Zoals gezegd, de madmax heeft van 9:00uur tot 16:00uur in de volle zon ±26 °C gestaan.
Koelvloeistof is nieuw en voldoende afgevuld/ontlucht. Het reservoir is ook half vol ongeveer. Motorolie is 150km oud en zit netjes tussen min. en max. In 3e versnelling trek ik door tot max. 7200 rpm en in zijn 4e versnelling haalt hij 95km/h bij 6200 rpm (zonder veel tegenwind).
Toen hij gisteren voldoende afgekoeld was kon ik hem ook weer zonder problemen op 5800 rpm in zijn 4 rijden. Terwijl toen hij te warm was in zijn 4 niet boven de 3800 rpm wilde komen en zelfs in toeren begon te zakken ondanks gas geven.
Ik heb ook eens zitten denken over het radiatorrooster. Ik wil er niet te grote gaten in maken en de stevigheid van het rooster moet ook nog intact blijven. Wat denken jullie van dit design?

Het rode kader is de werkelijke radiateur in dat vlak moet ik dan ± 102 sleuven maken door 3 gaten met elkaar te verbinden.
Op dit moment zorgen ± 830 gaatjes voor de totale luchtdoorlaat. Als ik van 3 gaatjes 1 sleuf maak geeft levert dat ongeveer 2 extra gaatjes per sleuf op aangezien het aluminium tussen 2 gaten ongeveer net zo groot is als 1 gaatje (officieel iets meer zelfs, maar heb geen zin om met pi en cirkeloppervlaktes te gaan rekenen).
Dus ik krijg 102 x 2 = 204 extra luchtgaatjes tenopzichte van de 830 die ik al had. Dat is ± 20-25% extra luchtdoorlaat in dit rooster.