Pagina 1 van 1

draairegelaar achtervering

BerichtGeplaatst: 29 jun 2010 22:44
door Pim Smeets
Zag toenstraks dat er onder de vering een draairing zit met daarbij de tekst F-S

Nu weet ik van de tijd dat ik deed mountainbiken dat er op de vering op die fiets ook een instelling was om de veerrespons te veranderen. Snel terugveren/traag terugveren.

Ik had hem om eens te proberen op het traagste gezet alleen merk ik dan dat als ik er met m'n 100+ kilo op ben gaan zitten en afstap dat hij dan instant verlaagd is totdat ik aan die knop draai. Dan hoor je hem "ademen" en zie je hem terug naar boven gaan.

Is dit bij iedereen zo of heb ik de volgende misser gevonden?

Wat is jullie inziens de beste instelling voor weggebruik?

Die luchtnippels; wat moet ik me daar bij voorstellen? Tot hoe hoog kan je de druk daarin opvoeren cq. verlagen?

Ik kan wel morgen meteen met de compressor ernaast gaan staan en klooien, maar meestal maak ik met het klussen meer stuk dan dat ik reparaar.

Groeten van Pim

Re: draairegelaar achtervering

BerichtGeplaatst: 29 jun 2010 23:01
door bashanboy
ik zou hem een paar klikken van zacht vandaan zetten ;)
Die nippel enzo, niet aankomen! Dan wordt het echt een gezeik...

Re: draairegelaar achtervering

BerichtGeplaatst: 29 jun 2010 23:05
door Pim Smeets
bashanboy schreef:ik zou hem een paar klikken van zacht vandaan zetten ;)
Die nippel enzo, niet aankomen! Dan wordt het echt een gezeik...


KIJK!!!!! Is het maar weer goed dat ik niet met m'n frieten met de compressor in de weer ben gegaan!

Dus morgen ff naar zacht zetten en dan paar klikken naar hard toedraaien!

Duidelijk ;)

Re: draairegelaar achtervering

BerichtGeplaatst: 29 jun 2010 23:36
door fretje-pitbull
die nippels op je voorveren? van mij (shineray) kwam er daar gas of lucht uit bij het losdraaien,tot ik ze opnieuw wou oppompen.... het is geen echte nippel, deze is namelijk toe kdacht eerst dit gaat een gewoon autoventiel zijn erin maar helaas