plaatsen achter het lagerhuis. Maar ben nog even op bevestiging van de RDW aan het wachten of dit wel mag. Staat namelijk in de regels dat deze bevestigd moet worden op de daarvoor bestemde plaats. Maarja waar is dat? Lekker duidelijk altijd. ;) Maar zou wel mooi staan op deze manier, de controller is dan ook vanaf de achterkant goed zichtbaar. Anders zou hier de kentekenplaat voor komen te zitten.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Remy » 07 apr 2014 08:05

Nette oplossing met die koffer. Voor je kenteken, moet deze aan de achterzijde niet verlicht zijn (officieel)???
Remy
400cc

Berichtdoor Peter_mx3 » 07 apr 2014 08:53

Zo lang het kenteken aan de achterkant bevestigd is en verlicht is maakthet niet uit waar, dus niet in een wiel kap of zo of ergens half achter. Hij moet van schuin links en rechts achter te zien zijn (bij mijn weten) dus op het lager huis mag :thumbup: zolang je dus wel zorgt dat deze verlicht wordt natuurlijk
Peter_mx3
250cc

Berichtdoor Firehuntah » 07 apr 2014 12:29

Verlichting komt erop ja, zijn wel kleine led setjes voor te krijgen voor een paar euro. Maar wacht toch nog even af wat de RDW zelf zegt. Moet namelijk de oude bevestiging voor de kentekenplaat eraf slijpen voor alles passend te krijgen dus wil eerst even 100% zeker weten of het mag. :D Maar denk zelf ook niet echt dat het een probleem zal zijn, zal even goed zichtbaar zijn als op de originele plaats, alleen iets lager.

De steunen voor de koffer en verlichting heb ik ondertussen al getekend. Zal weer wat moois gaan worden. :mrgreen: Maar eerst nog even kijken en meten of het ook echt past voordat ik ze laat maken.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Peanut » 07 apr 2014 13:53

Ik hoor strakke ideeen van jou Firehunter. :thumbup:
Hoop dat die ideeen blijven komen. Top!
Hart van Nederland erbij....hup hup
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc