Pagina 1 van 4

EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

BerichtGeplaatst: 12 sep 2012 16:01
door Ryosuke
Hoi,

Zoals de titel al aangeeft zou ik wat meningen willen. Het lijkt erop dat er wel niet veel 300cc-rijders op het forum zitten?

Ik vroeg me af wat de voornaamste verschillen zijn tussen beide versies. Het enige wat ik kan zien is dat de 300cc een andere (lelijkere) uitlaat heeft? Verder nog voor en/of nadelen t.o.v. de 250cc versie? Is het de moeite om hier

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

BerichtGeplaatst: 12 sep 2012 16:22
door DexterXL
- JLA is lager als de EGL.
- motorische onderdelen 300cc zullen minder makkelijk te vinden zijn
- vermogensverschil tussen 250cc en 300cc is klein ivm regelgeving
- ik vermoed dat de 300cc makkelijker op te voeren is als de 250cc
- JLA draait meer toeren dan de EGL

.....en de rest word vanzelf wel aangevuld :mrgreen:

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

BerichtGeplaatst: 12 sep 2012 16:52
door dimpower
met gemak 90km/u rijden bij rustig toerental is met de jla perfect mogelijk als je een andere tandwielset legt.grote verschil met de madmax is vooral het toerentalbereik.de jla gaat makkelijk tot 11500 toeren terwijl de madmax het bij 6800 al voor bekeken houdt.bij de jla hoeft je ook zelden tot nooit kleppen te stellen.bij de madmax wel regelmatig.verder zijn het beide goede quads met elk wat kleine dingentjes maar die zijn echt verwaarloosbaar.

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

BerichtGeplaatst: 12 sep 2012 17:05
door Ryosuke
Dat zijn al goede reacties :thumbup: Thanks!

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

BerichtGeplaatst: 12 sep 2012 17:35
door friesequad
de 250 cc mad max tot nu toe iets beter als de 300 ( zegen ze )

ik heb zelf de offroad versie en tot nu toe kwam ik met de snelheid nog niet boven de 86 uit

en toch is het blok het zelfde als de street en die rijd 95 zo beetje

met de offroad heb je meer wind opvang je zit hoger ben zelf 1.88 en 90 kilo
en de wielen zijn zwaarder vandaar eerst geen 95 met offroad

ben nog aan het aanpassen

jla heb ik geen menig over :thumbup:

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

BerichtGeplaatst: 12 sep 2012 21:14
door Ryosuke
Ok, bedankt voor je bijdrage :thumbup:

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012 10:21
door selwyn
300cc egl schijnen wat koppeling problemen te hebben.
Als je af en toe off road wilt rijden zou ik eerder naar een egl neigen. Aangezien hier een straat en een off road versie van is.
Voordeel jla is het hogere toerental. Nadeel zijn de voorste draagarmen. (maar ben niet zeker of dat bij de laatste versie nog zo is)

Het beste is op beide modellen bij een goede dealer een keer te rijden.
Ik ben behoorlijk lang en vond de egl daarom fijner zitten en rijden.

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012 10:53
door Remq
de nieuwe versie heeft staalen armen (breed)
en de (ouwe)alu zijn niet zo slecht maar niet voor offroad.

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012 12:23
door Ryosuke
Kwa uiterlijk val ik wat meer op de EGL. Moet binnenkort maar eens een keertje naar Q-Trading, maar wou graag eerst hier wat info verzamelen ;)

Heb je veel aan het extra toerental bereik van de JLA? De EGL heeft dan meer koppel onderin vermoed ik? De 250cc EGL is dan minder geschikt om constant 90 te rijden ook al wissel ik de tandwielen? :(

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

BerichtGeplaatst: 13 sep 2012 13:41
door DexterXL
Tuurlijk is de EGL wel geschikt voor constant 90km/h.....de tijd dat je dit constant kan rijden
in NL is te kort om het blok te mollen