Pagina 1 van 2

Verschil Quad tussen On road and Of Road

BerichtGeplaatst: 08 apr 2010 22:06
door Gijs
Laat ik het even uitleggen wat mijn bedoeling is met een Quad.

Het gebruik is in de Ardennen en er wordt niet gecrost, alleen kleine toertochten op verharde en onverharde wegen die overgaan in bos met een glooiend landschap.

Volgens de leverancier is de "Loncin Street Racer 250cc hier niet geschikt voor, maar een Subaru 450cc wel en 2 X zo duur.

Waarom kan de ene quad nu wel op verharde en onverharde weg en de andere Quad uitsluitend op de verharde weg.

Heeft dit te maken met het aantal CC en vering?

Ik hoef niet door rul zand en ook geen steile bergen op en de onderste afbeelding is de Subaru.

Afbeelding
Afbeelding

Re: Verschil Quad tussen On road and Of Road

BerichtGeplaatst: 08 apr 2010 22:21
door roonroon
Kijk eens naar de vrije ruimte onder de beide quads!!

Ik denk dat je dan gelijk het verschil hebt gevonden, ook soort banden enz.
Als er geen crosswerk aan te pas komt hoef je echt geen grof profiel te hebben, lijkt mij niet fijn rijden op asfalt.
Wil je grip hebben op mul zand dan.... enz.

Het is een afweging die je zelf moet maken maar als je van alles een beetje wilt gaan doen zou ik (persoonlijk) geen straatracer kopen.
Met m'n Shineray rij ik op en neer naar het werk en ik doe echt niet rustig.
Het gaat ook een beetje om de lol.

Suc6 met je keuze
Ron :-)))

Re: Verschil Quad tussen On road and Of Road

BerichtGeplaatst: 08 apr 2010 22:29
door fretje-pitbull
met een "straatquad kan je ook door een boswegje of op een boer z'n veld
natuurlijk hoe meer pk hoe leuker het is zowel op straat als off road
ik heb laatst nog in het bos gezeten met m'n vriendin langsachteren, wel vervelend met die scooterbandjes (geen grip in de aarde) op straat is het dan iets heel anders;)

Re: Verschil Quad tussen On road and Of Road

BerichtGeplaatst: 09 apr 2010 15:17
door bashanboy
ik zou met zo'n laag ding met sport velgen en banden niet gaan crossen. als je weg en cross quad wilt kun je beter een shineray nemen en die een beetje aan passen voor de offroad banen. dan heb je een goede weg quad die de bospaden ook nog wel wilt nemen ;)

Re: Verschil Quad tussen On road and Of Road

BerichtGeplaatst: 09 apr 2010 17:56
door 4 wieltjes
Mee eens wat de andere drie hierboven zeggen.
Is eigenlijk niets meer aan toe te voegen.

Re: Verschil Quad tussen On road and Of Road

BerichtGeplaatst: 09 apr 2010 19:01
door Chucky
Hallo en welkom hiero,

Beide quads zijn natuurlijk prachtig om te zien. Het oog wilt natuurlijk ook wat, maar voor jou gebruik is een niet al te lage quad, met banden met een normaal profiel denkelijk wel perfect. Denk bijvoorbeeld aan een Shineray Stixe of het nieuwe model Bashan (model van 2009).

De Stixe is standaard echt een genot op normaal wegdek een veldweg kan je ook wel nemen, maar een stukje bos met zijn standaard banden is al moeielijk.
Als je dan de nieuwe Bashan neem, welke niet direct een straat quad is, maar wat robuuster overkomt en de banden weer wat mee van all-road banden hebben (in vergelijking met de Shineray stixe welke echte straatbandjes heeft) denk ik dat deze beter in aanmerking komt voor jouw gebruik.

Maar waarom koopt u geen 2ehands quad naar keuze en misschien een setje banden erop welke bij jouw gebruik gaan passen. Denk aan banden met een kleine nop of iets dergelijks. Dan ben je nooit zoveel geld kwijt als de Subaru. En voor niet al te duur koop je ookal de nieuwe Bashan welke bijna ideaal lijkt voor jouwn gebruik en de mensen op dit forum heel erg te spreken zijn zonder enige aanpassingen (welke bij het oudere model Bashan wel vrijwel altijd nodig zijn).

De keus is uiteraard aan u. Ben eens benieuwd. Laat het ons zeer zeker weten. Succ6

Jack

Re: Verschil Quad tussen On road and Of Road

BerichtGeplaatst: 18 apr 2010 21:03
door Q-trading
Gijs schreef:Laat ik het even uitleggen wat mijn bedoeling is met een Quad.

Het gebruik is in de Ardennen en er wordt niet gecrost, alleen kleine toertochten op verharde en onverharde wegen die overgaan in bos met een glooiend landschap.

Volgens de leverancier is de "Loncin Street Racer 250cc hier niet geschikt voor, maar een Subaru 450cc wel en 2 X zo duur.

Waarom kan de ene quad nu wel op verharde en onverharde weg en de andere Quad uitsluitend op de verharde weg.

Heeft dit te maken met het aantal CC en vering?

Ik hoef niet door rul zand en ook geen steile bergen op en de onderste afbeelding is de Subaru.

Afbeelding
Afbeelding



Wij proberen gewoon eerlijk advies te geven.

Een StreetQuad heet niet voor niks een StreetQuad.

Natuurlijk kun je er ook mee door de bossen, dit kun je met een porsche of ferrari ook. Maar of het er goed voor is....

Hoop dat het zo duidelijk is.

Re: Verschil Quad tussen On road and Of Road

BerichtGeplaatst: 23 apr 2010 22:05
door Gijs
Deze is het inmiddels geworden, een GS Moon 260cc.
Tweede hands met 32km op de teller uit 2008.
Ook al mee in de bossen gereden op onverharde wegen - heuveltje op en af.
Ik ben er z

Re: Verschil Quad tussen On road and Of Road

BerichtGeplaatst: 24 apr 2010 07:46
door Q-trading
Ziet er leuk uit.

Denk dat dit een goede keuze voor je is, in wat jij voor ogen had.

Snap alleen niet dat mensen een Quad kopen, 32KM rijden, 2 jaar in de garage laten staan.
En dan verkopen.
Maar als je er al mee gereden heb zal dit hopelijk wel goed zijn.
Garantie zul je wel niet meer hebben. of wel?

Is het makkelijk om voor dit model aan onderdelen te komen?



Gijs schreef:Deze is het inmiddels geworden, een GS Moon 260cc.
Tweede hands met 32km op de teller uit 2008.
Ook al mee in de bossen gereden op onverharde wegen - heuveltje op en af.
Ik ben er z

Re: Verschil Quad tussen On road and Of Road

BerichtGeplaatst: 24 apr 2010 09:06
door 4 wieltjes
Ik vind het een mooi model quad.