JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Z@@lo » 06 maart 2013 21:10

mooi spul!! nu heb je 7 weken de tijd :lol:
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Z@@lo
Moderator
Moderator

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor friesequad » 07 maart 2013 08:53

nou had je zo veel dozen in je quad geplaats voor de maten :P

het komt altijd anders :thumbup:

succes kun je nu teminsten bouwen :mrgreen:

alleen nu maar hopen dat de accus nou net niet iets groter zijn
anders moet alles weer verplaatsen :crazy:
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 07 maart 2013 18:35

Inderdaad maarja die doosjes waren dan ook alleen de belangrijkste onderdelen. Zijn dus nu de kleinere onderdelen die toch wel groot blijken te zijn. :lol: Maar komt goed.

Accu's zal denk ik geen probleem zijn, heb dit allemaal wel goed opgemeten voor de nieuwe grijze accu's. En anders maar een karretje achter de quad. :lol:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor friesequad » 07 maart 2013 18:38

verleng kabel he :mrgreen: :thumbup:

beter iets te groot meten met de accu s dan te klein :P
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor Peter.M » 07 maart 2013 18:39

Een electroquad met sidecar , das pas origineel. :P
The more i know about people
The more i love my dog.
Peter.M
350cc

Berichtdoor Firehuntah » 07 maart 2013 23:14

Heb de accu's ook iets groter gemeten ja. Zoiezo omdat er nog een behuizing omheen komt. Maar staat als breedte ook 41mm en 44mm aangegeven, ben benieuwd welke maat het nou is. :think: Heb in ieder geval wel voor de zekerheid 44mm gemeten.

Sidecar? Dan gaat ie wel erg breed worden. :lol: Zou ik dan niet in willen zitten met al dat tegenmoetkomend verkeer. ;)

Vanavond even de achterbrug half los gemaakt en de motor gepast. Ik wist dat het krap zou gaan worden maar dit gaat toch echt millimeterwerk worden. :lol:
Vanaf de zijkant gezien past het allemaal goed, ruimte over nog.
Afbeelding

Vanaf de achterkant gezien, niet veel ruimte maar denk nog net genoeg voor een bevestiging van het tandwiel. Tandwiel zal iets over de as heen komen zodat deze netjes uitgelijnd zit met het achtertandwiel.
Afbeelding

Maar nu aan de andere kant, denk dat ik hier net 2-3mm over heb. Is dus net genoeg zolang er geen speling in de achterbrug komt. ;) Maarja 2-3mm speling dan moet het toch wel erg mis zijn denk ik zo.
Afbeelding

Ben dus blij dat het net allemaal past zoals gepland. :mrgreen: Nu nog de steunen laten maken.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor sandhi,; » 08 maart 2013 06:06

speling in je achterbrug kan je voorkomen door die rare lagers der uit te halen gewoon pom busjes te laten draaien en evntueel een extra vulringetjes aan de zijkant zodat hij echt aleen nog maar naar boven of naar beneden kan en niet de andere kanten op.. wat betreft de stand van je achterbrug.. ik heb een tijdje gereden in de stand op de foto.. dit rijd niet lekker.. hou daar rekening mee met het fabriceren voor de niewe bevesteging van de veer.. voor de rest kicke spul ben echt benieuw hoe hard die strax vooruit gaat :thumbup:
SPY F1/ZX6
sandhi,;
400cc

Berichtdoor Firehuntah » 08 maart 2013 17:19

Misschien dat ik dat wel doe ja, maar weet niet echt wat ik hier allemaal voor nodig heb. :think: Zijn de pom busjes dan gewoon de lagers?

Stand van de achterbrug gaat niet zo worden als op de foto. Dit blijft gewoon standaard en veer komt ook gewoon weer op de originele bevestiging. Past perfect. Dit is dan ook een van de redenen waarom ik een JLA heb gekozen voor dit project. ;)
Komt dit weekend iemand langs voor te kijken voor de steunen. Misschien dan even vragen of hij ook zo'n pom busjes kan draaien. Maargoed dit kan altijd nog later want de quad moet toch weer helemaal uit elkaar voor opnieuw te laten spuiten of poedercoaten.
Ook nog steeds achtertandwiel nodig. :think: Heb ondertussen wel zo'n blind 525 tandwiel gevonden, misschien dat hij hier de gaten in kan maken. Even afwachten dus.

Ben zelf ook wel benieuwd hoe hard ie zal gaan ja, maar het ziet er in ieder geval al goed uit. De motor heeft meer RPM dan op de site stond aangegeven dus kan hem dan ook iets harder laten lopen. Op de site stond 50 RPM per V, op de motor zelf staat 52 RPM per V. Met de 72V die ik ga gebruiken scheelt dit dus 144RPM (3744 max RPM) wat toch best veel is.

Denk dat ik vandaag of morgen even testopstelling ga maken, kijken of de controller en motor werkt op een 12V accu.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 08 maart 2013 18:26

3700 toeren, hoeveel koppel geeft die motor? lijkt me dat je lang gaat mogen vertanden om een deftige top te krijgen of ben ik nu mis? (heb er geen gedacht van hoeveel toeren een benzine motor maakt op de uitgaande versnellingsas)
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 08 maart 2013 20:46

Rond de 65Nm aan koppel. Ben van plan een 11 tands voortandwiel te gebruiken en 44 tands achtertandwiel. Op de wielen dus 260Nm koppel direct vanaf 0 RPM en max 936 RPM (iets minder dus met lucht- en rolweerstand). Denk dat de top hiermee ongeveer gelijk of iets meer wordt dan een standaard JLA. Is dus even kijken hoe de acceleratie is, anders kan ik toch een wat kleiner achtertandwiel (of groter voor, is makkelijker aan te komen) pakken voor hogere top.
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten