bashan blok tunen

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

bashan blok tunen

Berichtdoor wesdegr » 13 mei 2010 15:50

hallo

ik was benieuwd of iemand hier zijn bashan blokje getuned heeft.

andere carbrateur?
andere (lichtere ontsteking)?
contra gewicht gedraaid?
inlaat en uitlaat gefowd?
andere nokkenas?

mvg wesley
wesdegr
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 08 mei 2010 19:25

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: bashan blok tunen

Berichtdoor bashanboy » 13 mei 2010 16:07

andere carb is al wel gedaan, de rest nog niet.
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: bashan blok tunen

Berichtdoor BDbashan » 13 mei 2010 16:08

ten eerste welkom ik zie dat dit je eerste bericht is

er zijn mensen hier die de originele motorbloken licht tunen
maar dit valt wel tegen hoor want de stapen van de versnelingen zijn veelste klein(te dicht op elkaar je kunt ook wel weg rijden in de 2) bij de chineese quads

je kunt er een andere carb.. op zette een tuning CDI en open luchtfilter maar verder weining

ps. volgende keer als je vragen hebt graag in de vraag topic zetten.
TheBlackDiamond....... Fucking Legal Street Rules
Avatar gebruiker
BDbashan
400cc
 
Berichten: 881
Geregistreerd: 30 aug 2009 12:22
Woonplaats: wapenveld= Gemeente Heerde

Re: bashan blok tunen

Berichtdoor bashanboy » 13 mei 2010 16:10

en andere uitlaat.
Topic is verzet btw ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: bashan blok tunen

Berichtdoor roonroon » 13 mei 2010 17:02

Hoi Wesley,

Misschien dat je je even kunt voorstellen in het juiste topic ;)

Groeten Ron :-)))
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
Avatar gebruiker
roonroon
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1643
Geregistreerd: 15 feb 2010 22:17
Woonplaats: Didam

Re: bashan blok tunen

Berichtdoor fretje-pitbull » 13 mei 2010 17:35

waarom zou je je contra gewicht draaien?
er zit nu al zulke trillingen op
best is gewoon een ander blokje erin steken
daarmee kan je winst boeken
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: bashan blok tunen

Berichtdoor wesdegr » 14 mei 2010 10:26

ik zal de volgende x beter opletten en de vraag in het goede topic plaatsen.

ik snap zelf ook dat ik het makkelijkts een ander blokje kan plaatsen ,maar dat valt gelijk zo op en je bent niet verzekerd bij een ongeluk.

ik rij al jarenlang honda monkey met een 114cctje haal ik er een 17pk uit en een 21nm koppel.

dus ik ging er eigenlijk vanuit dat er uit een 200cc veel meer te halen viel.

fretje-pitbull :contra gewicht zou ik dan afdraaien en krukas is dan wat stabielen omdat er dan ook een bijpasende lichte onsteking bijhoort.
bij mijn monkey ook gedaan en is meer toeren gaan draaien en ook wat minder gaan trillen.(en een gasreactie :shock: )

roonroon: zal ik gauw doen.


ben eerst nog even bezig de wegliging van mijn bashan te verbeteren.
daarna ga ik met het blok aan de gang.

mvg wesley
wesdegr
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 08 mei 2010 19:25

Re: bashan blok tunen

Berichtdoor admin » 14 mei 2010 10:54

We hebben hier een afdeling die How To heet. Het zou leuk zijn als je tegen de tijd dat je het wokblokje gaat tunen, daar uitleg en foto's zou plaatsen.
Ik weet zeker dat er hier veel leden zijn die dat met belangstelling zouden volgen, waaronder ik zelf ;)
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: bashan blok tunen

Berichtdoor bashanboy » 14 mei 2010 11:12

dat contragewichten draaien trekt mijn intresse, maakt er is een how to over ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: bashan blok tunen

Berichtdoor wesdegr » 15 mei 2010 12:59

als ik een ontsteking(innerrotor) heb gevonden die past ga ik dat contragewicht afdraaien .mijn zwager heeft een draaibank :D dus kan mooi alles zelf doen.

bij mijn honda monkey heb ik ook nog is de zuiger een stuk lichter gemaakt.
dit scheeld ook heel veel daardoor is hij al een 500 toeren meer gaan maken.
dit in samen met contagewicht plus daytona (innerrotor ontsteking is hij een 5,500 toeren meer gaan draaien schat ik in.
eerst had ik een vliegwiel van een 790 gram dit is door de innerrotor trug gebracht naar een 360 gram ongeveer dacht ik :cry: .

ik zou eigenlijk mijn krukkas ook nog is willen laten balanceren dit scheeld een hoop .

ik hou jullie op de hoogte .kan even duren ben heel druk met me werk.

mvg wesley
wesdegr
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 08 mei 2010 19:25

Volgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten