Remy: EGL Madmax

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor friesequad » 30 jun 2013 11:49

nou alleen die rode kabel houder bij je km teller een ander kleur wat dat past nu niet meer :P
friesequad
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Remy » 30 jun 2013 18:01

friesequad schreef:nou alleen die rode kabel houder bij je km teller een ander kleur wat dat past nu niet meer :P

Alles op zijn tijd. Ik denk dat die maandag mee wit gespoten wordt.

Vandaag even met met mijn 15T voortandwiel gereden. De quad trekt nu weer op zoals ik gewent was. Verder kan ik hem in zijn 4 nu doortrekken tot 5500 rpm (met 17T was dat 4800rpm) en rij dan 95 op de teller (met de 17T was dat 91 op de teller).

Na het tanken bleek hij ook gewoon 1 op 18 te lopen, dus wat dat betreft ben ik tevreden met de prestaties. Binnenkort het filtertje van Marco uitproberen. Wie weet dat ik er nog iets mee weet te winnen.
Remy
400cc

Berichtdoor scania-driver » 01 jul 2013 18:50

Hij is onderweg hoor. :thumbup:
Afbeelding
scania-driver
450cc

Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Berichtdoor Remy » 01 jul 2013 18:55

De voorbumper heb ik een 2e laag lak gegeven en tegelijk even het rode plaatje voorop de quad mee wit gespoten.

Aangezien de lak een uurtje of 24 moet drogen voor ik deze nog een keer kan spuiten met blanke lak. Zat ik eens rond te neuzen om te zien of ik nog wat leuks kon verzinnen.

Andere CQ'ers hebben ook al eens zoiets gemaakt en het stond mij wel aan.

Afbeelding

Het aluminium had ik nog liggen van het radiateurrooster. De scherpe randjes heb ik afgewerkt met de buitenmantel van een stroomkabel. De binnenkant vol kit gespoten de over het aluminium geschoven. Met een paar witte ty-wraps de boel vast gezet. (in de bocht bleef het niet lekker zitten)
Remy
400cc

Berichtdoor pmhvanes » 01 jul 2013 20:54

Ik heb dat ding er weer af moeten halen i.v.m de remleiding van de voorrem,ik had de buizen van de bumper bij gebogen en zodoende hoefde er geen afstandbussen meer tussen,nu nog een oranje streepje erop,en veel plezier met het spuiten van de nerf en de hielbars,spuiten gaat wel maar het schuren,die verdomde lussen,en dan als het maar blijft zitten,ik heb ze nu zwart,maar ik moet er toch voorzichtig mee zijn,verf laat vrij snel los,ondanks dat het helemaal geschuurd en geprimerd is
Drive it like you stole it
pmhvanes
350cc

Berichtdoor BBQBarman » 01 jul 2013 21:03

pmhvanes schreef:Ik heb dat ding er weer af moeten halen i.v.m de remleiding van de voorrem,ik had de buizen van de bumper bij gebogen en zodoende hoefde er geen afstandbussen meer tussen,nu nog een oranje streepje erop,en veel plezier met het spuiten van de nerf en de hielbars,spuiten gaat wel maar het schuren,die verdomde lussen,en dan als het maar blijft zitten,ik heb ze nu zwart,maar ik moet er toch voorzichtig mee zijn,verf laat vrij snel los,ondanks dat het helemaal geschuurd en geprimerd is

Je moet goede flexibele lak hebben anders laat het heel erg snel los
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Remy » 02 jul 2013 12:49

pmhvanes schreef:Ik heb dat ding er weer af moeten halen i.v.m. de remleiding van de voorrem

Ik heb hem zo op maat gemaakt dat de kabels bij het stuur nog ruimte hebben om te bewegen. Maximale stuuruitslag is nog steeds mogelijk zo.

Afbeelding

De boutjes maar even met de lakstift behandeld. Wit/Zwart i.c.m. Oranje wordt toch het kleurthema.
Remy
400cc

Berichtdoor friesequad » 02 jul 2013 15:30

plaatje :thumbup:
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor slowstart » 02 jul 2013 17:51

Netjes dat plaatje!
Mad-maxxed
slowstart
400cc

Berichtdoor Remy » 02 jul 2013 20:39

3 lagen wit en 1 laag blanke lak. Zou volgens mij wel voldoende moeten zijn om de bumper netjes te houden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb niets aan de bevestigingspootjes verbogen. Als ik de bovenste van 16cm naar 12,5cm terug kon brengen zaten ze ook nog te hoog ten opzicht van het bevestigingspunt op het frame. Nu is het opgelost met de hoekbeugel waar gelijk ook de dagrijverlichting op gemonteerd staan.
Remy
400cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten