Hallo, ik zal me ff voorstellen

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Hallo, ik zal me ff voorstellen

Berichtdoor Willem » 02 apr 2010 21:26

Hallo, ik ben Willem(39)en heb me een paar weken terug aangemald op deze gewelige site omdat mijn zoontje(13) en ik samen een Quad wilde kopen.
Inmiddels zijn we dan vorige week geslaagd en het is een Bashan 200 geworden.
Een goede keus leek ons en hij heeft er al veel plezier op gehad afgelopen week.
Nu hebben we samen weer een leuk project om te sleutelen want we gaan hem natuurlijk niet zo laten.
Dit weekend gaan we de velgen al goud spuiten zodat het uiterlijk al een beetje veranderd.
Ook zijn we nog op zoek naar een 4 velgen voor de crossbanden die ik al nieuw heb liggen. Nefbar,zwarte handkapjes en een zender voor de kilometerteller want die doet het niet.
Ik heb ook al veel gelezen om hem te verlagen maar kan nog niet vinden hoe dat gedaan wordt dus als iemand tips heeft hoor ik het graag.
Willem
100cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Hallo, ik zal me ff voorstellen

Berichtdoor bashanboy » 02 apr 2010 21:30

aller eerst: welkom :D
Ten tweede: verlagen op 2 manieren: kortere veren of de ophangpunten van de veer veranderen door middel van verlagingsblokjes. Ik heb voor kortere veren en achter een verlagingsblok. Kijk maar in mijn project topic van mijn bashan ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Willem » 02 apr 2010 21:41

Hallo,
ja ik heb bij jou al een paar keer gekeken, nu moet ik nog eens kijken hoe ik het ga maken maar dat komt goed.
Ik wilde ook een foto bijvoegen maar mijn bestand is te groot dus daar moet ik eerst eens aan sleutelen.....
Bijlagen
Nieuwe Quad - kopie.jpg
(193.99 KiB) 314 keer gedownload
Willem
100cc

Berichtdoor Chucky » 02 apr 2010 23:32

hallo en welkom op dit forum!
Leuk dat je zo te spreken bent over de site, deze is het laatste halfjaar ook flink gegroeid!
Veel succes met de quad, en mag je eraan beginnen, maak dan direct een project toppicje aan ;).
Verder leuke rij-ervaring? En staat de quad op kenteken?
SHINERAY XY250STIXE Spyder
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

Chucky
500cc
500cc

Berichtdoor roonroon » 03 apr 2010 11:31

Hoi Willem,

Welkom hier en veel plezier.

Groeten Ron :-)))
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
roonroon
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor DJ Riam Field » 03 apr 2010 14:25

Welkom op het forum.
Shineray XY200STIIE
----------------------------------------------------------------------
EGR klep weg! - bezig met uitlaat
DJ Riam Field
150cc

Berichtdoor Willem » 03 apr 2010 19:50

Hallo allemaal, dank jullie voor het welkom.
De quad is anderhalf jaar oud en met kenteken.Een maand of 2 terug is er bij ons ingebroken en mijn zoontje zijn crossmotor gestolen, eerst wilde hij een nieuwe totdat we op het idee kwamen om een Quad te kopen met kenteken zodat ik hem op naam kon zetten en dus ook kon verzekeren.Nou tot nu toe zijn wij zeer tevreden en hebben al ondekt dat hier veel meer mee kan als met een motor. wij zijn samen de hele week al flink op pad geweest en de verhalen die ik overal hoor over de loempia's vallen ons eigenlijk 100% mee.
Wij zijn dik tevreden over het rijgedrag zowel op de weg als in het zand gaat ie perfect.
Vandaag zijn we al flink aan het pimpen geweest dus het begin is er.
Velgen, achteras en bulbar goud gespoten.
Uitlaat opnieuw gespoten en diverse probleempjes ondekt waar we nog aan moeten gaan werken.....
Maar we hebben nog een lang weekend dus morgen zitten we samen weer in de schuur!
Beide stuurkogels hebben veel speling, bussen onder in de veerpoten zijn versleten,remvoering achter is op.
Ik heb de site van alg ook ondekt dus die ga ik straks maar eens een mailtje sturen. :lol:
Willem
100cc

Berichtdoor Robashan » 04 apr 2010 11:51

Ha Willem en zoontje,

Welkom op het forum!
Een kleine opmerking tav je quad. Ik zie dat het een King chau is, dat is een namaak versie van bashan. Voor meer verschillen kan je even de zoekfunctie gebruiken ( echte/echt)

Ik ben benieuwd of er nu daadwerkelijk veel verschil in kwaliteit zit.

Keep on driving :thumbup:

:mrgreen: Robashan :mrgreen:
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc

Berichtdoor Willem » 04 apr 2010 13:45

Nou zie geen of weinig verschil, het maakt ook niet uit al was het een Chauchau..... we zijn dik tevreden! Voor een redelijk bedrag hebben we veel fun.
zowel aan het sleutelen als aan het rijden en ik denk dat het alleen maar beter wordt want het wordt toch steeds meer een echte Bashan hahaha.
Ook de spullen moeten niet meteen goed erop passen want dan zijn we veel te snel klaar :o
Helaas zijn de velgen nog niet helemaal droog anders zat ik hier nu niet aan dit ding te tikken...... :lol: :lol:
Danny is al 3x in de schuur wezen voelen maar ze plakken nog iets dus da wordt vandaag niks meer.
Dan maar ff foto's maken hiervoor op het gras dat gaat wel zegt ie,en rijd vlug dus nog een extra rondje!!!
Nee da komt helemaal goed hier.
Willem
100cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 04 apr 2010 16:14

kvindt dat ook als je kijkt voor een 2dehands yamaha raptor 250cc ben je ookal snel 3000euro kwijt terwijl je voor bv een shineray stixe rond de 1700euro betaald en dan nog nieuw ook :D
akoord je moet waarschijnlijk wel meer eraan kunnen werken dan zo een a-merk maar de onderdelen ervoor zijn een heel stuk goedkoper ook
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Volgende

Keer terug naar Me and my quad