Mijn naam is Nick, woonachtig in brabant en heb sinds kort een quad aangeschaft. Na het berijden van een yamaha yz426f en een KTM sx250 gehad te hebben heb ik besloten om voor een quad te gaan. Weer eens wat anders, en ik heb alleen een B- rijbewijs

Het is een Bashan 200cc geworden ( AGM Catbrier 200 atv )
De machine is van 2010 en heeft 1500 km's op de teller.
Ik heb er in totaal zo'n 3 uur op gereden in middels, en met erg veel plezier!
wel heb ik direct een aantal tegenvallers gehad. Onder het rijden hoorde ik een tik tijdens het gebruiken van de achter rem. Toen ik ging kijken zag ik tot mijn verbazing dat mijn achter (aandrijf) as van het rechterwiel bijna los was geschoten. Er zitten 2 grote moeren en beide waren bijna helemaal los.
Verder werkt de teller maar half, maar dat is een bekend probleem las ik hier al.
Wat rijden betreft... het stuurt voor geen meter. Boven de 50/60 km/u wordt het gewoon levensgevaarlijk. Het stuur lijkt een eigen leven te leiden.
We hebben al geprobeerd het camber te verstellen maar dit mocht weinig baten. Het vol pompen van beide achterbanden had iets meer succes.
Ik heb bij ALGmoto maar 2 fusee's besteld want de mijne zijn nagenoeg kurk droog en gescheurd. Uit voorzorg ook maar gelijk een nieuw benzine kraantje.
Aankomende zondag wil ik het beestje eens een goede beurt gaan geven en afstellen. Mijn achterbanden lopen ook continu leeg overigens, zonder aanwijsbare lekkage.
Verder zullen jullie me hier nog wel vaker gaan horen

bye!