JLA Loncin 250CC.. Wat te verwachten?

Gegroet medequadfanaten!
Na lange tijd dan toch tot de conclusie gekomen dat ik een JLA Loncin 250CC met aluminium draagarmen wil gaan aanschaffen. Nu heb ik al redelijk wat informatie tot mij kunnen nemen aan de hand van het CQ forum, maar rest mij nog de volgende vraag:
-Wat moet ik allemaal doen om de quad betrouwbaar en veilig te kunnen maken?
Ik doel hiermee dus op de kosten, onderdelen, etc. Aangezien ik veel lees over lostrillende boutjes, startrelaitjes en loshangende koplampen is het natuurlijk erg lastig om zomaar in te schatten wat er moet gebeuren, maar er zullen vast wel wat basishandelingen en aanpassingen bij deze quad voorkomen denk ik zo.
Ik wil de quad eigenlijk voor het vaste woon-werkverkeer gaan gebruiken, wat neerkomt op zo een 40/50 km per werkdag. Daar komen de extra fun-kilometers nog bovenop natuurlijk.
Kan een ervaren (Loncin) rijder mij hier verder mee helpen?
Groet,
Chemical X

Na lange tijd dan toch tot de conclusie gekomen dat ik een JLA Loncin 250CC met aluminium draagarmen wil gaan aanschaffen. Nu heb ik al redelijk wat informatie tot mij kunnen nemen aan de hand van het CQ forum, maar rest mij nog de volgende vraag:
-Wat moet ik allemaal doen om de quad betrouwbaar en veilig te kunnen maken?

Ik doel hiermee dus op de kosten, onderdelen, etc. Aangezien ik veel lees over lostrillende boutjes, startrelaitjes en loshangende koplampen is het natuurlijk erg lastig om zomaar in te schatten wat er moet gebeuren, maar er zullen vast wel wat basishandelingen en aanpassingen bij deze quad voorkomen denk ik zo.

Ik wil de quad eigenlijk voor het vaste woon-werkverkeer gaan gebruiken, wat neerkomt op zo een 40/50 km per werkdag. Daar komen de extra fun-kilometers nog bovenop natuurlijk.

Kan een ervaren (Loncin) rijder mij hier verder mee helpen?

Groet,
Chemical X