Valtak - n.n.b.

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Valtak - n.n.b.

Berichtdoor Valtak » 30 aug 2013 14:51

Goeiemiddag!

Na hier al een paar dagen rondgeklikt te hebben heb ik een account aangevraagd, nog een paar dagen rondgeklikt/gelezen, en hier ben ik dan.

Ik ben Gijs, 23 jaar oud, kom uit Heerhugowaard (niet de enige hier heb ik al gezien) en momenteel nog geen bezitter van een CQ maar daar wil ik verandering in brengen.

De afgelopen dagen heb ik me een beetje ingelezen in verschillende merken en modellen bekeken, het halve forum (met name ervaringstopics) doorgelezen. Mijn oog viel op de JLA Loncin, welke ik vooral qua uiterlijk wel leuk vind.

Nu ben ik een vrij lange jongen, 1,96 meter, en heb ook ergens gezien dat de JLA toch een stuk kleiner is dan hij lijkt. Daarom heb ik ook naar de Haily Dragon gekeken (is geloof ik een slag groter, en heeft 100cc meer) maar qua prijs zit daar nog een aardig verschil in, en heb begrepen dat aftersales vanuit de fabriek niet geweldig is (is dat nog steeds zo?), en dat het blok van Zongshen is, en de Loncin blokken stukken betrouwbaarder zijn.

Daarnaast staat er een 250cc Shineray op Marktplaats hier in Heerhugowaard, en heb met de eigenaar daarvan mailcontact. Ik weet de leeftijd, aantal kilometers, onderhoudshistorie, vervangen onderdelen etc. niet, dus meer dan €500,- heb ik niet geboden. Hoger wil ik ook niet gaan zonder meer informatie.

Hebben jullie tips voor me wat betreft een keuze voor een quad m.b.t. bijvoorbeeld mijn lichaamslengte (ben ook weer geen magere lat, heb wel enigszins spieren (en meer :P ))?
Sleutelen ben ik niet bang voor. Ik rijd een 19 jaar oude Pontiac Firebird waaraan ook regelmatig gesleuteld moet worden, en waarvoor af en toe creatief gedacht moet worden.

Daarnaast heb ik een aantal dealers gezien. Q-Trading lees ik op het forum veel goeds over, maar die zit nogal ver bij mij vandaan, dus is met mijn Amerikaan redelijk kostbaar om een keer te gaan kijken, al zou ik dat eigenlijk wel een keer willen.
Valtak

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Valtak - n.n.b.

Berichtdoor 4 wieltjes » 30 aug 2013 15:26

Q trading dan moet je op bezoek uren bij hem langs gaan. :mrgreen:
Die verkoop even een tijdje niets meer.

TIP: Als je hier op het forum een bedrijfsnaam intyp en je krijg een 5 tal xxxxx dan is het verstandig om een deurtje verder te gaan ook al zijn ze goedkoper dan een ander.
Hier geldt : goedkoop is .........geen garantie, enz enz enz enz (een hele lijst)
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Valtak » 30 aug 2013 15:52

Heb inderdaad al een paar keer xxxxx voorbij zien komen :lol:

Eaglemotorsport zit nog wel op een afstand die te doen is, maar op de website zie ik niet bijster veel aanbod. De EGL 203E-6 Luxury XL ziet er zo'n beetje hetzelfde uit als de JLA Loncin 21B, maar heeft weer een ander blok, als ik het goed begrepen heb.

Levert Q-Trading helemaal niets momenteel? De webshop is wel online, staat specifiek nog vermeld op de website...
Valtak

Berichtdoor Firehuntah » 30 aug 2013 16:47

Welkom Gijs! Mooi dat je de tijd hebt genomen voor zo'n goede introductie en ook al veel op het forum hebt gelezen. :thumbup:

Veel plezier hier en succes met de zoektocht naar een geschikte quad. ;)

Q-trading kun je voorlopig niet meer terecht voor een quad of onderdelen, dit bedrijf is eind vorig jaar afgebrand. Dus je zult toch op zoek moeten naar een ander bedrijf. Eaglemotorsport zou ik zeker eens naartoe gaan. Hij (Menno) zit hier ook op het forum dus is zeker een betrouwbaar adres. :thumbup: Zoiezo kun je daar ook eens kijken naar de andere modellen, misschien dat je ze in het echt toch mooier vind als de JLA, of juist niet. Waar je op het moment voor een JLA of Haily Dragon terecht kan weet ik zo niet, misschien dat anderen je hier mee kunnen helpen. ;) Misschien bij quad-concurrent.
Laatst bijgewerkt door Firehuntah op 30 aug 2013 17:42, in totaal 2 keer bewerkt.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 30 aug 2013 17:05

Allereerst welkom op cqf. ;)
quadconcurrent kan je zeker aan de jla helpen.service en onderdelen zijn daar ook verkrijgbaar.zelf ben ik ook niet van de lichtste en kleinste.de jla gaat perfect.ik heb ook op de madmax gezeten(nog afgelopen weekend) en qua plaats is deze niet groter.hij heeft wel een breder zadel en staat hoger maar als je met je 1.96m op een madmax past zal je evengoed op de jla passen.je zit alleen iets lager.de hailydragon zou ik persoonlijk de handjes vanaf houden.stuk duurder,minder betrouwbare motor en moeilijker onderdelen te vinden.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor bashanboy » 30 aug 2013 17:07

welkom hier!
en veel succes met je zoektocht naar een geschikte quad.
er is tegenwoordig zo veel keuze dat je door de bomen het bos niet meer ziet :crazy:
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Peter.M » 31 aug 2013 06:12

Welkom , en koop gewoon die waar je je 't best bij voelt voor je centen .Sleutelen zal je toch en dat hoort ook zo. :P
The more i know about people
The more i love my dog.
Peter.M
350cc

Berichtdoor Valtak » 31 aug 2013 11:31

Blijkbaar had ik me toch niet helemaal goed ingelezen.

Ik heb mijn Rijbewijs B pas sinds 6 februari, en geen rijbewijs A1... :thumbdown:
Er is zeker niet toevallig een mogelijkheid een quad op kenteken te laten registreren als personenauto :problem:
Valtak

Berichtdoor Firehuntah » 31 aug 2013 12:10

Dat is minder, je hebt dan inderdaad rijbewijs A1 nodig om op een quad (gekeurd als driewielig motorrijtuig) te mogen rijden.

Maar volgens mij mag je inderdaad wel op een quad rijden die gekeurd is als personenauto maar dit zijn alleen de zware quads die dus ook elk jaar APK gekeurd moeten worden. Hoe dit nu echt geregeld is weet ik niet zeker, is volgens mij met quads nog nooit echt duidelijk geweest.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 31 aug 2013 13:03

Maak er een vraag van in het daarvoor bestemde forumgedeelte.
Kan altijd zijn dat er iemand in de toekomst dezelfde vraag heeft, en dan is het gemakkelijk te vinden.
Dit is je me and my quad topic.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Volgende

Keer terug naar Me and my quad