Zo...het drama verhaal gaat gewoon door, tijdens het kleppenstellen moest de
tank eraf....en uiteindelijk er weer op, en daar ging het mis, de tank heeft een
tijd lang op een bout liggen jutteren...gevolg, eerst zachtjes lekken...dat kon ik
al niet vinden, na het terug plaatsen had ik de lek zo gevonden....op de grond!!
Dus maar weer alles demonteren en proberen te repareren, hierbij het verslag:
Het bewuste plekje waar het om gaat:

Het boutje wat het veroorzaakt, dit omdat de tank erop rust....

Daarna heb ik het plekje zeer ruim kaal gemaakt, ontvet, en schoongeblazen,
toen even bij mijn pa neergelegd die hem wel even zou dichtsolderen....

En uiteraard weer even in de kleur...

Lang leve de sneldrogende verf, binnen 10 minuten vast te pakken, gelijk de
isolatiemat weer goed vastgezet, flotter geprobeerd te repareren....niet gelukt,
nieuwe benzineslang, en alles weer gemonteerd.
Benzine erin....en ja hoor...lek vrij....nog geen 20 minuten later zaten alle kappen
er weer op en liep hij al weer.
Ik heb uiteraard wel de bron van de lekkage aangepast, ik heb de beugel verhoogd
met 2 stukken koper, dit omdat het niet roest.

Tevens heb ik de tank op rubbers laten rusten, in de hoop dat hij nu minder
trilt, want het klepje van de tank kan behoorlijk rammelen.
Het kleppenstellen was opzich een makkelijk karweitje, de uitlaatklep stond
keurig op 0.20, de inlaat zal hebben gestaan op 0.05, deze heb ik op 0.10
gezet, dat wat hij nu stationair gelopen heeft, merk ik geen veranderingen, hij
blijft af en toe een hapering houden...dus zal wel een bobine of cdi zijn, ik ga
nog wel even een NGK bougiedop halen en testen
