Bashan 200-s7 TUNING

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Bashan 200-s7 TUNING

Berichtdoor lzone » 08 dec 2009 12:46

ik heb er gisteren een trip van 500km opzitten naar alg moto om enkele onderdelen te gaan halen, en nu ik deze heb ben ik weer aan het knutselen geslagen.. ik heb men motor terug in het frame gehangen en moet zeggen hij draait mooi.. ik zal jullie hier even enkele fotos van laten zien, maar 1ste de onderdelen.

Raptor lichten
Afbeelding

Raptor voorkap (ff erop om te testen, moet nog gesoten worden geen zorg:d)
Afbeelding

temperatuur meter
Afbeelding

alu velgen (simpel, clean en chroom wa moet je nog meer hebben?
Afbeelding

voorbumper (ook ff voorlopig erop gezet)
Afbeelding

ook heb ik reeds een WRP-sportsuur gemonteerd, een snelgas met progrip handvaten, en een gifi koffer die ook deels word meegespoten.
dus hier zijn de recentere foto's van mijn quad:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik moet toegeven dat metertje in de motor vind ik er echt supper gaaf uitzien.. ziet er netjes uit

Afbeelding

Afbeelding

En met een nieuwe voorbumper, deze moest ik hebben omdat ik de originele voorbumper had aangepast zodat deze zou dienen als achterbumper (die voor de remklauw komt achteren) en ik vind dat het wel vrij goed gelukt is,

Afbeelding

dit was het weer voor vandaag, ik hou jullie verder op de hoogtte van eventuele vorderingen.
groeten,
Grts Lzone
lzone
400cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Bashan 200-s7 TUNING

Berichtdoor lzone » 08 dec 2009 12:46

nu ben ik bezig met zelf een verlaging te maken zoals ik eerder op dit forum al tegen gekomen ben..
Grts Lzone
lzone
400cc

Re: Bashan 200-s7 TUNING

Berichtdoor bashanboy » 08 dec 2009 15:17

is een leuk klusje joh :lol: andere veren is trouwens een beter oplossen en ze kosten niet eens zo heel veel ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Chucky » 08 dec 2009 20:06

Woow Super project echt cool, dacht eerst dat het die van BashanBoy was aangezien die ook wat nieuwe Parts besteld had.
Nogmaals super project en hele leuke vooruitgangen.
Ben benieuwd naar het eind resultaat
BTW
Welkom op't forum (Volgens mij zag ik het projectje ook op Benelux staan)
SHINERAY XY250STIXE Spyder
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

Chucky
500cc
500cc

Berichtdoor bashanboy » 08 dec 2009 22:17

hij is hier op het forum omdat ik hem die tip gaf op quadforumbenelux ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor lzone » 08 dec 2009 22:18

Chucky schreef:Woow Super project echt cool, dacht eerst dat het die van BashanBoy was aangezien die ook wat nieuwe Parts besteld had.
Nogmaals super project en hele leuke vooruitgangen.
Ben benieuwd naar het eind resultaat
BTW
Welkom op't forum (Volgens mij zag ik het projectje ook op Benelux staan)

ja dat kan wel,, maar ik heb tog besloten om het op dit forum verder uit te werken omdat hier meer bashan fans zitten en meer fans van chineese quadjes, daarom hoor ik hier wel meer thuis..
Grts Lzone
lzone
400cc

Berichtdoor Chucky » 09 dec 2009 09:36

Haha okey, anders krijg je toch maar antwoorden als, 'Waarom geen Blaster' etc etc..... :P hahaha
Maargoed aangezien er een aardige zakcent in steekt had je ook bijvoorbeeld een blaster van kunnen kopen, maar om eerlijk te zijn vind ik de Chineesje's een stuk mooier overkomen. Ieder zn ding natuurlijk, daarnaast met wat aanpassingen zeer leuke quads veel plezier ermee verder en ga je project zeker in de gaten houden.

Keep up the good work
SHINERAY XY250STIXE Spyder
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

Chucky
500cc
500cc

Berichtdoor lzone » 09 dec 2009 13:41

Chucky schreef:Haha okey, anders krijg je toch maar antwoorden als, 'Waarom geen Blaster' etc etc..... :P hahaha
Maargoed aangezien er een aardige zakcent in steekt had je ook bijvoorbeeld een blaster van kunnen kopen, maar om eerlijk te zijn vind ik de Chineesje's een stuk mooier overkomen. Ieder zn ding natuurlijk, daarnaast met wat aanpassingen zeer leuke quads veel plezier ermee verder en ga je project zeker in de gaten houden.

Keep up the good work

idd, een blaster is nu niet bepaald mooi, en waar is het plezier van het aanpassen dan? dat is ook een hobby, en liever een chineesje naar eigen smaak dan een blaster. :D
Grts Lzone
lzone
400cc

Berichtdoor bashanboy » 09 dec 2009 16:51

ik vind het sleutelen net zo leuk als het rijde :)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor lzone » 10 dec 2009 19:49

het sleutelen is ook net zo leuk, mss nog leuker... dus vandaag heb ik weer aan het sleutelen geweest (zoals elke dag bijna), men verlagings plaatjes gemaakt, en netjes gespoten.. en een beetje aan het prutsen geweest met de voorlichten (voorlopig) morgen ga ik in een brico enkel ijzerprofielen halen om dit netjes te maken en deze dan uiteraard ook snel meespuiten ;)
maar hier zijn de foto's

dus de verlaging..

Afbeelding
Dit was de originele hoogte :s

Afbeelding
verlaagt van vooren

Afbeelding
en aan de zijkant deze hangt een beetje naar vooren maar eens je er gaat opzitten gaat hij achteren meer zakken als vooren zodat hij horizontaal hangt tijdens het rijden. eveneens als de assen vooraan, als je gaat zitten komen deze mooi horizontaal.

Afbeelding
verlaagd achter (waar mijn zelfbouwnummerplaathouder mijn plaat onderaan +-2 a 3cm onder mijn band brengt)

Afbeelding
Verlagingsplaatjes achter, heb ik gekozen voor 4 ijzers van 8mm dik x 200mm lang x 40mm hoog en M14 bouten met blokmoeren tussen de veer en de originele plaatjes heb ik alles opgevuld met rondellen zodat deze niet samengeperst worden bij het aantrekken (dan kan ik de moeren harder aantrekken zonder de plaatjes krom trekken want dit geeft te veel kracht op de lassen en de bouten tijdens het rijden met de trillingen

Afbeelding
verlaging vooraan zelvde hier met plaatjes van 8mm x 150mm x 40mm (als je langer gaat dan komen de remklauwen tegen de plaatjes en kon ik niet volledig meer afdraaien)

Afbeelding
ook vooraan alles netjes opvullen met rondellen, waarvan er net 11 M14 rondellen tussen passen ;)

Afbeelding
mijn origineele voorbumper die ik wat aangpast heb tot achterbumper (eindelijk gemonteerd)

Afbeelding
en de voorlichten die ik hoop zo netjes te kunnen monteren, dit is nog maar voorlopig, maar ze komen normaal op dezelvde plaats,
ik hou jullie nog wel op de hoogtte morgen hoe het gegaan is
Grts Lzone
lzone
400cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten