Hallo iedereen,
Ik ben Ricardo.
Sinds een tijd ben ik eigenaar van een Chinese quad en kijk ik ook al even mee op dit forum en vond het nu toch tijd om mij ook even voor te stellen.
Ik ben 24 jaar jong en van jongs af aan al bezig met motorvoertuigen, van grasmaaiers tot motoren, scooters, auto's.
Ik heb in het verleden een opleiding gevolgd als automonteur maar dat was niet de ideale baan voor mij, ik wou toch wat meer van alles.
Ik werkzaam als All-round monteur, voornamelijk Vleesmachines, Rvs tafels en/of kasten maar ook Vacuum machines, compressors en elektro motoren.
Lassen is een hobby van mij, Rvs maar ook staal. (Mig, Tig, Elektrode)
Aluminium heb ik me nog nooit aan gewaagd.
-
In het bezit heb ik nu een JLA loncin 21b 250cc quad, deze gekocht voor weinig omdat het een opknapper was en het is nog een "work in progress'.
Quad was origineel groen en in armoedige staat, van alles is er nu gebeurt en de quad leeft en rijd weer.
Momenteel is de quad gestraald, gecoat in de kleur Mat zwart.
Stuurschakelaars zijn vervangen door zx6-r schakelaars.
ander handvaten (gewoon rubber)
Gt spiegels.
Remmerij is aangepast (gescheiden)
Alle fusees zijn vernieuwd en voorzien van nieuwe hoezen Met vet.
Nerfbar is dicht gelast met een plaat (ivm veiligheid)
achterlicht is vervangen voor een R1/Raptor achterlicht incl. knipperlichten LED.
Motorisch.
Kleppen gesteld.
Squish geminimaliseerd. (Compressie hoger)
Inlaat bewerkt + 32mm S6 carb (PWK) Direct op de cilinder gemonteerd.
Uitlaatpoort vergroot naar 36mm. (binnendiameter uitlaat) + Bewerkt.
Rvs uitlaatsysteem van cilinder tot demper. (Home-Made) 2mm dikwandig.
Ducati 749 Demper (zonder DB-killer) enkel. ( Dubbel achterwege gelaten ivm de warmte van de uitlaat T-stuk die de Carb opwarmt ).
Bevestigings rubbers tussen Blok-ophaning gemaakt om trilling naar het frame te verminderen.
Tandwiel voor :14 tands ( Was al aanwezig)
Tandwiel achter : zo uit mijn hoofd 31 tands (nog niet gecheckt)
Ngk bougie dop + Kabel (1 geheel)
Bougie : DR8EIX Iridium (AANRADER).
Dat is het zo wel een beetje tot nu toe.
To Do list:
Nieuwe kappenset.
uitlaat Flex stuk tussen lassen (ivm trilling van het blok om scheuren te voorkomen)
Snelgas hendel monteren.
Ander tandwiel achter.
Status :
Topsnelheid : 104 KM/h (teller)
Gps snelheid : Onbekend.
Pk : nog niet gemeten.
Nm : Nog niet gemeten.
Driften gaat lekker over de rotondes en door de bochten, heb er andere banden om gelegd.
Achter : 180/55 R14 (autobanden) 0.7 Bar
Voor : 140/70 R14 (scooterbanden) 0.6 Bar
In een grote notendop Wie ik ben en Wat ik doe en heb.
Groeten,
Ricardo