Pagina 1 van 4

pk's

BerichtGeplaatst: 13 aug 2011 18:25
door 4 wieltjes
Nu kwam ik van de week een Yamaha yfm700r Raptor tegen en volgens de rdw hebben deze 15 kw.
Mijn Zakje sambal op wielen heeft daarentegen 12,5 kw maar is 250 CC.
Dus 700cc =15kw en 250cc =12,5kw.
Hoe zit dit in elkaar ??

Re: pk's

BerichtGeplaatst: 13 aug 2011 18:38
door vince
Hij heeft in het echt iets van 55/60 pk.

Re: pk's

BerichtGeplaatst: 13 aug 2011 19:05
door DexterXL
Op kenteken hebben deze idd maar 15Kw/20pk.....wazig
ik weet gewoon dat die dingen veel meer hebben, misschien een truukje
om aan de keuringseisen te kunnen voldoen??

Re: pk's

BerichtGeplaatst: 13 aug 2011 19:45
door dimpower
heeft te maken met de verzekering en rijbelasting.een hayabusa heeft bv op papier ook maar iets van 80pk(begrenzer tussen) maar in realiteit 190.trukje om hem goedkoper te verzekeren en de rijtaks voor een groot deel te ontduiken.

Re: pk's

BerichtGeplaatst: 13 aug 2011 19:53
door Sgtnic
alleen (zo weet ik nog bij mijn scooter) dat zodra je hem meer vermogen geeft (bvb door verwijdering van begrenzers ed) dat je bij een ongeval niet meer verzekerd bent.

Ook las ik hier ergens dat als je hem meer dan 20% vermogen geeft (dan op papier staat) dat je hem opnieuw moet laten keuren dus in principe ben je niet verzekerd...Hoe ver ze hierin gaan durf ik niet te zeggen (gelukkig nog nooit meegemaakt)

Re: pk's

BerichtGeplaatst: 13 aug 2011 20:48
door slowstart
Sgtnic schreef:alleen (zo weet ik nog bij mijn scooter) dat zodra je hem meer vermogen geeft (bvb door verwijdering van begrenzers ed) dat je bij een ongeval niet meer verzekerd bent.

Ook las ik hier ergens dat als je hem meer dan 20% vermogen geeft (dan op papier staat) dat je hem opnieuw moet laten keuren dus in principe ben je niet verzekerd...Hoe ver ze hierin gaan durf ik niet te zeggen (gelukkig nog nooit meegemaakt)


Klopt helemaal!
Bij een auto van een vriend was het het geval, dat nadat er een turbo geplaatst was (opel astra gsi) hij opnieuw gekeurd moest worden van de verzekering anders was ie niet meer gedekt. Dit geld naar mijn weten voor alle op kenteken gezetten voertuigen. Als je in een ongeluk verzeild geraakt of het nu jouw fout is of niet dan kan er gekeken worden naar de technische staat van de betrokken voertuigen. (waar zullen ze als het eerst naar kijken Quads :x )
Dus altijd een risico dat opvoeren wel zo leuk! :twisted: 8-)

Re: pk's

BerichtGeplaatst: 13 aug 2011 21:13
door admin
dimpower schreef:heeft te maken met de verzekering en rijbelasting.een hayabusa heeft bv op papier ook maar iets van 80pk(begrenzer tussen) maar in realiteit 190.trukje om hem goedkoper te verzekeren en de rijtaks voor een groot deel te ontduiken.


ik neem aan dat je in Belgi

Re: pk's

BerichtGeplaatst: 13 aug 2011 22:31
door Sgtnic
Zou dus betekenen dat 9 van de 10 Quads in principe niet verzekerd zijn :eh:

Re: pk's

BerichtGeplaatst: 13 aug 2011 22:42
door admin
yep, werkelijke aantal pk/kw komt niet overeen met het aantal op je kenteken. Als ze moeilijk willen doen, kunnen ze je daarmee om de oren slaan.
Zelfde als je een engineswap doet en je wok niet laat herkeuren bij RDW.

Re: pk's

BerichtGeplaatst: 13 aug 2011 22:55
door Sgtnic
maar als je een oplettende agent hebt kan deze je dus ook bekeuren of in het ergste geval gewoon van de weg afhalen :shock: tenminste als het een kracht toename is van meer dan 20%....