Ik ga het blok opknappen want het bevalt me niet helemaal zoals hij nu is.
Eeerst maar eens uit mekaar halen. Een heeeeele klus.
tuimelaartje

kleppen

zuiger en onderste gedeelte blok

oliefilter deksel(beste met luchtsleutel eraf te halen)

oliefilter

En de bende die uit het filter kwam(toch wel nuttig) waarschijnlijk van mijn eerder kapot geslagen vrijlooplager voor ontsteking

Toen het blok langzaam uit mekaar halen

Toen kwam ik op het probleem dat het magnetisch oliefilter tegen de koppeling aankwam wanneer ik het blok uit mekaar trok.
AANDACHTSPUNTJE!!!!!!!!Wanneer je het blok uit elkaar trekt natuurlijk eerst alle koppelings /schakelmechanismes etc los maken zodat het blok uit elkaar getrokken kan worden.
Dit heb ik keurig gedaan.
Maar dan, aan de krukas zitten 2 dikke lagers die elk in 1 van de 2 onderste delen van het motorblok zit. Bij mij kwam keurig de lager los in de kant waaraan de koppeling zit maar aan de andere kant kwam ie niet los.
Kon ik niet zien door die spleet en zo komen die 2 dingen tegen elkaar en kan je niet verder. Je moet dus goed de krukas aan de kant van het vliegwiel een paar meppen geven en ondertussen de linkerkant onderkant van het motorblok vasthouden zodat die lager er ook gewoon uitgetikt word.
Let wel Dit is bij mij in praktijk nog niet gelukt maar is volgens mij wel de goede volgorde en het is al een poosje geleden dat ik dit gedaan heb dus als je vragen hebt stel ze maar voordat er problemen komen.
ik heb dus eerst kappie met 3 boutjes van magnetisch oliefilter erafgehaald en toen geprobeerd dat *** bout van binnen los te tikken.. onmogelijk.
hier wat meer info
http://chinaquad.nl/viewtopic.php?f=5&t=1336
Daarna heb ik die zijkanten erafgezaagd/getikt op een nette manier en alles afgedekt zodat nergens spul inkwam. En dan krijg je uiteindelijk dit

Ik zal binnenkort nog wat meer foto's plaatsten voor duidelijk heid maar dit had ik bij de hand.
Magnetisch oliefilter was er dus af en ik moest uiteinde krukas verwarmen met gasbrander om met doorslag die moer eraf te tikken.
Bij alg nieuw Magnetisch oliefilter en moer besteld en nog tal van andere dingen dus dat is het pakketje wat langer duurt