JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 27 maart 2013 17:32

Nja materiaal halen is makkelijker gezegd dan gedaan. Vandaag bij 4 metaalbedrijven geweest, kunnen het allemaal niet leveren met de dikte die ik nodig heb. Ofja wel bestellen maar dan alleen zo'n hele grote plaat van 2000 x 1000 ofzo. :crazy: Schiet weer lekker op dus.

Iemand een idee waar ik terecht kan voor aluminium plaat op maat? Maten zijn 320 x 180 x 25 mm.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Bryan » 27 maart 2013 17:40

Firehuntah schreef:Nja materiaal halen is makkelijker gezegd dan gedaan. Vandaag bij 4 metaalbedrijven geweest, kunnen het allemaal niet leveren met de dikte die ik nodig heb. Ofja wel bestellen maar dan alleen zo'n hele grote plaat van 2000 x 1000 ofzo. :crazy: Schiet weer lekker op dus.

Iemand een idee waar ik terecht kan voor aluminium plaat op maat? Maten zijn 320 x 180 x 25 mm.

hier heb ik ook wel eens wat opmaat laten maken!
stuur ze ff een mail of bel ze op.
http://www.aluminiumopmaat.nl/
Bryan
350cc

Berichtdoor Firehuntah » 27 maart 2013 18:34

Ja daar had ik al gekeken maar ze leveren op de site maar tot 8mm dik. Zal ze toch eens mailen maar denk niet dat ze 25mm dik kunnen leveren.

Heb wel nog een site uit Duitsland gevonden die 200x400x25 verkoopt. Dus kan altijd daar terecht als ik hier niks meer kan vinden.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 03 apr 2013 21:19

Aluminium plaat heb ik maar gewoon in Duitsland besteld, nog even daarop wachten en dan kan de motorsteun worden gemaakt.

Dus maar weer even een update van onderdelen aangezien ik geen ander nieuws heb. :roll:

Vandaag het BMS (Battery Management System) binnen gekregen. Heb deze uit Amerika laten komen aangezien we zoiets hier niet hebben. Ofja 3-4x duurder alleen. Best snel geleverd, iets minder dan 2 weken. Ook hoefde ik maar weinig te betalen aan PostNL bij aflevering, had meer verwacht.
Het BMS zorgt ervoor dat je de accu's niet kan onder- of overladen (erg belangrijk voor lithium accu's). Ook worden alle accu's tijdens het opladen gebalanceerd zodat je de maximale Ah eruit kan halen voor een hogere actieradius.

Hier het complete systeem. Alle kleine printplaatjes komen op de accu's en worden in serie geschakeld. Heb er hiervan maar paar extra besteld voor het geval ik er eentje sloop bij verkeerd aansluiten. ;)
Afbeelding

Linksbeneden is de head-end board zoals ze het noemen. De hele lus van de accu plaatjes wordt hierop aangesloten en deze regelt dus eigenlijk alles.
In het midden is de sensor die amperes, voltage, temperatuur en nog wat dingen meet. Deze stuurt de informatie naar het schermpje wat je rechtsboven ziet. Hierop kun je dan ook zien hoe vol de accu's nog zijn.
Afbeelding

Head-end board past toevallig ook precies in de behuizing die ik toen bij de lader heb gekregen. Deze bleek alleen voor een klein relais te zijn maar kan dit er nu dus ook bij stoppen.
Afbeelding

Heb de afgelopen weken nog wat meer dingen gekregen, zal ook maar even posten aangezien dit er toch ook allemaal bij hoort. ;)

Afbeelding

Zwarte wartels in ruil voor de verkeerd geleverde grijze. Kapjes voor over de kabelogen bij de controller en motor voor extra bescherming/isolatie. Nog wat meer kabelogen met verschillende maten (moet van die 2 dikke aan rechterkant nog wat meer bestellen, polen op de accu's blijken ook deze maat te zijn - M6 i.p.v. M10). Oranje krimpkous alleen voor indicatie op de zwarte kabels die ik voor de lader en dc-dc omvormer heb gekregen aangezien dit ook 'hoog' voltage is.
Dan nog een Speciale lader voor een lithium accu. Deze heb ik nodig voor de accu's de 1e keer op te laden en te balanceren. De accu's worden dan allemaal parallel aangesloten. Hierna kan het BMS ze op peil houden. Helemaal uit Tsjechië laten komen, hier weer nergens te krijgen zoiets. Wel grappig trouwens dat dit binnen 2 dagen al hier was. Sneller dan PostNL in eigen land soms. :think: Dit komt dus niet op de quad maar zorgt er wel voor dat de accu's meteen klaar zijn voor gebruik.
En nog 2 stalen blokken. Deze laat ik samen met de plaat voor de motor frezen dus ze worden wat kleiner, schuiner en lichter. ;) Deze moet ik daarna laten lassen op de achterbrug en de plaat voor de motor zal hier op worden bevestigd. Maar meer zeg ik daar nog niet over, dat zien jullie wel als die klaar is. :mrgreen:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 03 apr 2013 21:33

Lekker hoerrrrrr
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Peter.M » 04 apr 2013 04:16

Das pas een echte puzzel . Respect man :thumbup:
The more i know about people
The more i love my dog.
Peter.M
350cc

Berichtdoor dimpower » 04 apr 2013 05:56

:thumbup: :thumbup: :thumbup: je moet het maar zien zitten :D is inderdaad toch een mooie puzzel.ben benieuwd hoe het gemonteerd raakt. ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor friesequad » 04 apr 2013 05:57

je maakt van een chinese quad nog een grotere puzzel uitdaging :lol: :thumbup: :thumbup:
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 04 apr 2013 16:10

Gelukkig maar dat ik van puzzelen hou. :mrgreen: Maarja voor mij is het niet echt puzzelen meer, weet ondertussen al wel waar en hoe ik alle onderdelen wil hebben. ;) Nu nog allemaal uitvoeren maar daar moet ik nog even geduld mee hebben. Gaat allemaal in kleine stappen, niet alles tegelijk helaas. :think:

Vandaag weer wat gekregen, uit België deze keer. Het wordt nogal een internationale quad zo. :lol:

Afbeelding

530 blank achtertandwiel met 44 tanden. Alleen even de gaten erin laten maken. Dit doet degene die ook de motorplaat gaat frezen dus dat komt wel goed. :)

Heb nu bijna alles compleet van onderdelen, paar kleine dingetjes nog. En de accu's natuurlijk maar die komen over 2-3 weken.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor friesequad » 04 apr 2013 16:17

:thumbup: de quad is made in holland parts overal vandaan :mrgreen: :thumbup:
friesequad
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten