Pagina 1 van 2

Bashan 200CC AGM

BerichtGeplaatst: 24 nov 2014 09:49
door Wenzer
Goedemorgen,

ik ben nieuw op dit forum omdat ik sinds 2014 een Bashan heb..
nou ben ik zelf wel een beetje handig met dingetjes aanpakken aan de Quad,
maar heb hieronder toch wat aantal dingetjes neergezet die ik misschien wel zou kunnen oplossen maar niet op de juiste mannier.. graag hiervoor uitleg, alvast bedankt!!

Rechter remhendel voor rechts achter is te groot (te verweg) een nieuw kopen.. dus ik rondkijken zie ze alleen voor 22,95 :wtf: dat is dus te duur.

Rechter voetpedaal is zo gebogen dat ik met mijn voet half op de balk van het pedaal zelf zit en niet op het uiteinde steuntje waar je op hoort te remmen.. ik zat zelf te denken aan ombuigen maar miss dat iemand ook een zacht prijsje heeft voorbij zien komen voor een andere..

Verder heb ik de Quad zelf afgesteld met de luchtschroef en gashendelkabel.. loopt als een monster(tje) hihi

Greeetzz Wenzer..

Re: Bashan 200CC AGM

BerichtGeplaatst: 24 nov 2014 14:51
door Michiel
Dit gaat waarschijnlijk heel lullig mijn strot uit komen maar €22,95 voor een remhendel is echt niet te duur. Als je quad gaat rijden weet je dat het, net al andere hobby's geld gaat kosten. Als je dat er niet voor over hebt zou ik hem gewoon in de garage drukken, er een zeil over trekken en hem daar laten staan. Niet lullig bedoeld hoor maar een remhendel van 3 tientjes is nog maar het begin.
Voor wat betreft je voetrem idem dito, niet aan gaan liggen buigen maar gewoon vervangen . Dat materiaal word er niet beter van als je het gaat buigen en als je een keer een noodstop moet maken en het breekt af dan ben je echt het bokje.

Re: Bashan 200CC AGM

BerichtGeplaatst: 24 nov 2014 15:36
door 4 wieltjes
Wenzer schreef:Goedemorgen,



Rechter remhendel voor rechts achter is te groot (te verweg) een nieuw kopen.. dus ik rondkijken zie ze alleen voor 22,95 :wtf: dat is dus te duur.

DAT IS JE PARKEERREM,DEZE IS DIVERSE MALEN OMSCHREVEN OP HET FORUM.
HIER KAN JE NIET MEE REMMEN ANDERS DAN ALS HOUDREM ALS DE QUAD STILSTAAT.


Wenzer schreef:Rechter voetpedaal is zo gebogen dat ik met mijn voet half op de balk van het pedaal zelf zit en niet op het uiteinde steuntje waar je op hoort te remmen.. ik zat zelf te denken aan ombuigen maar miss dat iemand ook een zacht prijsje heeft voorbij zien komen voor een andere..
MIJN POEZELIGE MAATJE 45/46 SCHOEN DRUKTE AL TIJDEN OP EEN OMGEBOGEN REMPEDAAL.
DE HUIDIGE EIGENAAR VAN DIE QUAD IS NU OOK NIET DE LIEFSTE MET DAT REMPEDAAL. :lol: :lol: :lol:
IK ZEG,GEWOON OMBUIGEN TOTDAT JE HET GOED VIND

Re: Bashan 200CC AGM

BerichtGeplaatst: 24 nov 2014 21:33
door Wenzer
Ja ben het er zeker mee eens dat je niet moet zeuren om de kosten voor een quad maar dacht eerlijk gezegd dat dat niet zo duur zou zijn

Maar heb er nou weer een probleem bij gekregen want de Bashan start prachtig maar hij loopt echt voor geen meter stationair dus ga hiervoor denk ik mooi naar een quad specialist (weet denk ik al iemand uit de familie) maar dat is dus niet zo fijn...

Re: Bashan 200CC AGM

BerichtGeplaatst: 25 nov 2014 21:50
door DexterXL
€22.95 voor een complete hendel duur???
Net "even" een remmenset gehaald voor de mountainbike,
in het totaal €190,- kwijt voor voor en achter.....dus :roll:

Re: Bashan 200CC AGM

BerichtGeplaatst: 26 nov 2014 09:02
door Wenzer
Ik ben naar de maker gegaan, heb het rempedaal vervangen door een kleinere en zelf erop gezet.. toerental zit nu rond de 3250/3750 toeren want daar was ik ook mee aan het pietteren en denk dat het toch iets te veel aan de hoge kant is maar krijg hem niet lager en hij loopt er mooi op.. iemand misschien tips hoe ik het toerental nog lager kan krijgen (heb de luchtschroef gebruik en de gashendelkabel)

zie veel onderwerpen waar ze zeggen dat de remmen slecht werken.. mijn remmen werken perfect nog niets gemerkt na 450km.

ohja en wegbandjes in de bossen.. xD geen aanrader haha van 't weekend geprobeerd en leek wel een quad zonder vering

Re: Bashan 200CC AGM

BerichtGeplaatst: 26 nov 2014 14:06
door pmhvanes
toerental is inderdaad veel te hoog ikzelf heb hem op 14/1500 tpm anderen vinden dat misschien nog teveel stellen doe met het schroefje op de carburateur die met het veertje ertussen dat is de stationair stelschroef

Re: Bashan 200CC AGM

BerichtGeplaatst: 26 nov 2014 14:17
door Wenzer
Ik kan draaien aan de stationairschroef en ik weet welke je bedoeld met dat veertje, maar kan hem zover draaien tot hij eruit valt en dan verandert er niks aan de toeren..

Als ik hem helemaal indraai gaan de toeren wel omhoog trouwens!

Re: Bashan 200CC AGM

BerichtGeplaatst: 26 nov 2014 19:22
door dimpower
wordt carb kuisen denk ik.

Re: Bashan 200CC AGM

BerichtGeplaatst: 26 nov 2014 19:50
door Wenzer
Wat betekend/is cabr kuisen??