Nieuwe quadrijder :)

Hallo mede-quadrijders!
Ik ben Dennis, 20 jaar oud. Werk nu ong. 5 jaar als monteur bij Peugeot. Heb 8 jaar motorcross freestylen gedaan en ben nu gestopt ivm voetoperatie. ( Platte voet )
Ik heb een Bashan ATV200S-3 gekocht, voor een prikkie weliswaar.
Dit is hem:



200CC 4 Takt
Nu bijna 500KM gelopen.
Ja, met kenteken
Ik heb er wel wat probleempjes mee. Toen ik hem kocht van die kerel, reed hij perfect ( bij hem, tijdens verkoop ). Kom ik er mee thuis, niets meer, contact reageerde niet eens. Bleek dat de kabel van de remlichtschakelaar achter met de + contact maakte op het chassis. Zekering bleef eruit knallen. Na dit gefixt hebben kon ik weer rijden.
Na een tijdje, kwam ik erachter, dat het midden van de bougie kabel, met een kroonsteentje doorverbonden was. Was blijkbaar gesmolten de kabel, en als tijdelijke oplossing heeft die kerel een kroonsteentje gebruikt. ( Juist, een kroonsteentje die 230~ mag hebben, ontving zon 10.000 volt
)
Afijn, bougiekabel vervangen alles fijn. Ikke test rijden, na zon 3-4 km ( dat ie warm is ) valt ie stil. Kreeg em niet meer aan de praat. Bougie nagekeken, was lijkwit!
Ikke dus nieuwe bougie halen, met de hoop dat het verholpen was. ( Het kan, slechte bougie kabel kan slecht affect hebben @ bougietje )
Nieuwe bougie erin gedraait, NGK dingetje. Starten, loopt super ( op choke ja ). Stukje rijden, ja hoor, weer valt ie stil. Bougie weer lijkwit.
Toen besloten om de carburateur uit elkaar te schroeven, om te kijken welke maat sproeier erin zit. Er zit een 82 in, is dit een standaard sproeier? Mijn crossmotoren hadden namelijk veeeeeele malen groteren erin.
Ook is de naald van de gasschuif helemaal naar beneden gezet. ( Dus minder benzine ) Dus deze heb ik nu opgehoogd, en ga van de week is kijken hoe die dan loopt. Maar toch, die sproeier lijkt me toch veel te klein..
Je hoort meer!
Gr, Cannonball
Ik ben Dennis, 20 jaar oud. Werk nu ong. 5 jaar als monteur bij Peugeot. Heb 8 jaar motorcross freestylen gedaan en ben nu gestopt ivm voetoperatie. ( Platte voet )
Ik heb een Bashan ATV200S-3 gekocht, voor een prikkie weliswaar.
Dit is hem:



200CC 4 Takt
Nu bijna 500KM gelopen.
Ja, met kenteken

Ik heb er wel wat probleempjes mee. Toen ik hem kocht van die kerel, reed hij perfect ( bij hem, tijdens verkoop ). Kom ik er mee thuis, niets meer, contact reageerde niet eens. Bleek dat de kabel van de remlichtschakelaar achter met de + contact maakte op het chassis. Zekering bleef eruit knallen. Na dit gefixt hebben kon ik weer rijden.
Na een tijdje, kwam ik erachter, dat het midden van de bougie kabel, met een kroonsteentje doorverbonden was. Was blijkbaar gesmolten de kabel, en als tijdelijke oplossing heeft die kerel een kroonsteentje gebruikt. ( Juist, een kroonsteentje die 230~ mag hebben, ontving zon 10.000 volt

Afijn, bougiekabel vervangen alles fijn. Ikke test rijden, na zon 3-4 km ( dat ie warm is ) valt ie stil. Kreeg em niet meer aan de praat. Bougie nagekeken, was lijkwit!

Nieuwe bougie erin gedraait, NGK dingetje. Starten, loopt super ( op choke ja ). Stukje rijden, ja hoor, weer valt ie stil. Bougie weer lijkwit.
Toen besloten om de carburateur uit elkaar te schroeven, om te kijken welke maat sproeier erin zit. Er zit een 82 in, is dit een standaard sproeier? Mijn crossmotoren hadden namelijk veeeeeele malen groteren erin.
Ook is de naald van de gasschuif helemaal naar beneden gezet. ( Dus minder benzine ) Dus deze heb ik nu opgehoogd, en ga van de week is kijken hoe die dan loopt. Maar toch, die sproeier lijkt me toch veel te klein..
Je hoort meer!
Gr, Cannonball