Met zeer veel dank aan Menno van EGL motors wat spionnenwerk kunnen doen aan zijn quad.
Op elektrisch gebied was dit wel nodig,want ik zat daarmee een beetje vast.
Vandaag dus eindelijk wat kunnen doen aan mijn quad en jawel ,werken aan de elektra.
Op mijn vorige quad was het zo dat je bij het starten je rem niet hoefde te gebruiken.
Bij de rest van de chinaquads is dat wel zo,en naar mijn idee een iets overbodig.
Daar ga ik een by-pass voor maken zodat de quad alleen maar in neutraal gestart kan worden zonder die remmen onzin. (dus ook niet in versnelling met koppeling in).
Als je lampje kapot is krijg je je quad dus niet gestart.
Na vandaag eerst de claxondraden uitgezocht te hebben kwam ik er achter dat de claxonschakelaar de claxon min polig schakelt en plus continu aanvoert.
Vervelend als je claxon min op je frame gemonteerd zit,dus de beide claxons moeten op een kunststof plaat gemonteerd worden,da's geen probleem.
Volgende was het alarmlicht stekkertje aan de beurt.
Die is denk ik origineel 2 polig dus daar komt ook een relay tussen.
Ventilator gedeelte werkt ook okee.
Toen was ik klaar om iets aan het startmotrgedeelte te doen.
Aangezien ik geen zin had om de accu uit de bedrijfsauto en priveauto te halen moets ik even de voeding van 5 ampere

van mijn cctv netwerk gebruiken.
Wetend dat je daar een motor niet rond mee krijg.
Zonder startmotor aangesloten schakelde het relay perfekt zoals het hoort.
Met startmotor aangesloten zakte de voeding totaal in en hoorde je alleen het bekende rateltje nog.
Voor mij genoeg om te weten dat dat op het moment werkt.
Als mijn quadaccu vol is en hopelijk nog heel is,dan kan ik kijken of de motor lekker rond draait en of de bougie prik krijgt.
Voor zover het speeluurtje van 4 W.