Ook even voorstellen

Hallo,
Ik lees al een tijdje dit forum en ik dacht het wordt tijd dat ik mij eens voorstel.
Mijn naam is Edwin en ik woon in het hoge noorden in het plaatsje Haren (Groningen).
Ik ben op dit moment nog niet in het bezit van een chinees maar ik ben mijn zoektocht al wel begonnen. Ik heb al diverse modellen voorbij zien komen met de + en - punten van de desbetreffende modellen.
Ik wil zelf graag een street quad versie hebben omdat ik hem alleen ga gebruiken op af en toe er op uit te trekken op verharde binnenwegen.
Ik had eerst de Shineray Stixe 250cc op het oog alleen na een emailwisseling met Algmoto twijfel ik over de aanschaf van deze quad. Zij geven namelijk aan dat ze de Shineray Stixe 250cc op dit moment niet op voorraad hebben ivm veel problemen die vaak moeilijk of niet te verhelpen zijn. Zij hopen dat Shineray deze probleempunten zelf gaan modificeren en dan gaan ze bekijken of ze de Shineray Stixe 250cc weer op gaan nemen in het assortiment. Dit bericht van Algmoto verbaasde mij enigzins wel want op dit forum zijn de meeste bezitters van Shineray Stixe 250cc wel tevreden over deze quad en lopen niet tegen al te veel grote onoplosbare problemen aan als ik de verhalen mag geloven.
Nou kwam ik laatst de straat versies tegen van EGL namelijk de EGL LYDA 203 E type http://www.eaglemotorsport.nl/65/11/Mod ... 0203%20E6/ en de EGL LYDA 203 E type 6 Luxery http://www.eaglemotorsport.nl/66/11/Mod ... %20Luxury/. (Prijsverschil tussen deze 2 is 200 euro)
Ik zou graag willen weten of er hier ook mensen zijn die een quad van http://www.eaglemotorsport.nl/ bezitten of ervaring mee hebben. Het valt mij op dat er op de nederlandse websites weinig tot niets over deze quad te vinden is valt en ben wel benieuwd naar ervaringen van deze quads.
Ik verwacht dat deze quad ook zijn problemen kunnen en zullen hebben want het blijven natuurlijk chineesjes maar deze modellen spreken mij opzich wel aan.
Ik had op dit forum wel gelezen dat forumlid Mikilon een proefrit had gemaakt met het Luxery model en de EGL quad vergeleken had met de Loncin Street quad dat er wel een aantal verschillen kenbaar waren. Met name de afmetingen want de EGL Luxery is korter en de spoorbreedte is aanzienlijk hoger ten bate van de wegligging.
De achtervering zit niet rechtstreeks op de achterbrug, maar is middels een constructie dusdanig opgehangen dat de achtervering heel soepel is.
De quads van Eaglemotorsport hebben weinig chrome en geen aluminium draagarmen.
Ik weet dat het een heel verhaal is maar ik hoop op dit forum ervaringen en adviezen te krijgen om tot een wok aankoop over te gaan.
Gr,
Edwin
Ik lees al een tijdje dit forum en ik dacht het wordt tijd dat ik mij eens voorstel.
Mijn naam is Edwin en ik woon in het hoge noorden in het plaatsje Haren (Groningen).
Ik ben op dit moment nog niet in het bezit van een chinees maar ik ben mijn zoektocht al wel begonnen. Ik heb al diverse modellen voorbij zien komen met de + en - punten van de desbetreffende modellen.
Ik wil zelf graag een street quad versie hebben omdat ik hem alleen ga gebruiken op af en toe er op uit te trekken op verharde binnenwegen.
Ik had eerst de Shineray Stixe 250cc op het oog alleen na een emailwisseling met Algmoto twijfel ik over de aanschaf van deze quad. Zij geven namelijk aan dat ze de Shineray Stixe 250cc op dit moment niet op voorraad hebben ivm veel problemen die vaak moeilijk of niet te verhelpen zijn. Zij hopen dat Shineray deze probleempunten zelf gaan modificeren en dan gaan ze bekijken of ze de Shineray Stixe 250cc weer op gaan nemen in het assortiment. Dit bericht van Algmoto verbaasde mij enigzins wel want op dit forum zijn de meeste bezitters van Shineray Stixe 250cc wel tevreden over deze quad en lopen niet tegen al te veel grote onoplosbare problemen aan als ik de verhalen mag geloven.
Nou kwam ik laatst de straat versies tegen van EGL namelijk de EGL LYDA 203 E type http://www.eaglemotorsport.nl/65/11/Mod ... 0203%20E6/ en de EGL LYDA 203 E type 6 Luxery http://www.eaglemotorsport.nl/66/11/Mod ... %20Luxury/. (Prijsverschil tussen deze 2 is 200 euro)
Ik zou graag willen weten of er hier ook mensen zijn die een quad van http://www.eaglemotorsport.nl/ bezitten of ervaring mee hebben. Het valt mij op dat er op de nederlandse websites weinig tot niets over deze quad te vinden is valt en ben wel benieuwd naar ervaringen van deze quads.
Ik verwacht dat deze quad ook zijn problemen kunnen en zullen hebben want het blijven natuurlijk chineesjes maar deze modellen spreken mij opzich wel aan.
Ik had op dit forum wel gelezen dat forumlid Mikilon een proefrit had gemaakt met het Luxery model en de EGL quad vergeleken had met de Loncin Street quad dat er wel een aantal verschillen kenbaar waren. Met name de afmetingen want de EGL Luxery is korter en de spoorbreedte is aanzienlijk hoger ten bate van de wegligging.
De achtervering zit niet rechtstreeks op de achterbrug, maar is middels een constructie dusdanig opgehangen dat de achtervering heel soepel is.
De quads van Eaglemotorsport hebben weinig chrome en geen aluminium draagarmen.
Ik weet dat het een heel verhaal is maar ik hoop op dit forum ervaringen en adviezen te krijgen om tot een wok aankoop over te gaan.

Gr,
Edwin