JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Remy » 14 sep 2013 20:07

Netjes Fire, klinkt toch apart zo'n elektromotor.
Remy
400cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Firehuntah » 14 sep 2013 23:10

Bedankt. :thumbup:

Inderdaad maar vind het zelf wel lekker klinken. :mrgreen: Voor mij hoeft er niet zo heel veel decibel vanaf te komen. ;) Meeste geluid kwam (voor mij hier) trouwens van de ketting/achteras af, niet zo zeer de elektromotor. Maar op het filmpje hoor je toch weer meer de elektromotor volgens mij.

Met de achteras zal ik maar even afwachten dan, zal het heus wel merken tijdens het rijden als het echt te erg is. Kan het misschien ook aan de lagers in het lagerhuis liggen? Aangezien deze zoiezo al erg piepen als de wielen draaien. Zijn wel nieuwe chinese lagers als het goed is dusja.. :think:

Andere banden zullen er zoiezo meteen opkomen voordat ik er echt mee ga rijden als die klaar is. Maar kan goed zien dat ook de velg zelf die hoogteslag heeft.

Vandaag de dikkere kabels helemaal klaar gemaakt zodat ik morgen goed met wat meer vermogen kan testen. Topsnelheid zal alleen niet zo hoog zijn met maar 20-24V maar waarschijnlijk wel genoeg koppel aangezien ik wat meer ampère door deze kabels kan duwen. :)

Was toch nog een heel werk om ze een beetje op maat te krijgen en die kabelschoenen erop te zetten. Maar heb toen speciaal zo'n hydraulische krimptang gekocht (chinese makelij :D) dus gaat toch redelijk goed.

Afbeelding

Toch ook maar krimpkousjes erop gedaan. Misschien dat ik deze kabels wel vaker gebruik als ik me even verveel. ;)

Afbeelding

Dan een oops moment. Had op die korte kabel dat printplaatje willen zetten voor het metertje. Maar had beiden kabelschoenen al erop zitten dus kreeg de kabel niet meer door de sensor heen. Aangezien ik geen extra kabelschoenen meer had heb ik de kabel maar doorgeknipt, sensor erop geplaatst en gesoldeerd. Kreeg alleen de kabel niet warm genoeg dus het is nogal slecht gesoldeerd. Alleen de buitenkant eigenlijk, binnenkant is geen tin gekomen dus hier zitten enkel de draadjes een beetje tegen elkaar. Voor langdurig gebruik zou ik hier zeker geen genoeg mee nemen. Maarja voor morgen even te testen kan het geen kwaad lijkt me.

Afbeelding

Dacht overigens dat het metertje zelf ook nog 12V en massa nodig had maar is dus niet zo. Krijgt gewoon z'n stroom via de UTP kabel. Scheelt weer 2 draadjes. :mrgreen:

De 2 autoaccu's staan ook erop, ben ze maar even goed aan het opladen. ;) Morgen wel nog een spanband eromheen zodat ze vast zitten. De chinezen hebben dit frame wel goed gemaakt. Beide accu's (breedte) passen echt precies. Zit echt totaal geen ruimte meer tussen, nog geen 0,1mm volgens mij. ;) Alsof ze bij het lassen van dit frame al wisten dat ik dit zou gaan doen. :D

Afbeelding

Morgen dus weer een spannende dag hopelijk zonder problemen. Hou jullie wel weer op de hoogte natuurlijk. ;) De quad staat er klaar voor in ieder geval, alleen nog even die 2e accu helemaal vol laden morgen en de kabels aansluiten. :)

Afbeelding
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor friesequad » 15 sep 2013 07:04

zet zo ff te :think:

maar is het niet verstandig als je meer toeren gaat maken met je motor

dat je dat niet te doen als je achter as van de grond is ?

er zit al een kleine uuuh slag in dan zou het toch alleen maar erger word :think:

alleen rijdende testen :thumbup:

plus daar zitten we toch allemaal op te wachten :mrgreen:
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 15 sep 2013 08:55

Misschien wel, maar het is van de andere kant ook weer niet slim om de eerste keer testen met de wielen op de grond te doen. ;) Heb geen neutraal stand he, als de motor ineens gaat draaien gaan de wielen ook meteen mee. :mrgreen: Kan makkelijk fout gaan als er toch iets fout was aangesloten of ingesteld op de controller, dus dan toch liever even wat veiliger en de wielen van de grond. ;)

Maar vanaf nu worden het zoiezo alleen nog maar rijdende tests aangezien ik nu weet dat de aandrijving wel in orde is.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor friesequad » 15 sep 2013 10:31

was maar maar een gedachten :mrgreen: :thumbup:
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 15 sep 2013 19:26

Nou dat was weer een mooie dag. :mrgreen: De eerste testrit zit erop en is zeker geslaagd. Heel wat foto's gemaakt en gefilmd. Filmpje zullen jullie alleen nog even op moeten wachten, gaat denk ik niet meer lukken vanavond.

Vanmorgen eerst nog even die 2e accu goed opgeladen, daarna alle kabels aangesloten.

Afbeelding

Daarna de controller nog even ingesteld voor iets meer vermogen te kunnen krijgen.

Afbeelding

En mijn nieuwe speeltje ook even gemonteerd. ;) Kan alvast zeggen, dit heeft erg mooi beeldmateriaal opgeleverd.

Afbeelding

Toen stond die dus klaar voor de eerste keer naar buiten te gaan. :)

Afbeelding

Heb hem meteen naar buiten kunnen rijden. Merkte wel al dat ik toch minder vermogen uit de accu's kon trekken dan gehoopt. Maargoed dat mocht de pret zeker niet drukken. Heb echt de hele tijd met een dikke smile gereden. :D Op dat Amerikaans ombouw forum waar ik zit noemen ze dit de 'EV grin'. :mrgreen:

Afbeelding

Alleen wel jammer dat het hier zo bergaf/bergop gaat. Bergaf ging lekker snel maar bergop ging toch een stuk langzamer. ;) Vooral op het eind toen de accu's redelijk leeg waren heb ik momenten gehad dat die helemaal niet meer in beweging kwam. Even aanduwen dus, weer 'gas' geven en erop springen. :mrgreen: Als die eenmaal in beweging was ging het wel weer bergop. Maar op het begin toen de accu's nog vol waren was echt geweldig. Kon de kracht van de motor al goed voelen terwijl ik toch nog niet veel vermogen had. Denk zo'n 1kW maar, meer kreeg ik niet uit de startaccu's gehaald. Had de controller op 25V 120A staan (3kW dus) maar heb meestal zo tussen de 30-60A gezien. Slechts een korte puls van 100A op het begin even. Maar heb er zeker plezier mee gehad. Topsnelheid tijdens deze test niet kunnen checken maar denk dat het bergaf zo'n 40 km/u was, bergop 0-25 km/u ;). Hier nog wat meer foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Hoezo handsfree. :roll:

Afbeelding

Even wachten tot voltage weer beetje omhoog kwam. Zat ineens nog maar op 20V. Na een minuutje ofzo was die weer terug op 24V. Accu's waren zoiezo al wat leeg aan het raken.

Afbeelding

Geen achteruit nog, dus dit vaak moeten doen. :mrgreen:

Afbeelding

En toen waren de accu's toch echt leeg, had even hulp nodig om weer terug boven te komen. :-)))

Afbeelding

Helaas moeten de accu's weer terug in de auto's, anders zou ik elke dag even spelen ermee. :lol: Maargoed was weer een mooi moment de eerste testrit. De volgende test zal met de lithium accu's zijn als deze eenmaal op het frame zijn bevestigd. :) Zal waarschijnlijk nog wel even duren.

Filmpje volgt dus nog, moet het even wat bewerken en heb ik vanavond niet echt veel tijd voor. Waarschijnlijk morgen dus. :)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor DexterXL » 15 sep 2013 20:18

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Gefeliciteerd met je eerste en direct geslaagde proefrit,
super dat het je gelukt is :thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor admin » 15 sep 2013 20:21

:stupid: top man,eindelijk de eerste meters!
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor dimpower » 15 sep 2013 21:46

:stupid: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
eindelijk de eerste meters op je jla na 65 pagina's in je projecttopic :lol: :lol: anders moesten we beginnen denken je topic in deel A en B te splitsen. :crazy:
die grijns op je gezicht gaat er vandaag zeker niet meer af :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 15 sep 2013 22:35

Bedankt hoor. :mrgreen: Die grijns gaat er voorlopig niet meer vanaf nee, niet alleen vandaag. :lol:

Vind het zelf ook echt geweldig dat ik dit helemaal in elkaar geknutseld heb en het ook echt werkt. :mrgreen: Maargoed de echte test moet nog komen op vol vermogen. ;) Ben wel al lang blij dat ik inderdaad na zoveel maanden eindelijk de eerste meters erop heb zitten. Met de rest kan het nu alleen nog maar goed gaan (hopelijk), de aandrijving was toch wel het lastigste. ;)

Topic splitsen kan wel ja, zijn inderdaad al veel pagina's. :mrgreen: Maar misschien handiger om in eerste bericht links naar alle updates van het project te zetten (soort inhoudsopgave zeg maar ;)). Zal dit dan zelf wel eens een keer uitzoeken met alle links erbij. Dan blijft het toch wel wat overzichtelijk allemaal.
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten