JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 26 apr 2013 21:29

Heb je al PB gestuurd. ;) Maar fijne van de JLA loncin achterbrug is dat er helemaal geen aanpassingen nodig zijn. Met jouw achterbrug zal ik wel een paar dingen moeten veranderen voor het passend te krijgen. Ziet inderdaad wel mooier uit maar denk dat het wat te veel werk is. Dit is dan ook het punt waarom ik uiteindelijk een JLA heb gekocht en geen Shineray, de achterbrug is gewoon perfect voor de motor.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor dimpower » 26 apr 2013 21:32

sandhi,; schreef:hier konden jullie ook je mening der over geven :mrgreen:

:D heb je ook een punt.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor dimpower » 26 apr 2013 21:34

Firehuntah schreef:Heb je al PB gestuurd. ;) Maar fijne van de JLA loncin achterbrug is dat er helemaal geen aanpassingen nodig zijn. Met jouw achterbrug zal ik wel een paar dingen moeten veranderen voor het passend te krijgen. Ziet inderdaad wel mooier uit maar denk dat het wat te veel werk is. Dit is dan ook het punt waarom ik uiteindelijk een JLA heb gekocht en geen Shineray, de achterbrug is gewoon perfect voor de motor.

ik denk niet dat daar veel werk aan is hoor.
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 26 apr 2013 21:51

Ja als ik zelf zou kunnen lassen.. De hele ophanging voor de schokdemper moet zoiezo verplaatst worden, zal hoger moeten komen en verder naar achter anders past de motor er niet tussen. En met de achterbrug van de JLA hoef ik alleen maar die blokken erop te laten lassen en het is klaar. Lijkt me dan toch wat handiger.

Als ik zoiezo voor een andere achterbrug zou gaan kijken wordt het zoiets als ze bij die eKRAD quad ook gebruiken, waar de motor veel lager ligt en helemaal in de achterbrug zit bevestigd.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 27 apr 2013 22:29

Ben maar weer verder aan het tekenen aangezien ik weer even moet wachten. ;)

Zo zal de adapter voor het tandwiel er ongeveer uit komen te zien en de RPM sensor. Komen 2 uitsparingen (of misschien gewoon 2 bouten, weet ik nog niet) in de adapter die de sensor dan ziet.
Afbeelding

Afbeelding

Is alleen weer de vraag of het past met het tandwiel en de ketting er nog naast. Echt weinig ruimte op die plaats, ook met het frame.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 27 apr 2013 22:59

Hoe meer uitsparingen des te zuiverder de impulseur werkt.
2 uitsparingen zijn er erg weinig.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 27 apr 2013 23:21

2 wordt wel aanbevolen voor de controller die ik gebruik. Wordt zoiezo lastig met 4 aangezien ik al met die uitsparing zit voor de as. Of ik moet het hele stuk wat dikker laten en daar die uitsparingen in, kan ook.

Weet ook niet hoeveel pulses de tachometer normaal krijgt van het originele 250cc blok.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 03 mei 2013 20:12

Slecht nieuws vandaag, er is een probleem met de levering van de accu's. Leverancier in China was moeilijk aan het doen waardoor er een ernstige vertraging is ontstaan, worden nu pas komende maandag verzonden naar het bedrijf waar ik ze heb gekocht. Dan zal het weer zo'n 8 weken duren voordat ze daar zijn denk ik.
Ook dikke fail van het bedrijf waar ik ze gekocht heb overigens, hadden ze me 8 weken geleden al wel mogen mailen dat er problemen waren. Ik kon m'n geld terug krijgen als ik ergens anders de accu's zou kunnen krijgen maarja hij is de enige distributeur in Europa. Zou ze misschien wel uit de US kunnen laten komen, moet alleen de prijs hier even voor navragen want zal denk ik niet goedkoper worden.
Hier in Nederland is trouwens ook wel een bedrijf die ze verkoopt maar daar betaal ik in totaal 500 euro meer dus dat gaat hem niet worden. Dan toch liever nog 8 weken wachten. Alleen is het dan natuurlijk de vraag of ik hem wel op tijd klaar krijg voor deze zomer nog te kunnen rijden en voor de meeting. :evil:

De blokken voor de motorplaat heb ik ook terug gekregen deze week maar een blok klopt niet helemaal waardoor het net iets scheef zit en dus niet goed te lassen is. Ook dit zal ik weer eerst moeten laten aanpassen en zal ook wel weer een week gaan duren. Dusja gewoon totaal geen goed nieuws vandaag en ben dus ook, nogal zacht gezegd, not amused. :evil:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 03 mei 2013 20:22

Zo dat is zeker niet fijn om te horen
Succes met de zoektocht en aanpassing
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor dimpower » 03 mei 2013 21:31

komt wel goed.na een kleine tegenslag kan het alleen maar terug goed gaan ;)
dimpower
Moderator
Moderator

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten