eindelijk quad aangekocht!

De plaats om je voorsteltopic te maken.

eindelijk quad aangekocht!

Berichtdoor freakout31 » 12 maart 2012 21:19

hallo,
Ik ben timothy en kom uit hartje rotterdam!:D ben 20 jaar oud en doe een opleiding tot 1e autotechnicus, heb een werkplek bij een vw/audi/seat dealer en bevalt zeer goed!
ik ben al een tijdje ingeschreven op dit forum en zat op de achtergrond veel mee te lezen en dergelijke maar nooit een quad gekocht, nu dus wel! het is de oude/voormalige bashan 200 s-7 van BRICK vanaf t forum, woonde lekker dichtbij dus dat was mooi meegenomen.

foto van de quad:Afbeelding

hiervoor ook andere transportmiddelen gehad zoals;
-een paar scooters(projecten)
-*kuch*een smart(..)
en een tijdje de oude auto's van me broer;
-een peugeot 306 sedan(ex-marechuasse auto)
-een getunde plastiek fantastiek(maar wel op een mooie manier vind ik) peugeot 206 gti matzwart
-een polo coupe
-daarnaast had ik kort geleden had ik een golf 4 tdi getuned van 130 naar 211 pk en 450nm, dat was een erg leuk speeltje en lekker zuinig ook. nu dus alleen een quad. voor weinig km, woon werk verkeer.

foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

het quad rijden is nog wel even wennen, het schakelen gaat wel goed alleen het duimgas vind ik een beetje irritand en de bochten moet ik nog goed gaan oefenen zodat ik er een beetje vlot doorheen kan.

nadat ik de quad had opgehaald reed ik onderweg naar huis en viel de quad plots uit:O erg balen natuurlijk en had brick even gebeld, deze vond het raar en kwam gelijk even langs om te kijken wat er was! erg aardige jongeman. na wat dingen te hebben gecontroleerd was zijn conclusie de koppaking, nu hebben we besloten dat hij de koppaking zou bestellen en dan wanneer deze binnen is gaan we hem samen repareren! erg behulpzaam en erg aardig dus! dus nog even afwachten en dan kan ik weer heerlijk rijden en oefenen!:D
freakout31
250cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: eindelijk quad aangekocht!

Berichtdoor DxJ » 12 maart 2012 21:50

welkom hier :D

en duimgas gewoon wisselen voor draaigas mischien heb je zelfs nog wat liggen van je scooterprojektjes ;)
The best engine in the world is the vagina. It can be started with one finger, it is self-lubricating,
it takes any size piston, and it changes its own oil every four weeks.
It's only a pity that the management system is so temperamental
DxJ
400cc

Berichtdoor Remq » 12 maart 2012 22:03

Nogmaals welkom dan maar :wave:
En een paar leuke bakkies (ook die smart) :lol:
En hand gas is zeker de moeite waar lamme duim is ook niks
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Remq
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor BRICK » 12 maart 2012 22:06

nogmaals gefeliciteerd met de aankoop, erg jammer alleen van de koppakking, maar dat komt ook weer helemaal goed ;)
verders heb je al aardig speeltjes gehad zo te zien :)
en uiteraard ook van mij nog welkom hier
BRICK
300cc

Berichtdoor freakout31 » 12 maart 2012 22:16

haha ja inderdaad, ik ga wel even kijken hoe draai/handgas gaat bevallen dan.
bedankt voor alle reacties!
en ik heb er het volste vertrouwen in dat het gaat lukken en dan eindelijk weer rijden! :D
freakout31
250cc

Berichtdoor Patriickm » 12 maart 2012 23:10

freakout31 schreef:hallo,
-een getunde plastiek fantastiek(maar wel op een mooie manier vind ik) peugeot 206 gti matzwart

Idd leuk gedaan, heb zelf een matzwart "gemaakt", blijft een super vette kleur! :D
Anyway, veel rijplezier!
GROEN! :mrgreen:
Patriickm
350cc

Berichtdoor dimpower » 13 maart 2012 06:42

Welkom en meteen veel sleutelplezier.leer je je quad meteen goed kennen. ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor freakout31 » 13 maart 2012 06:49

ja dat was echt een toffe auto, iedereen keek om enzo, zelfs oude mensen keken en sommige staken zelfs hun duim op :shock:
ik heb wel zin om te sleutelen hoor
freakout31
250cc

Berichtdoor freakout31 » 13 maart 2012 19:01

zo, vandaag alvast het meeste losgehaald voor de nieuwe koppaking(voor wanneer deze binnenkomt) en zo staat hij er dan bij:
Afbeelding
carburateur/inlaatspruitstuk los van de cilinderkop evenals uitlaat. voor de rest de tank, kappen en dergelijke, zien jullie zelf ook wel ;)

ik vroeg me alleen af of ik het aansluitstukje vanaf de thermostaat ook van de cilinderkop af kan halen of dat er dan koelvloeistof uit komt lopen, hoe zit dat? of blijft me grond lekker droog?

en ik vroeg me af of ik verder nog olie en of koelvloeistof moet bestellen ofzo omdat dit er eventueel uit kan lopen wanneer we de koppaking gaan doen. kvs peil staat nu al onder min. dus ga ik sowieso nog bijvullen.

zou ik voor de kvs ook bijvoorbeeld g12 van vw enz kunnen gebruiken of moet ik "universele" kvs ofzo halen? en er gaat als het goed is 10w40 olie in het blok maar kan dit ook vanaf me werk?(vw dealer) of heb ik speciale nodig voor quads ofzo? ligt de koppeling ook in deze olie of is dit aparte olie in een kamer ofzo anders moet ik sowieso andere olie halen, vanaf alg ofzo denk ik dan.

en dan nog een vraag, ik zag vandaag dat er een vetnippel mist op de onderste draagarm aan de rechterkant, weet iemand of deze los te verkrijgen zijn bij een auto/motor garage of bij alg eventueel?
Laatst bijgewerkt door freakout31 op 13 maart 2012 20:11, in totaal 1 keer bewerkt.
freakout31
250cc

Berichtdoor admin » 13 maart 2012 19:09

Voor verkoop van quads etc hebben we een andere afdeling. http://chinaquad.nl/viewforum.php?f=17

Voor je andere vragen hebben we http://chinaquad.nl/viewforum.php?f=5

En eerst kun je altijd nog http://chinaquad.nl/search.php gebruiken om te kijken of er al een topic over je onderwerp beschikbaar is.
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Volgende

Keer terug naar Me and my quad