Ook even voorstellen

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Ook even voorstellen

Berichtdoor Edwin1975 » 08 aug 2010 11:53

Hallo,

Ik lees al een tijdje dit forum en ik dacht het wordt tijd dat ik mij eens voorstel.

Mijn naam is Edwin en ik woon in het hoge noorden in het plaatsje Haren (Groningen).
Ik ben op dit moment nog niet in het bezit van een chinees maar ik ben mijn zoektocht al wel begonnen. Ik heb al diverse modellen voorbij zien komen met de + en - punten van de desbetreffende modellen.
Ik wil zelf graag een street quad versie hebben omdat ik hem alleen ga gebruiken op af en toe er op uit te trekken op verharde binnenwegen.

Ik had eerst de Shineray Stixe 250cc op het oog alleen na een emailwisseling met Algmoto twijfel ik over de aanschaf van deze quad. Zij geven namelijk aan dat ze de Shineray Stixe 250cc op dit moment niet op voorraad hebben ivm veel problemen die vaak moeilijk of niet te verhelpen zijn. Zij hopen dat Shineray deze probleempunten zelf gaan modificeren en dan gaan ze bekijken of ze de Shineray Stixe 250cc weer op gaan nemen in het assortiment. Dit bericht van Algmoto verbaasde mij enigzins wel want op dit forum zijn de meeste bezitters van Shineray Stixe 250cc wel tevreden over deze quad en lopen niet tegen al te veel grote onoplosbare problemen aan als ik de verhalen mag geloven.

Nou kwam ik laatst de straat versies tegen van EGL namelijk de EGL LYDA 203 E type http://www.eaglemotorsport.nl/65/11/Mod ... 0203%20E6/ en de EGL LYDA 203 E type 6 Luxery http://www.eaglemotorsport.nl/66/11/Mod ... %20Luxury/. (Prijsverschil tussen deze 2 is 200 euro)
Ik zou graag willen weten of er hier ook mensen zijn die een quad van http://www.eaglemotorsport.nl/ bezitten of ervaring mee hebben. Het valt mij op dat er op de nederlandse websites weinig tot niets over deze quad te vinden is valt en ben wel benieuwd naar ervaringen van deze quads.
Ik verwacht dat deze quad ook zijn problemen kunnen en zullen hebben want het blijven natuurlijk chineesjes maar deze modellen spreken mij opzich wel aan.

Ik had op dit forum wel gelezen dat forumlid Mikilon een proefrit had gemaakt met het Luxery model en de EGL quad vergeleken had met de Loncin Street quad dat er wel een aantal verschillen kenbaar waren. Met name de afmetingen want de EGL Luxery is korter en de spoorbreedte is aanzienlijk hoger ten bate van de wegligging.
De achtervering zit niet rechtstreeks op de achterbrug, maar is middels een constructie dusdanig opgehangen dat de achtervering heel soepel is.
De quads van Eaglemotorsport hebben weinig chrome en geen aluminium draagarmen.

Ik weet dat het een heel verhaal is maar ik hoop op dit forum ervaringen en adviezen te krijgen om tot een wok aankoop over te gaan. :D

Gr,

Edwin
Laatst bijgewerkt door Edwin1975 op 08 aug 2010 15:19, in totaal 6 keer bewerkt.
Edwin1975
100cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Ook even voorstellen

Berichtdoor spiderpig » 08 aug 2010 11:57

Welkom Edwin, veel plezier met je zoektocht naar een quad.
We horen het wel als je iets gevonden hebt.

Afbeelding Grz. Frank :-)))
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor bammertje » 08 aug 2010 11:59

welkom edwin,

succes met het zoeken naar de juiste quad.
Afbeelding
bammertje
350cc

Berichtdoor spiderpig » 08 aug 2010 12:09

Op Eaglemotorsport, staat trouwens wel een mooie dubbele uitlaat !
Tot.... ik de prijs zag :lol: .
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Draco » 08 aug 2010 15:29

Welkom

enne de stixe valt echt wel mee met problemen.

Heeft gewoon de kinderziektus
You Drive A What?
Draco
450cc

Berichtdoor cisco » 12 aug 2010 21:33

STIXE zijn zeker wel chill hoor, alleen heeft inderdaad paar dingen die je moet veranderen...
"Don't hunt what you can't kill"
Afbeelding
cisco
200cc

Berichtdoor Edwin1975 » 13 aug 2010 16:56

De Shineray Stixe is ook nog niet helemaal uit mijn vizier hoor ;) Ik lees hier toch ook veel goede verhalen over de Stixe en het model spreekt mij nog steeds aan. Ik heb wel begrepen dat de motorsteun een aandachtspunt kan zijn, want ik lees dat meerdere mensen deze kapot hebben gehad.

Over de Eaglesport LYDA 203 E type 6 quads is erg weinig te vinden,ik lees wel dat er ELG blok in zit, weet iemand of dit blok te vergelijken is met de Loncin en de Shineray blokken quad techniek?
Is er iemand hier op het forum die een Eaglesport quad bezit? zoja wat zijn de bevindingen/ervarigen met de quad?
Het viel mij wel op dat de tankinhoud maar 5 liter is van de quads, dat is niet veel vindt ik.

Oja een kameraad van mijn heeft vandaag een 250cc street quad (loncin) gekocht in het geel/zwart, ik zal daar ook even fotos van maken en hier posten of misschien wil hij zich zelf wel aanmelden op het forum, hoe meer mensen hoe meer vreugd toch? :lol: Ik ga het hem in elk geval even vragen ;)
Edwin1975
100cc

Berichtdoor Edwin1975 » 15 aug 2010 13:44

Zo ik ben weer wat wijzer geworden over de Eaglemotorsport quads, ik kon zo weinig vinden op de Nederlandse sites en forums over deze quad en ik wou deze quads wel eens van dichtbij bekijken ipv alleen van fotos. Daarom ben ik gisteren even op bezoek geweest bij Menno van Eaglemotorsport en we hebben het dik 2 uur over de chinese woks gehad :D
Ik ben veel te weten geworden over de chinese merken die quads maken en hun achtergrond.

Menno vertelde mij dat zij voornamelijk Lifan 250CC blokken gebruiken onder hun quads,en dat de quads op bepaalde punten door hun worden verbeterd voordat ze verkocht worden. Je kunt hier denken aan andere lagers en bussen.

Verder hebben de quads uitwendige smeerpunten en grotere remschijven en de achtervering zit niet rechtstreeks op de achterbrug , en ze hebben eenhogere spoorbreedte voor een beter wegligging. Ook de accu en luchtfilter zitten netjes apart afgedekt onder de buddysit.

Ik heb nog even een proefritje kunnen maken op een Lyda 203 E luxery en de quad reed lekker,de eerste 3 versnellingen kort op elkaar en de 4e is echt de lange versnelling voor om op top te komen.

Ik heb nog een aantal fotos gemaakt van de Lyda Luxery om een beter beeld te krijgen van de bevestiging en plaatsing van de diverse onderdelen.

Menno nogmaals bedankt voor de gezellige middag en de proefrit die ik heb kunnen maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Edwin1975
100cc

Berichtdoor Draco » 15 aug 2010 18:39

volgens mij zijn het zowat de zelfde blokjes als de shineray :s zal wel iets anders zijn maar komt op hetzelfde neer.

Maar voor de rest ziet de qaud er leuk uit :)
You Drive A What?
Draco
450cc

Berichtdoor roonroon » 15 aug 2010 19:27

Hey Edwin,

Als eerste welkom op het forum en veel VEILIGE kilometers.
Zie dat je al een aardige zoektocht achter de rug hebt en een hoop info hebt kunnen krijgen.
Alles waar je geen antwoord op krijgt---> forum want daar is het voor.

Het blokje lijkt idd veel op de 250 van de ShinShin, en ik kan zeggen dat het een puik blokje is.
Heb er zelf geen problemen mee, zelfs na 3500km.

Maar de keuze is reuze ;) en die is geheel aan jouw.

Suc6
Grtz
:-))) Ron
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
roonroon
CQ supporter
CQ supporter

Volgende

Keer terug naar Me and my quad