Remy: EGL Madmax

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor pmhvanes » 03 jun 2013 21:35

Ik heb het toch gezegd ,het is heel broos allu,trouwens de bumper van alg die ik heb is dat niets voor jou,je hoeft alleen maar een paar strippen af, te zagen ,en een paar gaten te boren en hij zit erop,maar ja misschien vindt ji dat niets,maar is wel een stuk steviger,het enigste wat stevig is dat zijn de nerfbars
Drive it like you stole it
pmhvanes
350cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Remy » 06 jun 2013 20:13

Ik dacht vandaag laat ik eens met de quad naar mijn werk gaan aangezien het toch mooi weer is. Dus vanmorgen heerlijk de 25km via de brabantse provinciale wegen gereden. Niets aan het handje.

De parkeerplaats op mijn werk is de gehele dag vol in het zonnetje. Dus toen ik na de gedane arbeid wegreed bleek mijn quadje toch aardig warm. Binnen 2 kilometer wilde hij niet meer vooruit komen in zijn 4. De ventilator was al volle bak aan het draaien. Ik heb toen maar even een mooi plekje in de schaduw opgezocht om het zaakje af te laten koelen.

Na een kleine 10 minuten stopte de ventilator, dus dacht ik het weer eens te proberen. Binnen de 10 kilometer begon hij weer warm te worden. Dus ben ik nog eens gestopt. Ik heb toen even de ventilator kortgesloten en de quad stationair in de schaduw laten draaien (dan circuleert de koelvloeistof tenminste zonder al te veel belasting (1000 rpm).

Na een kwartiertje merkte ik dat de koelslangen al minder warm waren. Dus op naar de volgende poging. Vanaf dat moment waren de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen, in zijn 4 gewoon weer terug netjes zijn top halen, zonder warm te worden.

Moraal van het verhaal, ik parkeer hem maar niet meer in de volle zon voor een hele dag en ik denk dat ik het radiator roostertje toch ga vervangen voor iets van racegaas zodat hij meer rijwind pakt (en dus sneller kan afkoelen bij warm weer).

Inmiddels dus 930 km op de teller en weer 3 nieuwe projectjes op de lijst:
- nieuwe voorbumper
- dagrijverlichting monteren op de nieuwe bumper
- radiatorrooster aanpassen
Remy
400cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 06 jun 2013 20:54

Voordat je je gehele rooster ga verv angen.
Probeer eens te kijken of je het nog kan gebruiken met b.v. diverse gaten in een mooi motief of op rij groter boren of met een dremel een motief uitdremelen.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor pmhvanes » 06 jun 2013 22:07

Racegaas is niks heb ik er op gehad was in no time door gebroken,het enigste wat je zou kunnen proberen is konijnen draad,heb ik tijdelijk op de nerfbars gehad,maar of dat veel steentjes tegenhoud zou ik niet weten
pmhvanes
350cc

Berichtdoor bashanboy » 06 jun 2013 22:56

ik zou voor zevengaas gaan, is net racegaas, maar dan dikker en steviger;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor BBQBarman » 06 jun 2013 23:37

Mij race gaas zit goed hoor :)
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor DexterXL » 07 jun 2013 06:49

:idea: als je voornamenlijk met mooi weer rijd, kan je ook overwegen om
de thermostaat te verwijderen, zo heeft hij al direct koeling over het blok,
heb ik toen ook gedaan met mijn Bashan S7, nooit problemen mee ondervonden
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor pmhvanes » 07 jun 2013 08:54

Ja maar bij jou quad bbqbarman zit een heel raamwerk omheen,ik had alleen het racegaas zonder iets,trouwens ik snap niet waarom die quad van remy zo warm wordt,ik heb woensdag aan een stuk ongeveer 70 km gereden en alles is gewoon ok,als ik dan terug ben staat die fan nog wel te draaien maar dat is wel normaal,ik heb hem toch ook al eens een lange tijd in de volle zon laten staan,geen probleem
pmhvanes
350cc

Berichtdoor Remy » 07 jun 2013 09:49

Zoals gezegd, de madmax heeft van 9:00uur tot 16:00uur in de volle zon ±26 °C gestaan.

Koelvloeistof is nieuw en voldoende afgevuld/ontlucht. Het reservoir is ook half vol ongeveer. Motorolie is 150km oud en zit netjes tussen min. en max. In 3e versnelling trek ik door tot max. 7200 rpm en in zijn 4e versnelling haalt hij 95km/h bij 6200 rpm (zonder veel tegenwind).

Toen hij gisteren voldoende afgekoeld was kon ik hem ook weer zonder problemen op 5800 rpm in zijn 4 rijden. Terwijl toen hij te warm was in zijn 4 niet boven de 3800 rpm wilde komen en zelfs in toeren begon te zakken ondanks gas geven.

Ik heb ook eens zitten denken over het radiatorrooster. Ik wil er niet te grote gaten in maken en de stevigheid van het rooster moet ook nog intact blijven. Wat denken jullie van dit design?

Afbeelding

Het rode kader is de werkelijke radiateur in dat vlak moet ik dan ± 102 sleuven maken door 3 gaten met elkaar te verbinden.

Op dit moment zorgen ± 830 gaatjes voor de totale luchtdoorlaat. Als ik van 3 gaatjes 1 sleuf maak geeft levert dat ongeveer 2 extra gaatjes per sleuf op aangezien het aluminium tussen 2 gaten ongeveer net zo groot is als 1 gaatje (officieel iets meer zelfs, maar heb geen zin om met pi en cirkeloppervlaktes te gaan rekenen).

Dus ik krijg 102 x 2 = 204 extra luchtgaatjes tenopzichte van de 830 die ik al had. Dat is ± 20-25% extra luchtdoorlaat in dit rooster.
Remy
400cc

Berichtdoor BBQBarman » 07 jun 2013 12:49

Met die extra gaten ziet tie der wel mooier uit
Maar zorg wel dat je ongeveer 1cm ruimte hebt tussen je rooster en de radiator voor betere koeling
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten