JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 03 mei 2013 21:42

Ik hoop dat je gelijk hebt. ;) Er mag toch eindelijk wel weer eens wat goed gaan. Zit ook nog steeds op post te wachten van 2 bedrijven, allebei al 1-2 weken geleden verstuurd en nog niks ontvangen. PostNL dus ook weer goed bezig. Maarja als de motor eens bevestigd zit op de achterbrug dan ben ik al blij. Duurt alleen ook weer allemaal langer dan verwacht.

En bedankt BBQ. :) Zeker niet fijn nee maar is niet anders. Als ik ze niet vanuit de US kan krijgen zal ik toch moeten wachten die 8 weken.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Firehuntah » 04 mei 2013 12:13

Toch eindelijk post gekregen vandaag, van 1 bedrijf heb ik nu. Dat van andere bedrijf uit Engeland nog steeds niet na al iets langer dan een maand. :crazy:

Klein stukje 3mm ABS plastic voor even te testen of dit goed genoeg zal zijn voor alle behuizingen.
Afbeelding

Is in ieder geval erg stevig dus denk dat 3mm wel genoeg zal zijn. Zometeen even kijken hoe het lassen hiervan gaat en nog wat andere dingen proberen. Als het allemaal goed lukt kan ik de platen bestellen. Of misschien pas over 8 weken als de accu's daadwerkelijk hier zijn.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor friesequad » 04 mei 2013 13:45

ze zegen wel na regen komt zonneschijn :thumbup:

nu de accu nog :crazy: :thumbup:
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 04 mei 2013 20:32

Nja dan hoop ik dat de zon veel blijft schijnen de komende tijd. :mrgreen:

Vandaag maar even de achterbrug eraf gehaald zodat ik binnenkort de steunen kan laten lassen hierop. Hoefde niet veel los te halen dus viel nog mee. Kwam er alleen ook achter dat de achterbrug wat scheef gelast is door de chinezen, hierdoor zitten de steunen niet helemaal vlak op de achterbrug. Zoiezo moeten de steunen nog iets worden aangepast dus even kijken wat hier nog mee gedaan kan worden zodat het wel vlak op de achterbrug komt te zitten. Lijkt me toch wel beter voor dit goed te kunnen lassen, zal anders misschien gaan scheuren. Ruimte tussen de steun en de achterbrug is niet echt veel, nog geen halve mm denk ik, maar toch.

Afbeelding

Afbeelding

Ook zitten de 2 onderste gaten in de rechter blok iets te hoog waardoor ik deze niet goed kan vast zetten. Geen idee hoe dit gebeurd is want ik kan duidelijk zien dat de gaten wel goed gemarkeerd waren maar toch te hoog zijn geboord. Hiervoor moeten nu waarschijnlijk bij de motorplaat die 2 gaten wat worden uitgeboord of een nieuwe blok..
De blokken zelf moeten ook nog iets anders worden, had gevraagd voor deze schuin te maken aan de achterkant maar ze lopen nu nog gewoon recht. Ziet er niet echt geweldig uit. Zoiezo komen er ook nog andere boutjes op, deze steken te ver uit met nord locks erop. Vind de ketting denk ik niet zo leuk.

Vraag me trouwens ook af wat ik met de lagers moet doen in de achterbrug. Dacht dat Sandhi al had aangeraden om hier POM bussen in te zetten maar weet niet of het een probleem is dat er zo'n 15kg extra op die plaats zit met de motor + steunen. Of maakt dat helemaal niets uit?
En waar zou ik zo'n POM bussen kunnen laten maken, of kan iemand hier dat misschien? :shifty:
Wil in ieder geval zo weinig mogelijk speling in de achterbrug houden aangezien er niet veel plaats is tussen de motor en het frame.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 04 mei 2013 20:40

Weet niet zeker maar volgens mij had spiderpig het voor hem gemaakt
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor dimpower » 04 mei 2013 22:18

BBQBarman schreef:Weet niet zeker maar volgens mij had spiderpig het voor hem gemaakt

Frank kan ze in ieder geval zeker maken. ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 04 mei 2013 22:26

Oke dat is mooi, zal hem dan wel pb sturen zodra ik ze nodig heb. :) Moet zoiezo nog even voor de maten kijken. Bedankt allebei. ;)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 12 mei 2013 22:58

Helaas weinig meer gebeurd aangezien degene die de blokken doet aanpassen en de adapter maken een weekje vrij had. Zal dus de komende week wel allemaal gebeuren, ook de tandwielen hopelijk.

Ben wel al bezig met de voorbereidingen om de plastic behuizingen goed op maat te kunnen maken. Zal dit nog wel posten als ik het klaar heb.

Ondertussen denk ik ook nog wat gevonden voor tussen de deksels en de behuizingen en misschien ook voor ringetjes uit te slaan voor de boutjes. Is EPDM dus neem aan dat BBQ hier wel veel van weet aangezien hij steeds zegt dat ik dit het beste kan pakken. :mrgreen: Zou dit dus goed zijn hiervoor?
http://www.omnia-dakbedekking.nl/conten ... ,5-mm.html

Hebben in ieder geval veel maten en 0,5mm dik zoals ik het wou hebben.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 12 mei 2013 23:22

Omdat ik daken hiermee beplak uit 1 stuk
De dikkere variant heeft als ik me niet vergis 30 jaar garantie tegen alle natuur elementen
:)
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 12 mei 2013 23:36

Ah kijk dan weet je er inderdaad wel veel van ja. :lol:

Nja 30 jaar zal wel genoeg zijn, zal langer mee gaan dan de quad denk ik. ;) Zal het dan maar bestellen en zo'n holpijpsetje gaan halen. Hoef ik tenminste niet meer verder te zoeken.
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten