Remy: EGL Madmax

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 07 apr 2014 13:03

Wil ik de wielhub van mijn as af willen halen, heb mijzelf afgevraagd. Ik heb liever geen speling dan wel was mijn keuze. Misschien met goed warm stoken dat het loskomt, maar dat zie ik dan wel.
Remy
400cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Peanut » 07 apr 2014 13:50

Maar je merkte die speling tijdens het rijden?
Of heb je er gewoon voor gekozen om de boel spelingsvrij te maken?
Lijkt mij goed vastzitten. Zelf plak ik dat soort onderdelen liever iet vast. Maar hoop dat het resultaat gaat bevallen. :thumbup:
Kan je weer rijden.
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Berichtdoor Remy » 17 mei 2014 20:42

vandaag eindelijk een rondje gereden. De madmax heeft in totaal 9 maanden stil gestaan. Inmiddels was de accu wel leeg geraakt, dus eerst ff opgeladen. Daarna starten en rijden maar. Eerste kilometer met mijn nieuwe filtertje reed hij lekker maar nog niet super haalde 81 km/h (gps).

Mijn powermads zijn echt een aanrader voor iedereen die niets in zijn spiegels ziet (behalve de eigen schouders). Nu zie ik tenminste wat er achter mij gebeurd.

Afbeelding

Afbeelding

Het mindere rijden lag denk ik voornamelijk aan het lang stilstaan. Op een gegeven moment moest ik de snelweg wel ff pakken. Dus had mij ingesteld op 80 km/h maar tot mijn verbazing kon ik hem toen doortrekken tot 94 km/h. Oftewel niet verder aan de spoeier prutsen hij loopt prima zo.

Al met al een mooi rondje van 40km gedaan en hopelijk komen er nog veel meer bij dit seizoen.
Remy
400cc

Berichtdoor Remy » 29 aug 2014 20:04

Inmiddels al aardig wat ritjes gemaakt deze zomer. Maar voor iedereen die last van speling heeft en het definitief op wilt lossen: Loctite 660 Quick Metal

Net even mijn achteras opgekrikt en er zit geen enkel speling meer op mijn naaf. :) :) :)
Remy
400cc

Berichtdoor Remy » 02 sep 2014 13:36

Voor het komende najaar ben ik van plan om nog de nodige punten van de Madmax aan te pakken. Om de boel goed en netjes te houden ben ik van plan om de volgende dingen te gaan uitvoeren.

Onderhoud:
- Motorolie verversen Kmstand: 1500
- Kleppen stellen

Aanpassingen:
- Koelslangen vervangen en koelwater thermometer plaatsen
- Voltmeter plaatsen
- Benzineslang vervangen
- Aansluiting druppellader op accu aanpassen naar fatsoenlijke stekkerverbinding
- Accu aansluitingen fatsoeneren

De bestelling is in ieder geval gedaan, nu maar even wachten tot het pakketje aan komt.
Afbeelding

Ik zit alleen nog even te twijfelen of ik de ingaande of uitgaande koelwater temperatuur wil meten? Het oververhittingslampje van een Madmax zit bij het thermostaathuis dus ingaande koelwaterstroom. Maar het heetste koelwater is natuurlijk de uitgaande stroom (waarbij het niet mag gaan koken). Wat is jullie mening?

Voor de 2 displaytjes dacht ik om het ongeveer op deze manier te monteren. De aansluitingen wil dan langs de achterkant van het spatbord / kap weg werken. Op een zelfde manier als de 3 schakelaartjes aan de rechterkant. Aangezien ik een mooi weer rijder ben, moeten een paar geisoleerde kabels daar niet voor problemen zorgen denk ik.

Afbeelding

Verder heb ik nog wel een paar wensen om de wegligging nog verder te optimaliseren.

Wenslijstje:
- Nieuwe POM draagarm bussen
- Spoorverbreders achter
Remy
400cc

Berichtdoor Firehuntah » 02 sep 2014 21:00

Jij hebt ook weer genoeg te doen, succes. :thumbup:

Die 2 metertjes zou ik ook op die plek zetten, past wel netjes. Als je het onder het rijden maar goed kunt zien. En de temperatuursensor zou ik op de uitgaande slang plaatsen, zo zie je tenminste beter hoe warm het blok echt is. ;) Anders meet je alleen maar de temperatuur van het door de radiateur afgekoelde water.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 02 sep 2014 21:15

:stupid: :stupid:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Z@@lo » 02 sep 2014 21:23

mooi idee. ik kan het wel waarderen :thumbup:
ik miste de zelfde info met de madmax teller. heb het iets anders opgelost maar dat is nu niet belangrijk. ;) ik weet niet of jij ook die onnodige hitte meldingen heb, maar dan maak je je daar ook wat minder druk over.

@firehuntah. ik weet niet of het bij de 250cc ook zo is, maar bij mijn blok zit de sensor al bij de cilinder en niet in de radiator. er zit er wel een in de radiator maar die is alleen maar voor de koelfan.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Z@@lo
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 02 sep 2014 21:32

@ Z@@lo:
Tja daar kan ik helaas ook niet veel meer over zeggen, geen idee hoe het precies in het JLA blok zit. ;) Weet alleen hoe het met zo'n sensor voor in de slang werkt aangezien ik bij m'n trailtech teller ook zo'n zelfde ding heb gekregen en met handleiding. :mrgreen: Heb zelf alleen al een heel andere sensor in de motor zitten. :)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 02 sep 2014 21:40

Lekker knutselen is het niet handig om een koso teller aan te schaffen zit alles meteen op
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten