Hallo allen, even voorstellen mijn naam is Piet, ben sinds 5 jaar vervroegd pensionado (tegen m'n zin, deed m'n job graag, maar ja'h)
Ben sinds begin dit jaar in bezit van 'n Zenhua ZTR reverse Trike 250cc.
Vond al zoekend naar info over Trike's deze mooie site, met veel techn, info en uitwisseling van ervaringen.Heb o.a. iets gelezen over de ZTR Trike, daarom leek het me wel goed om mijn ervaring met de ZTR met anderen (aspirant kopers?) te delen.Ik heb 'm gekocht bij 'n auto handelaar in Didam, de Trike werd keurig bij mij thuis afgeleverd met 'n vrachtwagen met kraan, prima mensen! de Trike was nieuw en nog in de export krat, from China, maar alwel met kenteken! Info bij RDW. Was positief alles oke' het Verzekeren is ook geen enkel probleem. Inmiddels 800Km gereden na 300Km de smeerolie vervangen en trof daarin geen slijtageresten aan, de olie was wel erg zwart (inloop-olie?) De meegeleverde Accu was snel stuk en heb ik vervangen, heb ook problemen gehad met stilvallen v d motor nadat ik enkele tientalle Km's
van huis was na een poosje ben ik erachter gekomen dat het, in dit geval, aan de hoofdzekering lag die dicht bij de uitlaat (warmte!) Zit. De
zekering was niet stuk maar maakte slecht contact met
de klemschoentjes! Dus ook andere steek-zekeringhouder geplaatst.
Ivm.de Verkeers-drempels heb ik onder 'de neus' 'n paar scateboard
wieltjes gemonteerd op rubber, bevalt mij prima de Trike wipt nu steeds mooi over de drempels heen en, geen ekele slijtage aan het frame! Ook nog 'n windschermpje gemaakt en 'n regen/wind zeiltje erop geplaats dat
me ook prima bevalt. Ik heb op dit moment werkelijk geen echt negatieve ervaringen heb met deze ZTR, ik ben 'n zeer tevreden Trike-rijder en hopelijk blijft dat ook zo?! Daar de Trike sturend niet 'volgt' als je
hem (mogelijk ooit) wilt/moet slepen (ik wil dat dan liefst zonder hulp van anderen kunnen doen) ben ik momenteel bezig met 'n trekstang met
gedwongen stuurinrichting te 'fabrieken' Als ik meer vertrouwd ben met
de werking van dit forum, dan wil ik enkele fotos van de genoende zaken
plaatsen. Ik hoop dat er mensen zijn die iets aan deze ervaringen met de
ZTR. hebben. Gr. Piet
Recht zo-ie gaat!