Ik wil een Bamihapje aanschaffen, maar zit echt te twijfelen

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Ik wil een Bamihapje aanschaffen, maar zit echt te twijfelen

Berichtdoor RoanSS » 02 sep 2011 21:52

Nu wil ik ook zo'n Chinaquad aanschaffen, maar nu zit ik enorm te twijfelen tussen diverse quads... Wat ik wel weet is dat mijn voorkeur uitgaat naar 300/350 cc of zijn de verschillen tussen 250 & 300 cc t verwaarlozen???

Quad moet wel minimaal 100 km kunnen halen want ik woon op een eiland :mrgreen: en kan er alleen maar af als ik een stukje snelweg pak.

Ok, hier mijn lijstje waar ik tussen zit te twijfelen:
-EGL Madmax 300 cc
-Haily Dragon 350 cc

Nu vind ik qua uiterlijk de JLA Loncin 250 cc quad wel heel mooi eruit zien (misschien zelfs wel het mooiste), alleen heb ik het idee dat bijvoorbeeld de EGL Madmax weer een beetje degelijker is. (bijvoorbeeld de achteras wordt bij de MM op zijn plaats gehouden door 4 bouten en bij de Loncin met 2) Ook heeft de JLA Loncin natuurlijk maar 250cc.

Maar ook de Bashan blijft maar door mijn hoofd spoken, omdat daarvan de motoren weer van Honda zijn (als ik het goed gelezen heb in de diverse topics...) maar eerlijk gezegd vind ik de looks maar gewoontjes... Maar goed, motorisch is ook heel belangrijk!

Dus eigenlijk stel ik hier jullie de vraag en iedereen zal natuurlijk zijn eigen wokrestaurant promoten, maar welke quad zit volgens jullie technisch het beste in elkaar? Ook met het oog op eventuele (motorische, swap) aanpassingen naar de toekomst toe??? Maw welke quad zit het meest degelijk in elkaar, ook al weet ik dat ik sowieso bij aanschaf van een van bovenstaande quads alle bouten en moeren het beste kan vervangen door fatsoenlijk materiaal en goede borgingen.

Alvast bedankt en even voor de duidelijkheid, ik ben al 2 weken elke avond de diverse topics aan het doorspitten dus ff de zoekfunctie gebruiken gaat hem ff niet worden... :lol:
RoanSS

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Ik wil een Bamihapje aanschaffen, maar zit echt te twijfelen

Berichtdoor BBQBarman » 03 sep 2011 06:56

Welkom hier
Ik heb zelf een madmax 250
Ik heb zelf niet zoveel problemen.
Wat ik gelezen heb over de madmax 300 heeft tie wel veel meer vermogen
En dat het wel een groot verschil is.
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor 4 wieltjes » 03 sep 2011 07:10

Ik rij zelf op een Skenke 250cc (bashan type) en tik de honderd op de teller aan.
Alleen de tunnel uitrijden zal hij niet harder gaan dan 60-70 km/u denk ik :lol: :lol:
En dat is de rede dat ik niet de heinenoordtunnel neem en omdat ik mijn achterruit er niet uit willen laten schieten door de snelwegschutter. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
De Moerdijkbrug steek ik over via het fietspad. :mrgreen: :silent:
Ook de 300cc's kunnen niet altijd de +100 km/u halen maar met wat aanpassen kan dat wel.
Het ligt er maar net aan wat je budget is,want er zijn wel quads hier op het forum die 130 rijden.
Ga eens kijken (als je dat nog niet heb gedaan) in Oud-beijerland op de beneden oostdijk 18.
Die heeft diverse AGM quad staan en inruilers.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor RoanSS » 03 sep 2011 09:36

Vroeger had je in de Heinenoordtunnel een aparte trekkerbaan, maar dat is nu allemaal fietspad geworden... En idd, tunnel naar beneden zal wel gaan, maar om nu met een gangetje van 60/70 naar boven te hobbelen.. :roll:

Maar Soers verkoopt toch alleen motoren??? Heb daar iig nog nooit een quad gezien...

Maar goed, ik ga daar vanmiddag eens kijken. Moet toch nog ff boodschappen doen :mrgreen:
RoanSS

Berichtdoor 4 wieltjes » 03 sep 2011 10:33

Voor het pand van Soers zit een Scooter/quad verkoper.

En die trekkerbaan is nog steeds voor trekker enz.maar ik heb het een 2 jaar geleden aan rijkswaterstaat gewvraagt en moch geen gebruikt met mijn quad ervan maken.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Keer terug naar Chinees of geen trek?