JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 05 okt 2013 20:52

Even 2 weken niks gedaan, niet veel tijd gehad en met andere dingen bezig geweest. Maar dit weekend toch weer verder gegaan. Komt niet vanzelf af natuurlijk. ;)

Ben nu met de klemmen (en tevens bevestiging voor de deksels) in de behuizingen bezig. Zijn allemaal kleine delen dus is niet echt makkelijk om gezaagd te krijgen op de zaagtafel. Maar lukt toch aardig. Deze heb ik vandaag gemaakt voor de 2 kleinere behuizingen. Alles gewoon gelijmd, stevig genoeg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moeten alleen nog wat verstevigd worden (tussenschotten) en daarna alle gaten voor de bevestigingen. In principe zijn deze 2 dan klaar. Alleen nog wat vijlen, schuren en spuiten. ;)

Morgen weer verder met de 2 grote behuizingen.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Firehuntah » 06 okt 2013 22:00

Vandaag dus de klemmen voor de 2 grotere behuizingen gemaakt. Hier moesten openingen in komen voor de kabels. Alleen is helaas mijn freesje afgebroken dus heb het even snel met een zaagje gedaan en wat gevijld. Niet echt heel netjes maar zie je toch niks van als de behuizingen dicht zijn. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Komende week alleen niet veel tijd denk ik, kan dus volgend weekend pas weer verder.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 07 okt 2013 06:14

lekker bezig :thumbup:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor 4 wieltjes » 07 okt 2013 15:58

Volgende keer eerst gaatjes voor je hoeken boren en dan met de decoupeerzaag of frees van gat naar gat gaan. :thumbup:
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 07 okt 2013 17:28

Tja, mijn decoupeerzaag is ook een paar weken geleden overleden.. :roll: Zekering sprong zelfs, had even nergens meer stroom. :lolno: Maar had zoiezo ook niet de juiste zaagjes voor in plastic.

Ben aan het wachten tot ze bij de lidl weer eens wat hebben. :mrgreen: Maarja moet zoiezo eens wat nieuwe freesjes kopen, dan kan ik weer wat makkelijker dit soort dingen doen. Denk alleen dat ik nu wel redelijk klaar ben met het plastic. Moet alleen nog gaten boren en die tussenschotten voor de klemmen. Maar die kan ik gewoon zagen en vijlen dat ze precies ertussen passen.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 12 okt 2013 22:34

Vandaag weer verder kunnen gaan.

De kleine tussenschotten zijn allemaal gezaagd en gelijmd. Denk dat het wel stevig genoeg is zo. ;)

Afbeelding

Morgen beetje netjes vijlen/schuren en de gaten maken voor bevestiging. Het einde van de behuizingen komt eindelijk in zicht. :mrgreen:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 12 okt 2013 22:39

En toen kwam je er achter dat een quad toch maar niets voor je was,Rob . :lol: :lol: :lol:

Heb je al een target datum?
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 12 okt 2013 22:49

Haha dat zou wat zijn zeg, al dit werk voor niets. Maar lijkt me niet, ik weet tenminste al hoeveel plezier ik had met zo'n 30 km/u. :mrgreen: Kan dus alleen maar beter worden denk ik. ;) Maar dit project is zoiezo niet voor niks, heb echt veel plezier met het bouwen/monteren van alles en ook al veel dingen geleerd. :)

Ben aan het proberen om hem klaar te hebben voor de lente. Was dit jaar ook al de bedoeling maarja.. gaat toch allemaal wat meer tijd in zitten. :mrgreen: Ben er zoiezo wel vrij zeker van dat ik volgend jaar de hele zomer kan rijden. Als de keuring bij de RDW beetje mee zit tenminste. ;)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 13 okt 2013 21:45

De klemmen zitten nu allemaal vast in de behuizingen. :) Was toch wel spannend, wou niets meer verkeerd doen nu ik zo ver ben met de behuizingen. :mrgreen:

Eerst alles afgetekend waar de gaten precies moesten komen.
Afbeelding

Gaten door de behuizing en de klemmen geboord zodat de gaten allemaal precies hetzelfde zitten.
Afbeelding

Gaten op de klemmen zelf groter gemaakt en verzonken voor de blindklinkmoeren.
Afbeelding

Blindklinkmoeren erin. Had ik al eens gezegd dat ik dit geweldige dingen vind? :mrgreen:
Afbeelding

De boutjes erin, past allemaal goed en zit ook erg stevig. :thumbup: De accu's zullen netjes op hun plaats blijven zitten.
Afbeelding

Maar ik laat natuurlijk geen metaal zo dichtbij de accu's zitten, dus condoompjes eroverheen. :mrgreen:
Afbeelding

Hier vanaf de buitenkant. Heb alleen bij die stukjes voor de wartels de bevestiging wat opzij moeten maken. Voor de rest heb ik overal tussen elke 2 accu's een bout voor bevestiging.
Afbeelding

Helaas toch wat moeten afwijken van mijn tekeningen. In de kleinere behuizingen heb ik maar 1 bout voor bevestiging voor de klemmen gebruikt (weer 1 bout per 2 accu's dus). Kan anders de deksel niet goed meer bevestigen en deze wil ik wel met 2 bouten aan elke kant vast zetten (4 in de grotere behuizingen). Is zoiezo stevig genoeg, vooral als die deksel er nog vast op komt te zitten.
Afbeelding

Totaalplaatje, overal zitten de klemmen nu dus vast.
Afbeelding

Volgende stap, de deksels vast maken. Gaat ook weer op dezelfde manier gebeuren met blindklinkmoeren. Maarja, weet niet of ik daar de komende week weer tijd voor heb. Anders dus weer volgend weekend. ;)

Oh en nog wat anders. Had de accu van mijn auto weer terug geplaatst. Wou hem eerst weer even opladen aangezien ik dacht dat deze wel leeg zou zijn na die testrit toen. Maar de accu bleek nog bijna vol te zijn. :crazy: Terwijl die andere accu wat ik had gebruikt erg leeg was. Nu was dat wel al een hele oude accu met ook iets minder capaciteit maar toch.. Had dus veel langer plezier kunnen hebben en waarschijnlijk met dubbel zoveel vermogen als ik een betere 2e accu had gebruikt. ;) Achja.. volgende test toch met de lithium accu's dus zoiezo veel meer vermogen. :mrgreen: :mrgreen:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 31 maart 2014 21:15

Ik heb eindelijk weer eens wat nieuws te melden. :) Nog niet meteen over de quad zelf, die staat op het moment nog altijd onder de hoes. Veel te lang al eigenlijk maargoed. Heb ondertussen in ieder geval niet stil gezeten.

Aangezien alle informatie van het project nogal erg verspreid staat in dit topic wou ik iets doen om een duidelijk overzicht te creëren. Heb hiervoor een eigen website/blog gemaakt met toepasselijk domein en alles erop en eraan. Alles wat vanaf het begin met de quad is gebeurd staat daar nu op en alle informatie, foto's en video's zijn nu erg makkelijk terug te vinden. Ik zal in de blog alles bijhouden, en blijf dat hier natuurlijk ook zoals altijd gewoon doen. Heb de website eigenlijk ook meer voor nieuwe volgers van het project gemaakt zodat ze makkelijk alles vanaf het begin terug kunnen lezen. Of voor jullie, en ik zelf ook, als we nog eens iets terug willen lezen is dit ook veel makkelijker dan door 67 pagina's zitten te zoeken. ;) En aangezien ik nog steeds werkeloos thuis zit en op zoek ben naar werk is dit misschien ook weer een kleine hulp. Als ik de link naar de website meestuur kunnen ze meteen meer over mij lezen en kunnen ze zien wat ik zoal doe en kan. Heel misschien wat meer kans op een gesprek ofzo dan, hoop ik dan tenminste. :evil:

Maar dat was het wel zo'n beetje dus hier de link naar mijn website/blog:
http://www.e-streetquad.nl (geen reclame, ik ben geen commercieel bedrijf :lol: maar heb zoiezo toestemming :))

En nu ik hier klaar mee ben, verwacht binnen een weekje ofzo wel weer eens echte update. :mrgreen: Heb in ieder geval weer wat nieuwe ideeën gekregen dus ik kan weer vooruit. En zit natuurlijk nog altijd met de behuizingen die nog altijd niet klaar zijn. :crazy: Maar wel bijna, alleen de deksels nog. :D
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten