Mijn Bassie 200S7

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: Mijn Bassie 200S7

Berichtdoor DenniZ » 01 mei 2009 20:52

Heb je al een bod gedaan?
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor quadstyle » 02 mei 2009 00:14

Nope :o
Want zo hoog is de nood niet. Mijn huidige frame ziet er nog helemaal puik uit. Alleen als ik wegtoelating echt nodig heb zou een nieuw frame een overweging zijn. Vraag is dan natuurlijk dan wel of het allemaal wel zin heeft en of de quad het waard is.
quadstyle
100cc

Berichtdoor thalx » 02 mei 2009 21:07

Ook mijn eerste gedachte was die van een chinese menukaart :P

Ik heb mijn quad ook uit Ridderkerk, alleen heb ik hem zelf opgehaald daar bij Directwarehouse. Het uitpakken koste meer werk dan het afstellen van sporing e.d. :shock:

Service was trouwens perfect van hun.
thalx
100cc

Berichtdoor Robashan » 05 mei 2009 08:54

Heey,

Ik wil je niet teleurstellen maar ik zie dat dit een replica Bashan is.
Deze kan je voor 900 euro in een doos kopen bij Nederlandse handelaren.

Deze Bashans komen uit een andere fabriek. Je moet weten wat de verschillen zijn anders zie je het niet. De papieren alles maken ze na. Behalve de nieuwe aanpassingen en goede lagers, sterkere metalen en afwerking in electronica/vering/bouten.

De orginele onderdelen zullen hoogstwaarnschijnlijk ook niet passen.

Kijk er mee uit! voor je het weet breekt er een wiel af.Je hebt deze ook met wegtoelating, de RDW ziet het ook niet.

Succes,

Robashan
Robashan
350cc

Berichtdoor DenniZ » 05 mei 2009 11:59

Vind de hele discussie over echte of echte Bashan op andere forums nogal onzinnig.Wat is echt en wat is echte? Is een Bashan een echte Raptor?
Waarschijnlijk komt dit type uit een andere fabriek, maar die is van hetzelfde bedrijf. Om dan te praten over een echte Bashan..... Maar goed, onderdelen passen gewoon. En het enige wat afgebroken is, is de uitlaatsteun door trillingen en de beschermkap om het voortandwiel. En dat is door een te slappe ketting gekomen.
Hoeveel wielen zijn er al afgebroken en hoeveel eigenaren hebben op het andere forum geklaagd over niet passende onderdelen?
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Robashan » 05 mei 2009 12:32

Ha denizz,

Ik bedoel niet dat Bashan een replica is. Tuurlijk die chinezen hebben de bashan op de suzukie 400 gebaseerd en is dat is ze goed gelukt.

Er zijn 2 fabrieken terwijl ze wel op dezelfde markt komen. Daar letten ze niet zo nauw op plagiaat. De neppe lopen goed maar afmontage is slechter. Ik wou eerts ook een zelfbouwpakket aanschaffen voor 1050 euro thuisbezorgt. Maar weet nu wat er achter zit

De replica is van Kang Chao
http://www.chinakangchao.com/en/proinfo.asp?pl_id=378

Deze levert ze ook in andere kleuren en in hoogglans. Het makkelijkste waar je het aan kan zien zijn de voorveren. De bevestiging aan het frame is goud en bij de bashan zilver. Niet alle onderdelen passen op de Kang Chao, dit heb ik van de grootste onderdelenleverancier in Nederland en omstreken.

Dit is gewoon ter info, hoop dat je toch veel schik me de bashan mag hebbe!

Groete,

:arrow: Robashan :arrow:
Robashan
350cc

Berichtdoor DenniZ » 05 mei 2009 13:57

Heb op Bashan.de het verhaal gevolgd, daaruit blijkt dat al deze fabrieken van dezelfde moedermaatschappij zijn. Van plagiaat is volgens mij dan ook geen sprake. Ik snap ook niet waarom je een quad, die zo
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor quadstyle » 05 mei 2009 14:09

Uit betrouwbare bronnen heb ik het een en ander al eens vernomen en alles is kennelijk niet zomaar wat het lijkt.

Hieronder een paar citaten uit een eerdere e-mail correspondentie tussen mij en Akin Maja van ExtremeVision.co.uk. Zij gebruiken de Shineray fabriek om de boel voor hen te OEM'en:

...Bashan and Shineray are two different factories. The good news is they are the best 2 factories in China (apart from Loncin who only make the Japanese quads for Honda etc, it is true that the Japanese quads are made in China)
quadstyle
100cc

Berichtdoor ikke » 06 mei 2009 20:11

waar ik de mijne gekocht heb komt alles binnen van de zelfde importreur en die heeft zowel de bashan met stikker set van rovach als van catbrier of met vlametjes of zoals bij die van mij met van die mannekes op en die zij me dat het alles wat de klok slaat de zelfde "goede" kwaliteit zijn en de prijs enkel verschillend is door dat je het zonder wegtoelaating aankoopt of zelf opbouwd of de kombinatie maar' als je iets van het internet koopt op bestelling heb ikzelf toch ook mijn vragen hoor
ikke
50cc

Berichtdoor Robashan » 06 mei 2009 21:19

Ja er zit ook niet voor niets verschil in de QSR versie en die andere 200 cc bashan versie. Zien er presies zelfde uit, sommige ook met verlichting maar mogen en kunnen niet gekeurd worden voor op de weg. rara waar het hem dat in zit, de handelaren weten het wel.

bij ons op het werk hadden ze zon 110cctje voor 700 euro, kon ook met kenteken maar was eg bagger, daar brak dus een velg van af, roeste alles weg, electra was klote startmotor vast. zo is er genoeg te koop. Maar ben goed tevreden met de Bashan, voor dat geld kan ik 5 jaar rondrije inplaats van 15 keer een quad huren.

de bashans worden in china door verkopers verkocht. ik had is geinformeerd. Ging per 20 stuks in een klein container. totaal kwam het uit inc btw, transport voor 800 euro thuis op de dam.

mazzels
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Me and my quad