JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 28 jul 2013 15:34

Zal wel moeten. ;) Kan nogal erg verkeerd gaan als ik zoiets zou vergeten, 72V gelijkspanning kan al dodelijk zijn dus alles moet natuurlijk zo veilig mogelijk gemaakt worden. :roll: De plastic behuizingen helpen hier zeker al heel goed mee, maarja boutjes enzo kan ik niet van plastic gebruiken. :mrgreen: Dus dan maar zo met dopjes.

Gisteren bij alle behuizingen helemaal netjes de lasdraad gelijk gevijld. Kan daar dus weer verder mee. Maargoed, eerst even iets wat belangrijker is. Namelijk de steunen voor de controller. Was eigenlijk de bedoeling dat een vriend me een hele tijd geleden al hiermee zou helpen. Maargoed, die heeft geen interesse meer om te helpen ofzo dus ben zelf maar weer alles aan het uittekenen. Is alleen toch weer lastiger dan gedacht.

De bedoeling is dus dat de controller aan deze 4 punten komt te hangen waar eerst de uitlaatdempers aan hingen.

Afbeelding

Probleem is alleen dat een chinees dit waarschijnlijk op een maandagmorgen in elkaar heeft gelast. Zitten heel wat afwijkingen in. Heb dit dan ook geprobeerd zo nauwkeurig mogelijk op te meten en te tekenen.

Afbeelding

Moeten dus 4 steunen worden gemaakt die naar beneden lopen, daar zitten ook 4 punten waar ik de controller vast kan zetten.

Afbeelding

Maar zoals gezegd is het erg slecht gelast allemaal. Hier kun je goed zien dat het punt linksboven wat naar rechts wijst. En het punt linksbeneden wat meer naar links. Afwijking tussen het midden van beide kanten is 4mm. Erg veel dus vind ik zelf maarja moet het er maar mee doen.

Afbeelding

Dan de 2 achterste punten, deze zitten in de breedte wel goed recht maar in de hoogte zitten hier weer afwijkingen in. Linkse punt wijst 3mm naar beneden en rechts 1,5mm.

Afbeelding

En dan zo nog wat afwijkingen, het ene punt zit wat meer naar boven of wat meer naar links..
Gaat dus nog heel wat worden om hier passende steunen voor te maken. Wil eigenlijk 4 precies dezelfde steunen (makkelijker en goedkoper te maken dan 4 met verschillende maten) die ik dan eventueel kan verstellen. Dit met gleuven waar de bouten doorheen moeten of paar gaten door elkaar heen zodat het wel nog stevig is maar je toch met elk gat 2mm ofzo kunt verstellen. Zal dit wel eerst tekenen, misschien wat duidelijker.

Of als iemand een ander idee zou hebben, ik hoor het graag. ;)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor dimpower » 28 jul 2013 18:40

waarom niet de originele steunen niet met een 4 à5mm plaat verbinden en dan je behuizing gewoon bevestigen aan die plaat.dan heb je zoveel speling als je wil.je boord je gaten waar je zelf wil voor de bevestiging.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 28 jul 2013 19:17

Omdat die 4 punten van de uitlaatdempers al op de juiste plaats zitten. ;) Alleen dus een beetje scheef. Als ik daar nog een plaat op ga plaatsen komt er weer te veel ruimte tussen de steunen en de behuizing. Wil het allemaal zo smal en zo simpel mogelijk houden. De behuizing kan ik overigens alleen aan de onderkant vast zetten dus zal toch nog extra steunen moeten hebben die naar beneden gaan. De controller weegt ook 7kg dus moet vrij stevig zijn.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 28 jul 2013 19:34

Zijn 2 U-beugels naar onder vanaf je uitlaatpunten geen optie ?
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 28 jul 2013 19:41

Zoiets ben ik van plan ja, maar het moet allemaal te verstellen zijn aangezien de punten zo scheef zijn. ;) Ik ben het beetje uit aan het tekenen nu, dus kan het zometeen wel laten zien misschien. Of ik moet op zoek naar een andere waar de punten wel recht zijn. Zie dat een aantal dit ding niet meer erop hebben zitten op hun JLA's dus wie weet. :mrgreen: Of eraf slijpen en nieuwe punten op laten lassen maar dit zal ook niet echt makkelijk gaan.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 28 jul 2013 19:44

:stupid: was ook hetgeen ik in gedachten had maar dan vanaf die plaat die de 2 beugelpunten verbindt.zo kan Rob makkelijk het hoogteverschil opvangen tss links en rechts.of anders slijp je gewoon de uitlaatsteunen af en las je meteen nieuwe beugels zoals je zelf wil.op die manier crièer je meteen nog meer ruimte zelfs.
:oops: :arrow: was mijn reactie op die van 4W.was net te laat voor jou bericht rob.
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 28 jul 2013 20:49

Nou ik had dus dit in gedachte. Alleen wat mooier natuurlijk maar volgens dit principe. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Alle bevestigingen zijn te verstellen dus altijd wat speling in de breedte, hoogte en lengte. Denk dat nieuwe punten laten lassen anders toch het beste is maar moet daar dan ook weer iets voor gaan fabriceren. :think: Liefste gebruik ik gewoon deze punten aangezien ze er al zitten. :)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 28 jul 2013 21:49

met die gleufgaten zoals je getekend hebt moet je dan toch die verschillen kunnen opvangen toch?
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 28 jul 2013 22:05

Als het goed is wel ja. Maar is ook nog een ander probleem, namelijk dat de schroefdraad dus ook wat scheef loopt. Weet niet of ik de steunen dan goed geklemd krijg tegen die punten. Zelfde met de bouten, zullen ook niet helemaal vlak ertegen komen denk ik. Maarja of het echt zo erg is kan ik pas zien als ik de steunen heb.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor sandhi,; » 29 jul 2013 11:47

de oplossing voor scheef is een stuk hout en een vuist.. dat staal is zo zacht als boter
SPY F1/ZX6
sandhi,;
400cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten