Bashan 200S-7

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Bashan 200S-7

Berichtdoor BBQBarman » 05 jun 2012 20:05

Op nieuw keuren kan wel maar ja oude frame mag je niet gebruiken
Constructie tekening
Zoiets had ik gehoord
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor spides89 » 05 jun 2012 20:07

DexterXL schreef:bij gebrek aan splitpennen kan je beter proberen een contramoerconstructie
te gebruiken :idea:

Ik ben maar een ict-er he? Daar had mijn maat op moeten komen :lolno: Morgen ga ik ff een nieuwe veer halen MET een splitpen :P
spides89
300cc

Berichtdoor spides89 » 05 jun 2012 20:08

BBQBarman schreef:Op nieuw keuren kan wel maar ja oude frame mag je niet gebruiken
Constructie tekening
Zoiets had ik gehoord

Hmm klinkt als onbegonnen werk..
spides89
300cc

Berichtdoor spides89 » 08 jun 2012 08:05

Inmiddels heb ik een nieuwe veer gekregen van het zaakje waar ik al mijn onderdelen besteld had. Top service :)

Nog even een vraagje. Er loopt een buisje achter uit het blok weg ergens omhoog. DIt schijnt de carter ontluchting te zijn. Maar ik heb het idee dat er redelijk veel olie uit komt. Op mijn achterbrug zit namelijk al best veel olie. Gister gelijk maar even het olie pijl gecontroleerd. Maar er zit nog gewoon voldoende in. Hebben jullie dit ook?
spides89
300cc

Berichtdoor Peanut » 08 jun 2012 10:41

spides89 schreef:Inmiddels heb ik een nieuwe veer gekregen van het zaakje waar ik al mijn onderdelen besteld had. Top service :)

Nog even een vraagje. Er loopt een buisje achter uit het blok weg ergens omhoog. DIt schijnt de carter ontluchting te zijn. Maar ik heb het idee dat er redelijk veel olie uit komt. Op mijn achterbrug zit namelijk al best veel olie. Gister gelijk maar even het olie pijl gecontroleerd. Maar er zit nog gewoon voldoende in. Hebben jullie dit ook?

Voldoende? Of teveel?
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Berichtdoor Hustler » 08 jun 2012 14:32

klinkt als beginnende lekke koppakking, of gewoon teveel olie erin gegooid en dan gooit ie het ook je blokje uit, maar zou het zeker even in de gaten houden.

gewoon ff kijken rondom je blokje kijken of ie ergens valse lucht aanzuigt,
problemen met moeilijk starten ook toevallig de laatste tijd ? ( als ie warm is )
Afbeelding
Hustler
200cc

Berichtdoor spides89 » 10 jun 2012 09:07

Thnx voor de reacties!

Er zit zeker niet te veel olie in mijn blokje. Het blok is nog net boven het minimum gevuld. Er komt niet bijzonder veel uit maar toch naar elk ritje wel wat.

Ik heb als het blokje warm is totaal geen start problemen. Wat ik wel heel af en toe heb is dat hij tijdens het rijden zomaar ineens uit valt. Maar sinds ik een nieuwe bougie kabel heb doet hij dat vrijwel nooit meer. Ik heb er zeg maar 200 km mee gereden en ik heb het 1 keer mee gemaakt. Het blok starte overigens meteen weer.

Is het trouwens ook normaal dat het blok echt knetter warm wordt? We hebben de koeling al gecontroleerd en alle slangen worden netjes warm. Ook de thermostaat hebben we in kokend water getest. De thermostaat ging netjes open. Ik voel tijdens het rijden het blok gewoon tegen me been aan branden.
spides89
300cc

Berichtdoor Peanut » 10 jun 2012 09:25

Sommige blokken worden echt heet ja.
Kan zijn omdat sommige metalen die gebruikt zijn een enorme goede warmteafvoer hebben. Waardoor het blok bijna direkt de inwendige hitte naar buiten lijkt te stralen.
Wanneer ik met mijn Dinli voor de stoplichten sta, dan verwarmd hij mijn linker en rechter been.

Als ik het goed heb, dan is jou blok ook vrij snel weer afgekoeld. (op het olie gedeelte na)

Voor de zekerheid zou jij nog even kunnen controleren of er geen luchtbel in je koelwater hangt. Want ook met een goede thermostaat en leidingen e.d. heb je dan geen stromimg.

Hang de quad even met de voorwielen een tuinstoelhoogte in de lucht.
Draai dan de dop van de radiateur en knijp even in de waterslangen. Daarna even goed vullen... 30 seconden laten lopen, dop erop en weer op de grond zetten.
Na even gereden te hebben...even voelen of je radiateur wel warm is geworden over de GEHELE breedte van de radiateur.

Klinkt veel...maar is maar 10 minuten werk.
Succes
:thumbup:
Peanut
500cc
500cc

Berichtdoor Remq » 10 jun 2012 22:09

Kan het niet gewoon het warme weer zijn mij. Blok word ook best warm temeinste lijkt zo min. Uitlaat zit bij me been en als me vin draait komt er ook warme lucht ..
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Remq
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Peanut » 11 jun 2012 05:42

Dan moet je het blokje even temperaturen zou ik zeggen.
Dan weet je het.

:thumbup:
Peanut
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten