shineray CB400

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: shineray CB400

Berichtdoor Tim » 07 jan 2011 15:53

bmw5s schreef:ketting loopt mooi recht ja chapeau :clap: (of hoe je dat schrijft) dikke knalpijp bij die foto :)
Met rubber ga je het in ieder geval niet halen dus dat kan je er wel af halen maar niet een mechanisatie bedrijf in de buurt? Weten ze wel raad met dit soort dingen en krijg je altijd wel wat goeds mee. En tja achter iets verlagen zou wel wat helpen want dan drukt de ketting niet meer op 1 punt maar op een wat groter oppervlak en dat zou wat mooier wezen. En het scheelt misschien ook nog als je met je gewicht op de quad gaat zitten, zakt ie wat door. Het is dan wel slim om een wat langere ketting geleider te nemen of desnoods dat ie achter wat omhoog loopt zodat je wel een wat groter oppervlakte hebt. Scheelt erg in slijtage denk ik.

Groetee

Hey,

Zit namelijk zelf in een bedrijf waar ze onderzoek en ontwikkeling doen van landbouwvoertuigen dus dat maakt het wel wat makkelijker. Heb ondertussen eens gebeld naar Cuprochimique en ben daar achter een stuk Ertalon LFX gegaan. Aan hun uitleg te horen zou dit de beste kunststof zijn hiervoor.

Ga er straks een sleuf in uitfrezen waar de ketting in moet lopen. Heb het stuk idd lang genoeg genomen om een zo groot mogelijk wrijvingsoppervlak te hebben.
Vanavond kunnen we dan eens passen... :P
"Horsepower. Is not measured by the size of your exhaust tip. Don't be a dickhead"
Tim
250cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Chucky » 07 jan 2011 16:09

HOLY SHIT! :shock:
Pfff jij maakt er werk van zeg! Geen maanden project voor jou dus. RESPECT :clap:
SHINERAY XY250STIXE Spyder
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

Chucky
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 07 jan 2011 16:58

Het gaat hier inderdaad full speed. :thumbup:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor bmw5s » 07 jan 2011 17:28

mooi dat komt dus wel goed :thumbup:
bmw5s
350cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 07 jan 2011 17:46

mar bij crosmoteren is de ketting dan wel 75% van de tijd vrij van de achterbrug (denk ik)
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor Tim » 07 jan 2011 20:02

fretje-pitbull schreef:mar bij crosmoteren is de ketting dan wel 75% van de tijd vrij van de achterbrug (denk ik)

Hey fretje,

Denk je dat? Heb er ook over nagedacht. Je moet es zien naar de foto van de achterbrug van die cross. Als je de achterbrug zou omhoog trekken tot waar dat de ketting vrij komt dan staat die al betrekkelijk hoog denk ik. De ketting komt volgens mij alleen maar vrij wanneer de vering diep in gaat (denk ik) :D

Niemand met een cross op het forum :?:
Toch iets dat we zouden moeten teweten kunnen komen. Het maakt het toch wel een heel pak eenvoudiger bij een engine swap
"Horsepower. Is not measured by the size of your exhaust tip. Don't be a dickhead"
Tim
250cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 07 jan 2011 20:18

ikzelf heb een honda cr500 gehad maaar daarbij ging de ketting normaal
die foto van u van die honda "hrc" (mb? ofzo?) is hij waarschijnlijk verhoogt en naar mijn gedacht is dat iets die enorm moet slijten,als de ketting daar continu moet "schrapen" met alle macht die de motor geeft
ikzelf zou het zeker zo niet doen :naugthy:
er is waarschijnlijk geen mogelijkheid om het blok meer voorover te kantelen?
is het mogelijk om het scharnierpunt van de achterbrug lager te zetten en evt een langere achterveer (of een soort ophoogblokje te maken)
edit; net nog eens je foto's bekeken, ikzelf ben ook bezig met een stixe projectje waarbij de motor of zoals bij zou moet hangen ofwel meer naar boven dus infeite de cilinderkop in de benzinebak en een oplossing vinden voor de benzine (in mijn geval bv. een mini benzinebakje boven de carbu en een grotere onder het zadel waarbij een pompje de benzine continu naar het minibakje pompt en via een soort overloop op dat minibakje terug naar degrote benzinebak)
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor bashanboy » 07 jan 2011 23:20

ik zou de ophangpunten van de achterbrug verlagen ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Sasa » 08 jan 2011 22:04

ziet er erg goed uit!
denk alleendat je e ophanging van je achterbrug anders moet
gaan aanpakken. wat je nu hebt zal niet (lang) goed gaan.
bij die crosser die je als voorbeeld gebruikt zitten speciale schokbrekers op.
deze hebben een erg grote veerkracht werking omdat hier mee gespringen wordt.
als de berijder op de crosser gaat zitten staat de ketting vrij van de achterbrug!
bekijk deze info goed op een motor forum! het ziet er erg goed uit.
ben benieuwd naar de vorderingen hoe de quad er nu bij staat!!!!
Project in aanbouw! Van 200cc naar 550CC een cilinder!!!
Sasa
150cc

Berichtdoor Tim » 09 jan 2011 18:02

Motorblok draait nu, start perfect juist nog de kabelboom beetje wegwerken.
Ben dit weekend achter wat materiaal gaan zien, nieuwe ketting, 2 luchtfilters en kabels besteld.
Heb nog niet veel verder gestudeerd over de ophanging. Denk dat het inderdaad het beste is om de achterbrug te verlagen zodat de volledige quad omhoog komt en de ketting op de juiste plaats.
Zal proberen in de loop van de week dit aan te passen door een nieuwe as te draaien voor de achterbrug.
Rekening gehouden met het feit dat ik men achterveer nog kan verder uitschroeven en de quad nog zakt als ik er op zit komt alles wel in orde.
No panic 8-)
Tim
250cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten