Onzin problemen cq vragen verzinnen

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Onzin problemen cq vragen verzinnen

Berichtdoor spiderpig » 19 okt 2012 21:18

Ik erger me enorm aan de "probleem" gevallen .

Uitlaat lekt , wat moet ik doen?
Lampje is stuk, hoe kan ik dit vervangen?
Moter start niet , moet er echt benzine in ?

Klein beetje nadenken en probeer zelf ook eens wat !!

Als bij mij de stroom uitvalt, ga ik ook eerst in de meterkast kijken en bel niet gelijk mijn stroomleverancier.

Er staan vragen op die ik niet eens wil (!) beantwoorden, en waar toch 8 a 9 pagina's aan vol worden geschreven :( .

Ik erger me dood aan vragen , waar door de vraagsteller zelf , nog geen poging is genomen om er achter te komen, wat het kan zijn.

Doe zelf ook eens een poging !!

(na maanden ergenis moest me dit ff van het hart,sorry )

:-))) Frank .
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Onzin problemen cq vragen verzinnen

Berichtdoor dimpower » 19 okt 2012 21:33

:stupid:
ik kan je daar alleen maar bij bijtreden Frank.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor slowstart » 19 okt 2012 22:15

spiderpig schreef:Ik erger me enorm aan de "probleem" gevallen .

Uitlaat lekt , wat moet ik doen?
Lampje is stuk, hoe kan ik dit vervangen?
Moter start niet , moet er echt benzine in ?

Klein beetje nadenken en probeer zelf ook eens wat !!

Als bij mij de stroom uitvalt, ga ik ook eerst in de meterkast kijken en bel niet gelijk mijn stroomleverancier.

Er staan vragen op die ik niet eens wil (!) beantwoorden, en waar toch 8 a 9 pagina's aan vol worden geschreven :( .

Ik erger me dood aan vragen , waar door de vraagsteller zelf , nog geen poging is genomen om er achter te komen, wat het kan zijn.

Doe zelf ook eens een poging !!

(na maanden ergenis moest me dit ff van het hart,sorry )

:-))) Frank .

Fantastisch helemaal mee eens, er zou eigenlijk bij een aankoop van onze wokkies de leus moeten staan.

"Bezint eer gij begint aan deze wok"

Er zou eigenlijk een functie op dit forum moeten zijn dat je als je een vraag hebt, je eerst de zoekfunctie moet gebruiken. anders kun je gewoonweg geen vraag posten. Dan filter je een hoop onzinnige dingen weg.

Sven.
Mad-maxxed
slowstart
400cc

Berichtdoor spiderpig » 19 okt 2012 22:23

Deze zin zegt alles:

Er staan vragen op die ik niet eens wil (!) beantwoorden, en waar toch 8 a 9 pagina's aan vol worden geschreven .

Wie (en Waarom) geven mensen wel antwoord op zo'n ... vraag ??

Laat deze mensen "met rust" .
Als ze deze simpele problemen al niet op kunnen lossen, dan krijgen ze nog een heeeel lastig leven.
(verzekeringen, hypotheken, kids, rondkomen met je maandsalaris)
ook hier zul je zelf ( met wat nadenken) een oplossing voor moeten vinden.
En dan is een probleem met je quad , un makkie. ;)

:-))) Frank.
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Remq » 19 okt 2012 22:52

Dan is dit mijn andwoord V :stupid:
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Remq
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Sgtnic » 19 okt 2012 23:16

Snap je Frank en ben het helemaal met je eens...Maar...Je hebt weleens mensen met 2linkerhanden qua techniek maar ook qua computers...

En uiteraard zijn veel leden hier van het motto niet geprobeerd is niet geleerd. Maar het is een beetje mens eigen om de makkelijke weg te kiezen...Oftewel ''ik open een topic in plaats van te zoeken naar mijn antwoord'' of ga eerst zelf eens een poging wagen...

Wat enerzijds het probleem in de hand werkt is dat CQ toch eigenlijk een heel actief forum is met een aantal enthousiaste leden en graag op iedereen zijn topic wil reageren om hulp te bieden...

Maar ben het compleet met je eens...Je lamp kapot ga hem eens vervangen dat doe je bij je auto ook...Een nieuwe quad gekocht lees eerst eens het forum door vwb de standaard problemen...Een stortvloed van problemen is al beschreven en al veel over geschreven dus mensen VEEL PLEZIER MET LEZEN!!

O ja als je nooit eens wat probeert dan leer je ook nooit wat!!Bijvoorbeeld heb ik vandaag geleerd CO te lassen...Hoe stukken schroot gepakt kort lesje lassen van iemand gehad en een middagje aan de gang geweest. Resultaat prachtig kunstwerk en zeer mooie lasnaden...Waarom dit gedaan omdat ik binnenkort in me frame moet gaan lassen en als ik het niet probeer dan leer ik het nooit.
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc

Berichtdoor Peter.M » 20 okt 2012 07:51

Aaach ... Nu snap waarom die uitlaat ook vastgelast moest worden. :stupid: . :oops: . Maar het is waar , iemand als ik die nog geen quad heeft , niet tussen de regels kan lezen en hier op het forum komt rondneuzen die gaat denken dat een chineesje meer in de werkplaats staat dan elders . Door al deze kleine euvels op te blazen krijgt men op de duur een verkeert beeld van een cq. Ik rij met een 18j oude camper en als ik elke keer een probleem zou maken van iets dat hersteld moet worden gaat men ook denken , amaai met wat voor een wrak bolt die rond.
HET probleem is dat cq's zo mooi zijn , betaalbaar en dat velen zich daar laten door leiden zonder nadenken . Anderzijds ga ik wel een deel van mijn dagelijs leesvoer missen hoor. :lol: :P wanneer deze niet meer op cq komen.
gr Peter
The more i know about people
The more i love my dog.
Peter.M
350cc

Berichtdoor dimpower » 20 okt 2012 18:11

en mijn excusses voor mensen die zich aangevallen voelen,maar wie 2 linker handen heeft schaft zich beter geen chinees aan.daar moet je gewoon eerlijk in zijn.als je niet een klein beetje (algemene) handigheid in je hebt moet je er niet aan beginnen. :-)))
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sgtnic » 20 okt 2012 18:30

Denk dat dat algemeen voor de quad geld...Of je moet een riante portemonnee hebben om om de haverklap bij de garage te staan. Maar het klopt wat je zegt...Enige handigheid is een vereiste bij de aanschaf van een quad...Het geval van onzinnige vragen komt gewoon voort uit het feit dat men niet de sleutelkennis heeft. Maar....het is ook gewoon een stuk luiheid omdat er al heeeeeel veel beschreven staat en als men de moeite neemt om even goed te zoeken en rustig te lezen en gewoon eens proberen te sleutelen zal 90% van de vragen niet op het forum terecht komen.
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 20 okt 2012 20:22

CQF is door iedereen voor iedereen dus ook voor de wat minder handige chineesrijder.
Een ieder (ik inclusief) maakt zich schuldig aan het tot stand houden van 'onzinnige' topics , waar ik dus al mee begonnen was gewoon af te sluiten zonder rede van opgaaf.
Door de jaren heen heb ik op dit forum mensen zien komen die de ballen verstand van hun quad hebben en nu het hoogste woord voeren ,dus er is voor een ieder hoop.
@ Frank, er word al wat scherper gekeken naar dit soort topics maar soms is het handig om te kijken waar het naar toe gaat in zo'n topic. :D
sommige topics verdwijnen nog wel ,wees maar niet bang.
Daar zorgen evil twin,de andere mod en terror-mod wel voor
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Volgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?