Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)
door arjen » 23 mei 2011 17:41
Hoi beste quad rijders, mijn naam is Arjen kom uit Lelystad en heb nog geen Quad maar ben druk aan het ori
-
arjen
-
door admin » 23 mei 2011 18:04
Hoi Arjan
Stel je ff voor in Me and my quad (
http://www.chinaquad.nl/viewforum.php?f=13 ) ook al heb je nog geen quad. Over tri-quaddinges zal je weinig info vinden op dit forum. We hebben zover ik weet geen leden die zo'n ding rijden.
Greetz Admin
-

admin
- Site Admin

-
door dimpower » 23 mei 2011 18:10
mail eens naar Q-trading.zij verkopen deze en hebben er ervaring mee.

Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
-

dimpower
- Moderator

-
door pieteratv » 23 mei 2011 19:04
Zonder dat ik er ervaring mee heb zou je theoretisch de volgende voordelen hebben: soepeler door met name korte bochten, een starre achteras bij een quad zorgt ervoor dat hij gaat wringen. Met drie wielen heb je minder rolweerstand dan met 4 wielen dus theoretisch een hogere topsnelheid. Er zullen ook wel weer nadelen zijn zoals minder grip van het achterwiel vooral in snelle bochten bij het overhellen van de trike. En crossen moet je al helemaal achterwege laten. Je kan er maar op een manier achter komen en dat is met beide types gaan proefrijden.
-

pieteratv
- 350cc
-
door fretje-pitbull » 23 mei 2011 19:20
ik denk dat licht cross gebruik wel gaat met een 3wieler, overhellen in de bochten kan je tegen gaan op verschillende manieren (zal wel altijd iets sneller gaan of een gewone quad),
driften kan waarschijnlijk sneller gaan of een gewone quad
het staat allesins nog op m'n verlanglijstje om zo'n 3wieler eens uit te testen :p
-

fretje-pitbull
- Moderator

-
Keer terug naar Chinees of geen trek?