CivicTurbo aka taiajam aka Timo

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: CivicTurbo aka taiajam aka Timo

Berichtdoor lzone » 25 feb 2010 10:24

bashanboy schreef:mijn bashan koste zelfs minder :roll:

de mijne net evenveel :lol:
Grts Lzone
lzone
400cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Chucky » 25 feb 2010 14:15

lzone schreef:
bashanboy schreef:mijn bashan koste zelfs minder :roll:

de mijne net evenveel :lol:

Damn hebben jullie wel een goede koop gedaan zeg, maargoed beide voor jullie geld dat er flink wat centjes in is gaan zitten natuurlijk. Nice work!
SHINERAY XY250STIXE Spyder
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

Chucky
500cc
500cc

Berichtdoor bashanboy » 25 feb 2010 16:15

thx chucky :)
mooie hobby mag geld kosten he ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor fretje-pitbull » 25 feb 2010 16:29

das maar 50pk op een 2000cc h
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor bashanboy » 25 feb 2010 16:53

50pk ga je ook nooit uit een 200cc krijgen ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Dlutje » 25 feb 2010 23:34

Het zou natuurlijk heel zuur zijn als je veel geld voor die extra pk's uitgeeft en je blok gaat naar de knoppen door dit pakketje. :wtf:
Dlutje
150cc

Berichtdoor pointblanque » 28 feb 2010 21:06

Zit is even na te denken over het turbo verhaal, ben beetje brak van het weekend dus het denken gaat wat traag ;-)

Volgend genoemde turbo kan gebruikt worden:
http://www.turbokart.com/turbo_exciter.htm

Maar je zou ook kunnen kijken naar klein auto's zoals de smart, de het turbo gat zal wat langer zijn maar het vermogen op hoge toeren ook.
Maar waarom een turbo op een quad? zou eerder naar iets kijken dat het koppel verhoogt en het vermogen bij lage toerentallen??

En twijfel of een grote vermogenstoename wel geschikt is voor dit type blok??

Zou toch eerst beginnen met de standaard modificaties -> caberateur -> uitlaat -> poorttiming -> nokkenassen en aandrijfstangen -> polijsten van diverse blokdelen (cabbie/poorten e.d.) -> verhogen compressie
Eventueel zou je ook pure zuurstof via je de luchtinlaat van je caberateur kunnen injecteren of nos-kit (op je spruitstuk) aansluiten? Uiteraard kan je je mengsel ook verrijken met methanol, stukken goedkoper ;-)

Je kan ook een ram-air systeempje maken, heel simpel om te doen maar wel lastig afstellen (ivm luchtstromingen/wind/rijsnelheid e.d.)
http://www.rotteneggs.com/r3/show/se/135693.html (titel is verkeert want het is geen charger)
Bekend systeem bij bv suzuki grx
Dit zou heel goed moeten kunnen op een quad, omdat je ruimte genoeg hebt!
Dit is heel simpel te realiseren met: 1x plastic (doorschijnend) fles van wasbenzine/terpentine, zijn van die std flessen, 1x rubber van cheapy-powerfilter, stuk slang (bijvoorkeur de doorzichtige industriele) 2x buis (bijvoorkeur staal), crossfilterschuim of panty.
Mijn voorkeur heeft crossfilter, standaard bij elke brommerzaak te koop in de maat van de fles.
Bij de fles snij je de kont eraf, de kop ook, de kop moet de diameter krijgen van het rubber van cheapyfilter, de fles kan je zo in de buitennaad van het rubber duwen/schuiven. Aan het rubber koppel je de slang, met het stukje stalen buis en slangklemmen, de buis zit dus in het rubber en in de slang (tis even kijken naar diameters, slang is of 22 of 24 binnenmaat).
De slang leid je zo rechtmogelijk naar de luchtinlaat van je caberateur. Die koppel je met de buis in elkaar. Zou vrij recht toe recht aan moeten zijn.
T kan bij de luchtinlaat alleen wat geklier zijn want weet de std maat niet, maar goed met rubber en/of staal is een koppelstukje zo gemaakt.
De rottenegs methode werkt ook. Maar filtert niet, mocht je voor de easy-solution gaan gebruik dan op z'n minst een paar lagen panty (en olie die)!!
Wil je het helemaal goed doen dan zou ik het hele verhaal 2x doen, links en rechts, bij je cab een verbindbak maken met 3 inlaten, 2x ram-air en 1x normaal filter ivm afstellen stationair/lage toeren (ivm de rijwind).
Let er ook op dat hoe groter de diameter buis hoe minder aanzuigkracht er bij stationair/lage snelheden nodig zijn (en hoe meer lucht er op snelheid in-geforceerd word).

Bovenstaande verhaal kan je ook zo modificeren zonder ram-air, (dus als een normaal luchtfilter te gebruiken)de fles vrij kort te houden en het filter zo lang mogelijk (gok dat die 20/30cm is), op deze manier heb je dus een filterinhoud die gok zo'n 15x zo groot is als een normaal power/schuimfilter waardoor de weerstand van het schuim minimaal is. De weerstand is zeer goed vergelijkbaar als zonder filter (hm dat klinkt een beetje vaag). Zorg ten alle tijde dat je schuim ge-olied is!
Dit is even een kleine tip voor iedereen die gaat tunen, op deze manier benut je de caberateur het best omdat je lucht/benzine mengsel het grootst is. De weerstand van conventionele filters zijn vrij hoog omdat de filters vrij klein zijn, en je toch wil voorkomen dat er vuil inkomt, de (laat ik het porien noemen) porien zo klein mogelijk zijn en de weerstand vrij hoog, bij een groter filter is dus de weerstand lager omdat het oppervlakte groter is.
Tis een beetje vaag uitleggen, heb ook geen foto's...hoop dat iedereen het snapt.

Chargen is natuurlijk ook een optie, en in mijn ogen een betere optie, vooral omdat je over je algehele toerengebied vermogenstoename hebt.
Hier een linkje van een charged ss50 blokkie ;-)
http://www.elsberg-tuning.dk/the%20bikes.html

Uiteraard is bij een laag cc 4-t blok de uitlaatstroom vrij laag en dus kost het ook meer om een turbo aan te drijven, vanuit dat aspect gezien denk ik dat het verlies tussen een tubo en charger vergelijkend is (heb geen cijfers).
Het kost vermogen om vermogen te winnen, gezien zowel een turbo als charger aandrijving kost d.m.v motoraandrijving(charger) of uitlaatgas (turbo) ((voor de mensen die dat nog niet wisten ;-))

Tot zover mijn bemoeienis en hersenspinsel ;-) misschien heeft iemand er wat aan :P
pointblanque
50cc

Berichtdoor repsz » 21 maart 2010 22:16

Heb dit verhaal even doorgelezen.. Maar dat verhaal van rottenegg's gaat niet werken. Je hebt echt een schoepenblad nodig om lucht te comprimeren en met kracht in de inlaat te blazen. De rijwind die je vangt in zo'n fles zal naar mijn idee echt geen verschil maken. Daarbij vang je per rit een vlieg of 10, 1kub zand en een paar keien. Dus die filters blijf je ook vervangen als vieze sokken.
NOS is wel een idee, maar dat raakt ook een keer op ( heb dat trouwens een keer op een tomos gedaan, altijd leuk..2 takt ) en 'tis niet echt bevorderlijk voor de motor.
Heb zelf ook nog ge
In afwachting van de Shineray 250 Stixe
repsz
50cc

Berichtdoor repsz » 21 maart 2010 22:29

Heb nu even het Ram-air systeem beter bekeken... Zit toch potentie in.
Denk alleen niet dat het op een quad ideaal is ivm offroaden.
Maar als ik het zou doen, zou ik het op de kawasaki-manier doen.

klik --> http://drshull.co.uk/shop/images/DSCF1495.JPG

2 gaten maken in de topkuip, beetje vloeiend polyesteren, en daar dan slangen aan maken die naar de inlaat gaan. Met uiteraard een gaasfilter ( geen foam, want dan houd het verhaal volgens mij op door de eerdergenoemde "pori
In afwachting van de Shineray 250 Stixe
repsz
50cc

Berichtdoor bashanboy » 21 maart 2010 22:40

kun je net zo goed het luchtfilter onder de kap uit laten steken :roll:
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

VorigeVolgende

Keer terug naar Me and my quad