Mijn witte EGL Mad Max 250cc

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor selwyn » 21 mei 2012 14:17

Ik begin daar ook mijn twijfels over te krijgen. Alhoewel ze ook op shinerays gemonteerd worden met een 250cc blok. Binnenkort eens informeren bij narin wat zijn instellingen zijn met deze carb.
Iets wit waar pit in zit!
Avatar gebruiker
selwyn
400cc
 
Berichten: 745
Geregistreerd: 08 mei 2011 16:49
Woonplaats: De Zeeuwse polders

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor BBQBarman » 21 mei 2012 14:55

DexterXL schreef:Stom idee, maar kan de cillinder de hoeveelheid mengsel wel aan???
je kunt er wel een veel grotere carb. opzetten, maar wat er niet in kan....???

Tja wat win je met z'n carb tis maar 2mm meer
Ik heb hem derop maar zou me god niet weten hoe het met me oud cab rijd dies kapoet dus
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor DexterXL » 21 mei 2012 20:18

De cillinderinhoud is dus 250cc, en die heeft dus een bepaalde aanzuigtijd,
die tijd veranderd dus niet, maar je hebt dus wel met een grotere carb. dat
hij meer kan aanzuigen in dezelfde tijd terwijl hij dit niet kan verwerken....
Normaal zou 1 maat grotere carb. wel moeten kunnen, vaak schrikken ze ook
omdat ze veel grotere sproeier erin moeten doen dan de vorige.....gewoon doen
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor BBQBarman » 21 mei 2012 20:48

DexterXL schreef:De cillinderinhoud is dus 250cc, en die heeft dus een bepaalde aanzuigtijd,
die tijd veranderd dus niet, maar je hebt dus wel met een grotere carb. dat
hij meer kan aanzuigen in dezelfde tijd terwijl hij dit niet kan verwerken....
Normaal zou 1 maat grotere carb. wel moeten kunnen, vaak schrikken ze ook
omdat ze veel grotere sproeier erin moeten doen dan de vorige.....gewoon doen

Maar als je inlaat bijv. 32 is zou der waarschijnlijk toch ook die carb op kunnen
Of maken ze die inlaat voor de lol zo groot?
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor Peanut » 22 mei 2012 08:30

Een groter carb op een bestaande cilinder heeft wel nut wanneer er met meer/veel meer toeren gereden wordt.
Vaak op hoog toerental krijg je te maken met "massatraagheden". Dus de zuiger incl zuigsnelheid zal op hoog toerental sneller dreigen te gaan dan de Carb kan leveren.
Ook de nieuwe "te grote" carb is dan eigenlijk te traag....maar doordat hij dus een overcapaciteit bezit..kan de carb nog steeds aan de vraag van de zuiger voldoen. Hierdoor zal hij op hoge toerentallen de cilinder van een betere vulling voorzien waardoor de prestaties beter worden. Snap :crazy:

Daarom lopen bijv racewagens niet zo mooi stationair, of op een abnormaal hoog toerental.

"massatraagheden?" Bij formule 1 wagens worden er bijna geen klepveren meer gebruikt. Want door het giga toerental kan de..veer zelf het toerental /bewegingen niet meer bijbenen. Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar ze gingen toen over op luchtbediening van de klep.

Dus een heel verhaal voor de conclusie.
Beter draaien op hoog toerental: Is een grotere carb ok. (maar waarom wil je meer toeren?
Stationair? (en normaal rijden) Wordt er met grotere carb niet beter op.

:oops: :oops: :oops:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor DexterXL » 23 mei 2012 11:16

sowieso met een madmax moet je niet te veel toeren willen maken, zijn ze niet
voor ontwikkeld, maar meet een beetje geduld krijg je hem wel goed afgesteld
maar groter zal nagenoeg geen zin hebben...
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor selwyn » 23 mei 2012 23:28

Vanavond eindelijk even tijd gehad om te touren :)
Zaliggggg
En er na een jaar ook achtergekomen hoe ik mijn koplamp moet afstellen :clap: Sommige zaken zitten echt op een idiote plek weg gestoken.
Iets wit waar pit in zit!
Avatar gebruiker
selwyn
400cc
 
Berichten: 745
Geregistreerd: 08 mei 2011 16:49
Woonplaats: De Zeeuwse polders

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor x187 » 26 jun 2012 22:13

Ik heb hier zo mijn twijfels over... Want ik geloof niet dat het overkill kan zijn. Dit zou namelijk betekenen dat bijv een turbo nooit effect zou hebben...

Stationair-effect van (echte)racewagens heeft eigenlijk met de nokkenassen te maken...
Avatar gebruiker
x187
350cc
 
Berichten: 515
Geregistreerd: 24 dec 2011 20:45

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor DexterXL » 26 jun 2012 22:54

Met een turbo is het een ander verhaal, maar atmosferische blokken zijn idd
begrensd op de nokkenas en cillinderinhoud, overkill is dan echt mogenlijk,
dan wil hij alleen maar op hoog toeren draaien, laag toeren is gelijk verzuipen....
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor x187 » 27 jun 2012 06:16

Ik ga dit zelf eens testen...
Avatar gebruiker
x187
350cc
 
Berichten: 515
Geregistreerd: 24 dec 2011 20:45

VorigeVolgende

Keer terug naar Me and my quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten