JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor chevy35 » 25 apr 2013 22:47

Las je die steunen maar op een kant van de achterbrug vast??
Ik zou voor bredere steunen gaan zodat ze op beide helften vast gelast kunnen worden.
Die chinese achterbruggen zijn maar van dunne buis gemaakt ! (eigen ervaring)
Maar ziet er verder super uit !!
Keep up the good work..
chevy35
300cc
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 07 mei 2011 22:09
Woonplaats: eersel

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 25 apr 2013 22:59

De stalen blokken worden op beiden kanten van de achterbrug gelast, ze worden 126mm lang. Op deze manier wordt de achterbrug ook wat versterkt. Alleen die plaat kan maar aan een kant op de motor worden bevestigd. Maarja de plaat is 25mm dik dus dat moet zeker wel houden. ;)
En bedankt. :)

@BBQ
Het zijn 'hoog'spanning kabels dus ze moeten herkenbaar zijn uitgevoerd in de oranje kleur. Hier heb ik dus geen keus, maar vind het ook niet erg. Oranje kabels zijn wel mooi. ;) Vind het zelf toch wel goed passen bij rood.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor BBQBarman » 25 apr 2013 23:08

Okay okay ben benieuwd :)
Ik moet rustig wachten totdat alles af is
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor chevy35 » 25 apr 2013 23:16

Ik zie nu ook op je foto(als ik het goed zie tenminste) dat je helemaal geen stelmogelijkheden hebt voor de motor.
Is wel belangrijk dat die straks redelijk in lijn ligt met het achtertandwiel.Kan je eventueel wel met vulringen opvangen,maar dan maar 1 kant op als je de blokken aan de maat freest en er dan op last.
't is maar een tip he !

En als je een adapter voor een voortandwiel laat maken,zorg dan dat je dat voor een veel voorkomend tandwiel laat maken .(is altijd makkelijker aan te komen in elk geval)


btw ,wij hebben alle bekende merken op voorraad !
Als je wilt zal ik je een voortandwiel sponsoren,(achtertandwiel is een beetje misgelopen !)Zeg maar hoeveel tands,meestal 13 of 14,dan heb je meteen een voorbeeld om een adapter ervoor te maken
chevy35
300cc
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 07 mei 2011 22:09
Woonplaats: eersel

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 25 apr 2013 23:29

Hoef hem ook niet te stellen, de adapter wordt gewoon precies op maat gemaakt zodat het voortandwiel in lijn ligt met het achtertandwiel. Deze lijn verandert toch nooit dus weet niet waarom je dit zou willen kunnen stellen. Maar zie je volgende week wel, dan is het denk ik wel gemaakt.

Ik gebruik gewoon een standaard 12 tands tandwiel van de JLA Loncin, kan ik altijd wel aan komen. Maakt zoiezo niet veel uit welk tandwiel ik pak, moet ze toch allemaal aanpassen aan de as van de motor en zal ook heel anders worden bevestigd dan normaal op de 250cc Loncin motor.

Ook bedankt voor je aanbod. :) Maar heb het voortandwiel al. Misschien in de toekomst als ik toch wat meer tandjes wil op het voortandwiel. ;)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor DexterXL » 26 apr 2013 16:57

Firehuntah schreef:Maar is dat een beetje goed schoon te houden dan? Denk dat ik toch liever gewoon ringetjes heb en de rest gewoon plastic hou.
En verkopen jullie zo'n vellen dan? Heb er zoiezo wel paar nodig voor tussen de deksel en behuizing, dat daar ook geen water naar binnen kan. Met zo'n lijmlaag erop is wel handig. Maar ligt er ook aan hoe dik jullie ze hebben. ;) Wil eigenlijk maar 0,5 tot 1 mm dik.

Het rubber is ruw aan de buitenkant, net als de buddysit van een Madmax,
en wat ik zo snel zag liggen, was deze 1mm dik.
Word niet per vel geleverd, maar gewoon op de rol, dus 1 meter breed en
x-meter lang....als ik het goed heb, zal nog wel eens meten.
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 26 apr 2013 17:26

Misschien dan toch maar eens proberen, hoef ik de behuizingen ook niet zwart te spuiten. Laat de afmetingen maar even weten dan, en wat kost zo'n rol ongeveer? Hebben jullie ze ook in 0,5mm? Wil het toch zo smal mogelijk houden. En denk je ook dat het goed blijft zitten. Niet dat alles over een paar maanden los gaat laten ofzo. :crazy:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor sandhi,; » 26 apr 2013 18:23

ik heb toevallig nog een massieve achterbrug liggen achter in de auto liggen.. dat ziet er helemaal vet uit als die steunen der op zitten.. als je der dan toch een aandachts trekker van wil maken ;)

Afbeelding

Afbeelding
SPY F1/ZX6
Avatar gebruiker
sandhi,;
400cc
 
Berichten: 897
Geregistreerd: 22 apr 2010 09:53
Woonplaats: den haag

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor dimpower » 26 apr 2013 20:07

:stupid: zou inderdaad goed passen in combinatie met die steunen maar volgende keer aanbieden via pb graag en niet in de topic van de betrokkene ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor sandhi,; » 26 apr 2013 21:16

hier konden jullie ook je mening der over geven :mrgreen:
SPY F1/ZX6
Avatar gebruiker
sandhi,;
400cc
 
Berichten: 897
Geregistreerd: 22 apr 2010 09:53
Woonplaats: den haag

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast