bmw5s schreef:ketting loopt mooi recht ja chapeau(of hoe je dat schrijft) dikke knalpijp bij die foto
![]()
Met rubber ga je het in ieder geval niet halen dus dat kan je er wel af halen maar niet een mechanisatie bedrijf in de buurt? Weten ze wel raad met dit soort dingen en krijg je altijd wel wat goeds mee. En tja achter iets verlagen zou wel wat helpen want dan drukt de ketting niet meer op 1 punt maar op een wat groter oppervlak en dat zou wat mooier wezen. En het scheelt misschien ook nog als je met je gewicht op de quad gaat zitten, zakt ie wat door. Het is dan wel slim om een wat langere ketting geleider te nemen of desnoods dat ie achter wat omhoog loopt zodat je wel een wat groter oppervlakte hebt. Scheelt erg in slijtage denk ik.
Groetee
Hey,
Zit namelijk zelf in een bedrijf waar ze onderzoek en ontwikkeling doen van landbouwvoertuigen dus dat maakt het wel wat makkelijker. Heb ondertussen eens gebeld naar Cuprochimique en ben daar achter een stuk Ertalon LFX gegaan. Aan hun uitleg te horen zou dit de beste kunststof zijn hiervoor.
Ga er straks een sleuf in uitfrezen waar de ketting in moet lopen. Heb het stuk idd lang genoeg genomen om een zo groot mogelijk wrijvingsoppervlak te hebben.
Vanavond kunnen we dan eens passen...
