Ik zit op de drieerweg, camping de driehoek. Kom ik elk jaar, al een jaar of 10. Al 5 jaar met de quad. Ik weet niet waarom, het is hier helemaal niet leuk rijden.
oh daar....bij fam. van de Broek, is een mooie rustige camping, lekker in het bos, en dicht bij de crossbaan daar zijn ten minste nog een aantal bospaden waar je legaal over heen mag, bv vanaf Boshuis Drie binnendoor naat Putten
Heb net 2 middagjes sleutelen achter de rug. Toen ik terug reed van vakantie-adres viel het me op dat de quad een beetje zoekerig reed. Toen ik thuis kwam dit maar eens nader onderzocht en kwam tot de ontdekking dat mijn achterbrug heen en weer ging. Bleek dat de naaldlagers zich hadden ingevreten in een bus. Heb dit opgelost door de lagers te verwijderen en glijbussen te maken. Het leek mij dat dit beter is als naaldlagers aangezien deze maar hooguit 5mm draaien met inveren van je achterbrug. Heb voor de quad gecrosst en als ik het me goed herinner hadden die ook geen lagers in de achterbrug bevestiging. Kweenie hoe dit zit bij de bashan,mad max, jla enz?
Lijkt mij dat de achterbrug van een motor lang niet zoveel te verduren krijgt als van een quad. Motor zit achterwiel in midden, bij quad ongeveer 0,5m buiten de achterbrug. Dus als je met 1 kant over een drempel gaat krijgt ie telkens aardig op z'n lazer.
Aangezien mijn scooterbandjes haast slicks waren, maar wat geld er tegenaan gegooid voor nieuwe "schoenen".
Is een probeerseltje. Zijn nl. aanhanger-bandjes. Indien de slijtage niet al te hard gaat en ze goed rijden komen er aan de achterkant ook van deze.(maar dan 255-50-10, dit zijn 195-50-10)